שילוב תוכן גולשים באתר אינטרנט – יתרונות מול חסרונות

שילוב תוכן גולשים באתר אינטרנט – יתרונות מול חסרונות

היכולת לנהל שיח עם הגולשים המבקרים באתר שלכם היא חשובה ומועילה. עם זאת, מתן האפשרות לכל גולש ליצור תוכן משלו באתר שלכם טומנת בחובה גם סיכון לא קטן. אז האם כדאי בכלל לשלב באתר תוכן גולשים? ואם כן, כיצד עושים זאת נכון? הכול במאמר זה

בחודש ינואר האחרון הודיעה גוגל במפתיע כי היא מבטלת את האפשרות להשאיר תגובות גולשים באחד הבלוגים הפופולריים ביותר שלה. ההסבר לכך הוא בעל משמעות רבה עבור בעלי אתרים רבים המאפשרים או שוקלים לאפשר הוספת תוכן גולשים לאתר באמצעות מנגנון התגובות וכן עבור אנשי קידום אתרים האחראים לאיכות התוכן באתרים שהם מקדמים.

אם כן, מהי הסיבה להחלטתה של גוגל למנוע מקוראי הבלוג שלה להגיב על הפוסטים המפורסמים בו? ובכן, מדובר בשיקולי עלות-תועלת. כפי שנכתב בהצהרתה של גוגל, מבין אלפי התגובות שהושארו בבלוג, מעטות היו רלוונטיות ומעניינות והרוב היו חסרות ערך או אפילו ספאמיות לחלוטין. המאמץ והזמן שנדרש לאנשי גוגל לנפות את התגובות ולבחון את איכותן הפכו לבלתי כדאיים ועל כן הוחלט שלא לאפשר אותן עוד.

משימת ה"שיטור" הנדרשת מבעל אתר או בלוג על מנת למנוע חדירת תוכן בלתי ראוי לאתר שלו באמצעות כתיבת תגובות עשויה להיות משימה קשה, שלא תמיד יש בה תועלת. הרצון לקיים שיח פתוח עם הגולשים באתר הוא מבורך, אך הדרך של השארת תגובות באתר עלולה להתגלות כחרב פיפיות מסוכנת. ואם גוגל לא הצליחה לעמוד במשימה, אז מי כן יצליח?

מהו תוכן גולשים?

תוכן גולשים הוא תוכן שנוסף לאתר אינטרנט על ידי הגולשים ולא על ידי בעלי האתר. רשתות חברתיות למשל הן זירות המבוססות על תוכן גולשים, וכך גם פורומים. אתרי תוכן גדולים, בעיקר אתרי חדשות, מאפשרים לגולשים להשאיר טוקבקים בדפי הכתבות שלהם ואתרי מסחר מאפשרים לגולשים להשאיר את חוות דעתם על המוצר או השירות שרכשו.

בנוסף לאלו, בעבר בלוגים רבים אפשרו לגולשים להשאיר את תגובותיהם וכל שנדרש מהם היה לנטר את התגובות ולוודא שאין בהן תוכן בלתי ראוי שאינו עומד בהנחיות גוגל. ככל שחלפו השנים והפעילות של הספאמרים ברחבי הרשת גדלה והתרחבה, המשימה הפכה מורכבת יותר ויותר והמשאבים שנדרשו לה גדלו אף הם, והתוצאה היא שבעלי בלוגים רבים בחרו פשוט לבטל את מנגנון התגובות שלהם. הצטרפותה של גוגל למגמה זו מאששת את מה שחשבו רבים – תוכן הגולשים עלול לגרום יותר נזק מתועלת ועל כן הוא בלתי כדאי היום.

איך עושים זאת נכון?

אם בכל זאת בחרתם לאפשר למבקרים באתר שלכם להשאיר את תגובותיהם, עליכם לבצע זאת נכון ולהקפיד על כמה "אמצעי אבטחה" בסיסיים:

בשנת 2005 המליצה גוגל לבעלי אתרים להגדיר כל קישור היוצא מתגובה באתר שלהם כקישור מסוג "nofollow". קישורים אלו אמורים היו לעזור לסנן תגובות ספאמיות מהאתר. היום ברור לנו שאין זה מספיק להשתמש בתגית "nofollow", שהוכחה כבלתי יעילה במניעת תגובות ספאם. אם כך, עליכם להגדיר בצורה נכונה את מנגנון התגובות באתר – הגבלת מספר הקישורים היוצאים מכל תגובה, יצירת תהליך הרשמה שבלעדיו לא ניתן לכתוב תגובות, הגדרת הדרישה לבדיקה ידנית ואישור של כל תגובה לפני פרסומה, הוספת אישור קפצ'ה למניעת פעילות בוטים באתר ועוד.

בשורה התחתונה, אם לא תקדישו לכך תשומת לב, האתר שלכם יכול להפוך לזירת ספאם ולהיפגע מכך קשות. מניעה מוחלטת של תגובות ספאם יכולה להתבצע רק באמצעות חסימת האפשרות לתגובות, וכל דרך ביניים אחרת תדרוש מכם מאמץ והשקעת זמן – כעת נשאר לכם להחליט אם זה שווה את זה

ואם אתם בעלי אתרים המעוניינים להעמיק את הבנתם ולהפוך את האתר שלהם לידידותי יותר לגולשים ולמנועי החיפוש, לימודי SEO הם הדרך הטובה ביותר לקבל את כל הידע וההבנה הנחוצים לכם.

תמונה: פוטוליה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf