השתלת שיניים ביום אחד – כל מה שצריך לדעת

השתלת שיניים ביום אחד – כל מה שצריך לדעת

תחום השתלות שיניים הפך לאחד התחומים המבוקשים ביותר, ולא בכדי. אדם שאיבד את שיניו בגלל מחלת חניכיים או תאונה, יעשה כל שביכולתו כדי להחזיר לעצמו את החיוך ולשוב ולהסתובב בין אנשים. אך אם בעבר נחשבו השתלות השיניים לתהליך מורכב שנמשך כמה חודשים טובים, הרי שהיום ניתן לעבור פרוצדורה של השתלת שיניים ביום אחד.

ממה מורכב השתל

לפני שנדבר על תהליך השתלת שיניים, חשוב להבין את מבנה השתל. למעשה, השתל מורכב משני חלקים. החלק הראשון הוא החלק המחליף את שורש השן. חלק זה מהווה את הבסיס לשן. את החלק הזה העשוי מטיטניום מבריגים לעצם הלסת. החלק השני הוא החלק הנראה לעין שנועד להחליף את השן עצמה. חלק זה "מועמס" על השתל והמטופל מקבל, כתוצאה מכך, שיניים חדשות ולבנות.

השתלת שיניים לפי הסדר

וכעת, נעבור להשתלה עצמה. אם נתייחס לרגע להשתלה ה"רגילה" נגלה כי מדובר בתהליך ארוך למדיי. בשלב הראשון עוקרים את השן הבעייתית או השיניים ונותנים לעצם להתרפא. לאחר מכן, מחדירים את השתלים בשנית וממתינים עד שהם ייקלטו במשך כ-3 חודשים אם מדובר בלסת התחתונה ו-6 חודשים במקרה שבו ההשתלה מתבצעת בלסת העליונה. רק לאחר שבודקים כי השתלים נקלטו בהצלחה, ניתן להעמיס את השתל הכולל את הכותרת הלבנה.

מי שמעוניין לקצר את התהליך, יכול לבחור בשיטת השתלת שיניים ביום אחד, והיא מתאימה למי שמאינו מוכן לחכות במשך כ-6 חודשים עד לקליטת השתלים. השתלת שיניים ביום אחד, כשמה כן היא, מאפשרת למטופלים לצאת מהמרפאה עם שיניים חדשות כבר באותו היום. במסגרת ההשתלה הזו מבצעים את כל שלבי ההשתלה תוך זמן קצר: עוקרים את השן הפגועה, מחדירים את השתל המתכתי ומעמיסים עליו את השתל בעל הכותרת.

לא מתאים לכל אחד

כדי שניתן יהיה לבצע השתלת שיניים ביום אחד, חשוב שיתקיימו כמה תנאים:

  • צפיפות עצם הלסת של המטופל צריכה להיות תקינה.
  • על רופא השיניים לבדוק אם סגר הפה של המטופל מאוזן.
  • המטופל אינו נמצא בקבוצת סיכון למחלות כמו סוכרת או לחץ דם גבוה ולא מעשן.

כל היתרונות בהשתלת שיניים ביום אחד

אף על פי שממבט ראשון נראה כי השתלת שיניים ביום אחד היא תהליך אינטנסיבי, הוא משתלם מבחינות רבות. אלה כמה יתרונות שתוכלו להשיג אם תבחרו בשיטה זו:

  • מספר הביקורים אצל רופא השיניים יתקצר באופן משמעותי.
  • ההשתלה מתבצעת תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות דוגמת הדמיה ממוחשבת או טיפול ללא תפרים.
  • היות שבמסגרת ההשתלה המטופל חשוף פחות לפעילויות כירורגיות, הדבר מקטין את הסיכוי לפיתוח זיהומים.
  • השתלים האיכותיים שומרים על נפח העצם ומפחיתים את ספיגתה.
  • הטיפול אינו מצריך שימוש בשיניים תותבות.
  • ההשתלה הממוחשבת מאפשרת להשיג תוצאות טובות יותר. השיניים במסגרת ההשתלה הזו נראות טבעיות ואסתטיות.
  • המטופל יכול לחזור לשגרה במהירות רבה.

מתי צריך לבצע הרמת סינוס?

כאמור, לא ניתן לבצע השתלת שיניים אם בלסתו של המטופל אין די עצם לסת שתוכל להחזיק את השתלים. אך בימינו יש פתרון לכך בדמות פרוצדורה שנקראת הרמת סינוס. במסגרת פעולה זו מעבים את עצם הלסת כדי שהיא תוכל לקלוט את השתלים. למעשה, מבצעים השתלת עצם לסת, כאשר המקור יכול להגיע מעצם בעלי חיים (בקר בדרך כלל), המטופל עצמו או אדם אחר. כמו כן, ישנם שני סוגי הרמות – הרמת סינוס פתוחה והרמת סינוס סגורה. בהרמת סינוס פתוחה פותחים מעין "חלון" בצד ומחדירים את תחליף העצם ללסת. בהרמת סינוס סגורה דוחסים את תחליף עצם הלסת דרך פתח בתוך רכס העצם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf