כמה זמן לוקח להוציא דרכון אירופאי?

כמה זמן לוקח להוציא דרכון אירופאי?

על פי הערכות זהירות נכון להיום חיים בישראל למעלה מחצי מיליון תושבים בעלי אזרחות אירופאית, כאשר ידוע שרוב הישראלים חולמים על אזרחות זרה נוספת, והרוב מעוניינים להוציא ולקבל אזרחות אירופאית. לכן, אן זה פלא כי מיד לאחר שינוי חוק האזרחות בספרד ומתן האפשרות לצאצאי המגורשים משנת 1492 לקבל אזרחות ספרדית, רבים בחנו את האפשרות הקוסמת עבורם לקבל דרכון ספרדי המהווה דרכון אירופאי לכל דבר ועניין.

יתרונות רבים לאזרחות אירופאית

יש סיבות רבות מדוע ישראלים נוהרים אחרי האזרחות האירופאית, ובעיקר אחרי הדרכון הזר האירופאי. הסיבות העיקריות הן תחושת ביטחון, אפשרות לחיות ולעבוד בכל מדינות האיחוד האירופי ללא קשיים ביורוקרטיים וללא חשש מרשויות ההגירה והחוק. כמו כן, האזרחות האירופאית מקנה יתרונות חשובים כמו אפשרות ללמוד במיטב מוסדות האקדמיה במדינות האיחוד האירופי בעלות סמלית או בחינם.

בנוסף, ישנם יתרונות נוספים כגון אפשרות לקחת משכנתה ולהשקיע בנכסי נדל"ן בספרד, בפורטוגל ובמדינות רבות נוספות באירופה, אפשרות להקים עסק ולטשטש את הזהות הישראלית, וכמובן אפשר באמצעות הדרכון האירופאי לטייל ברוב המדינות בעולם, לעבור בחופשיות במעברי הגבול בין מדינות האיחוד האירופי, וגם אין צורך להוציא ויזה לארה"ב.

מי זכאי לאזרחות אירופאית?

אמנם, רוב הישראלים מעוניינים להוציא אזרחות אירופאית בגלל הדרכון שמציע עבור יתרונות רבים, אך לא כל אחד ואחת יכולים להגשים את חלומם. כדי לקבל אזרחות אירופאית חייבים להוכיח קשר מובהק וזיקה ישירה למדינה ממנה מבקשים אזרחות, יש להוכיח קשר דם, לדוגמה במקרה של דרכון ספרדי או פורטוגלי יש להוכיח קשר דם וקרבה משפחתית למגורשים, ניתן להוכיח את הקשר באמצעות מחקר גנאלוגי ואיסוף מסמכים המעידים על הקשר, למשל כתובה, תעודת לידה וכדומה.

חשוב לציין כי לכל מדינה באירופה יש כללים מעט שונים לגבי מי זכאי לקבל אזרחות ובאיזה תנאים. בהליך הספרדי יש להוכיח קשר ישיר למגורשים מהמדינה, כאשר הגירוש ההמוני היה לפני מאות שנים.

לכן, כדאי לבדוק מאיזה מדינה ההורים או הסבים והסבתות הגיעו לישראל, לאסוף מסמכים משפחתיים ולערוך מחקר גנאלוגי, ובהתאם לממצאים קל לקבל החלטה ממי לבקש אזרחות אירופאית, כל עוד עומדים בתנאי הסף ובדרישות.

כמה זמן לוקח לקבל את הדרכון האירופאי?

כדי לקבל דרכון אירופאי יש להשלים קודם כל את המסלול לקבל אזרחות מהמדינה האירופאית, זהו תהליך ממושך ומורכב, התהליך כרוך גם בהוצאות כספיות ויש להיאזר בסבלנות. ברוב המקרים מקבלים את הדרכון רק לאחר מספר שנים, לרוב בגלל עיכובים וטעויות מצד מגיש הבקשה. יש ישראלים שהצליחו לקבל את הדרכון לאחר 10-12 חודשים בלבד, מאחר והם פנו לחברה מקצועית ולסיוע משפטי בהגשת הבקשה.

חשוב לזכור כי הבירוקרטיה במדינות האיחוד האירופי עלולה להיות מתישה ומייגעת, כל טעות בהגשת המסמכים צפויה להאריך את משך הזמן עד קבלת האזרחות והדרכון, ולעתים גם עלולים לקבל סירוב לבקשה בגלל מילוי לא נכון של הטפסים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf