ויזה לויאטנם- הדרך הקלה ביותר

ויזה לויאטנם- הדרך הקלה ביותר

בדרום מזרח אסיה, גובלת עם סין, קמבודיה ולאוס, ממתינה מדינת ויאטנם, המהווה את אחד היעדים המרתקים והמהנים לתיירים במזרח הרחוק. במדינה הענייה הניזונה מחקלאות ומתיירות יקבלו את פני המבקרים נופים עוצרי נשימה, מרחבי טבע עצומים, אתגרים ואטרקציות וערים תוססות. יש מי שבוחר להגיע לויאטנם כחלק מן הטיול הגדול למזרח ולהקדיש לה מספר ימים, ויש מי שמסמן אותה כיעד עיקרי ומגלה כי בויאטנם ניתן למצוא עניין ותעסוקה גם למשך שבועות אחדים ויותר.

כך או כך, המטיילים הישראלים המבקשים לתת דריסת רגל בויאטנם נדרשים להנפקת אשרת שהייה מראש, כאשר זאת תלויה באופי הביקור ובמשך הזמן המתוכנן לו. בעלי דרכון זר בדומה לאזרחות פורטוגל, צרפת, גרמניה ובעלי אזרחויות אירופאיות נוספות זכאים להיכנס לויאטנם ללא הנפקת אשרת שהיה לתקופה בת עד חמישה עשר ימים. ישראלים המחזיקים באזרחות נוספת מוזמנים לבדוק את זכאותם בטרם הנפקת ויזה לויאטנם.

הדרך הקלה והפשוטה ביותר להנפקת ויזה לויאטנם היא באמצעות אתרי אינטרנט מורשים. אתרים אלה מופעלים על ידי סוכנויות בינלאומיות זרות או ישראליות, ובאמצעות מילוי פרטים בטופס ממוחשב ותשלום אגרה כנדרש תוכלו לקבל למייל מסמך אשרת שהיה שיועבר גם למסופים בכל שדות התעופה הראשיים בויאטנם. את הטופס יש להדפיס ולצרף אליו שתי תמונות פספורט עדכניות להצגה בשדה.

ויזה לויאטנם יש להנפיק לאחר רכישת כרטיסי הטיסה, ולהגדיר מראש את זמן הביקור ואופיו. ויאטנם מאפשרת ויזה בת חודש ימים או לחילופין עד שלושה חודשים, כאשר בשני המקרים היא מבקשת להצהיר האם מדובר בכניסה חד פעמית למדינה בטווח הזמן האמור, או לחילופין במספר כניסות ויציאות. מטבע הדברים, ככל שמשך זמן המתוכנן ארוך יותר, כמו גם הזכות לצאת ולבוא בשערי המדינה באופן חופשי- גם המחיר יעלה בהתאם.

מומלץ שלא להנפיק אשרת שהיה בתאריכים צמודים לתאריך העזיבה המתוכנן, שכן במקרה של עיכוב מכל סיבה שהיא תידרשו לשלם קנסות גבוהים על כל יום של חריגה, לרבות מסיבות מוצדקות מאוד (אשפוז לא צפוי בית חולים, עיכובים וביטולים של טיסות וכדומה).

חשוב לדעת כי אשרת שהיה המונפקת באמצעות אתרי האינטרנט מיועדת למי שמתכנן להגיע לויאטנם באמצעות טיסות, מכל יעד שהוא. יחד עם זאת, לכניסה יבשתית דרך אחת מהמדינות הגובלות עם ויאטנם, נדרשת אשרת שהיה שונה, אותה ניתן להנפיק בשגרירות ויאטנם בישראל, מראש בלבד. את הבקשה המלאה לצד הצגת דרכון בתוקף למחצית השמנה קדימה לכל הפחות ואגרת תשלום יש להגיש בשגרירות ויאטנם, ולהמתין מספר ימים לאישור הבקשה והשבת הדרכונים והמסמכים. צעירים היוצאים לטיול "פתוח" במזרח הרחוק ואינם מתכננים במדויק את המסלול, נוהגים להנפיק אשרת שהיה זו לטווח הזמן הארוך ביותר שניתן, שלושה חודשים, במטרה לשמור על כל אפשרויות הטיול פתוחות ולתכנן את הביקור בויאטנם תוך כדי תנועה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf