מה זה בקרי טמפרטורה ולמה הם משמשים?

מה זה בקרי טמפרטורה ולמה הם משמשים?

בקר טמפרטורה הוא התקן המשמש לשליטה במידת חום, קור או לחות בחדרים ומקומות שחשוב לשלוט בהם על הטמפרטורה. תרמוסטטים כאלה מורכבים בעיקר בחדרי קירור, מחסנים, חממות, חדרי שרתים וכד'. ישנן תעשיות בהן חשוב מאוד להתאים ולעקוב אחר הטמפרטורה בשלבי הייצור והאחסון, זה שומר על איכות ותקינות המוצרים, זה נכון לתעשיות המזון השונות, קוסמטיקה ופארמה אשר כל סטייה בטמפרטורה עלולה להרוס את המוצר ואף להזיק למשתמשים בו.  ישנם מקומות אשר חשוב לשמור בהם על רמת חום או קור תקינה, על מנת לשמור על ציוד יקר ערך, זה נכון לחדרי שרתים בהם החום הרב הנפלט מהמכונות עלול להזיק להן וכן במוזיאונים וחדרים עם ציוד יקר ערך אחר.

אנסיטק בע"מ מוכרת מגוון מכשירים שתפקידם למדוד ולווסת ערכים שונים של טמפרטורה ולחות, בעיקר למגזרי התעשייה השונים. הבקרים מתלווים למכלול הציוד השייך לעולמות של בקרה ואוטומציה המאפשר שליטה, בקרה ופיקוח על תהליכי ייצור מורכבים בתעשיות השונות, החל ממפעלי ייצור מזון, פארמה וקוסמטיקה, תעשיות הרכב, ניטור יחידות אחסון, שילוח ועוד. כמעט בכל מקום נדרשת התקנה של בקר טמפרטורה מותאם. היתרונות של בקרי טמפרטורה ברורים למדי, התקנת הבקר המתאים ושימוש תקין מבטיחים את אורך החיים של גופי החימום או הקירור, זה חוסך אנרגיה רבה ובכך גם כסף רב למפעל, לארגון ולכל מי שמשתמש במכשיר עליו ישנה בקרת טמפרטורה.

ענף הבקרים והווסתים מאוד מפותח וכיום ניתן למצוא ולהתאים את סוג הבקר לצורך הספציפי. באופן עקרוני נחלקים הבקרים לאנלוגי ולדיגיטלי, יש בקרי טמפרטורה עם שעון אנלוגי ויש כאלה עם צג דיגיטלי משודרג. הבחירה מתבצעת בעיקר בהתאם לצורך ולפונקציות שנדרש הבקר למלא. בין שפע המכשירים יש כאלה שתפקידם להציג, לנטר, לבדוק ולבקר ערכים שונים של טמפרטורה ונדרש חיבור למערכות אחרות בארגון, אלה מתממשקים באמצעות תוכנה למערכות שליטה ובקרה מתקדמות ורחבות יותר.

על מנת להתאים את הבקר לצורך מדויק וממוקד, ראשית יש לבדוק את התנאים בהם הוא אמור לעבוד. האם יש תנאי מזג אוויר מיוחדים או קיצוניים, האם הוא פועל בתזוזה או נייח, יש בקרים עמידים לרמות חום גבוהות או במצבי קור קיצוניים ויש כאלה שעמידים ללחות, לכימיקלים וכד'.

מאחר וישנם סוגים שונים של תרמוסטטים וחומרים מגוונים מהם עשוי המכשיר, חשוב להבין כי לא כל בקר עמיד בפני כל התנאים ויש צורך להבין היטב כיתד לעשות בו שימוש. הבחירה המדויקת תבטיח פעילות תקינה ותוצאות מיטביות. וסתי הטמפרטורה מגיעים בגדלים שונים וסוגי יציאה שונים, יש חיבור ממסר, יש מבודד אופטי ויציאה SSR החוסכת זמן חיווט והתקנה ומאפשר שימוש ייעודי ליישומים רבים, יציאות מגע יבש והתראה.

בקרי הטמפרטורה צועדים עם הזמן ומנסים להיות טובים, מהירים ומדויקים עד כמה שניתן. כאשר המכנה המשותף של כולם, בקר טמפרטורה קטן וגדול, אנלוגי ודיגיטלי, עם יציאת ממסר או SSR הוא איכות ללא פשרות ועמידה בתקנים הבינ"ל המחמירים בענף למבחר הבקרים, היכנסו.

https://www.ancitech.co.il/category/בקר-טמפרטורה

צילום: צילום pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf