החלמה מניתוח הקטנת חזה

החלמה מניתוח הקטנת חזה

עומדת לעבור ניתוח הקטנת חזה? כך תדעי מה צפוי לך לאחר הניתוח.

אם את מיועדת לעבור ניתוח הקטנת חזה, חשוב שתדעי מה צפוי לך לאחר הניתוח. מידע זה יסייע לך להיערך גם מבחינה רגשית וגם להכין את הסובבים אותך לתקופת ההחלמה. חשוב שתדעי אילו מגבלות יהיו לאחר הניתוח, כמה ימי מחלה לעדכן במקום העבודה ופרטים נוספים אודות ההחלמה עצמה.

סיבות לביצוע ניתוח הקטנת חזה

הקטנת חזה הוא ניתוח פלסטי אשר מבוצע בשל סיבות שונות. בחלק מן המקרים מדובר בנשים בעלות חזה גדול וכבד, אשר מפריע להן מבחינה אסתטית והן אינן חשות איתו בנוח. כאשר החזה גדול יש קושי רב במציאת בגדים מחמיאים ולעתים קרובות צריך להתמודד עם הערות מביכות מצד הסביבה. במקרים אחרים, החזה גורם לקשיים פיזיים כמו אדמומיות ופריחה בקפל השד, היווצרות של פטריות וזיהומים, ריח רע שאינו עובר בשל הזיעה המצטברת בקפל ובמקרים חמורים גם כאבים עזים בכתפיים, צוואר ובגב, אשר עלולים להוביל לעקמת.

כיצד להיערך לתקופת ההחלמה?

יש שיטות שונות לביצוע הקטנת חזה, כאשר בחלק מן הניתוחים מבוצעת גם הרמת חזה וישנם גם הבדלים הקשורים למיקום החתך והתפרים. לכן, ההחלמה עלולה להיות שונה מניתוח אחד למשנהו, אך באופן כללי אלו הם הדברים שאת צריכה לצפות להם:

  • משך ההחלמה – החלמה מהקטנת חזה אורכת בממוצע בין חמישה ימים לשבוע.
  • הסרת נקזים – הנקזים שהוחדרו במהלך הניתוח להקטנת חזה, יוסרו מגופך לאחר 3-4 ימים, בביקור מעקב אצל הרופא המנתח.
  • כאבים – צפויים כאבים במהלך הימים הראשונים ולכאבים עלולה להצטרף גם תחושת אי נוחות וקושי בהנעת הידיים. הרופא ירשום לך משככי כאבים שתוכלי ליטול במידת הצורך.
  • מקלחת ראשונה – תוכלי להתקלח באופן מלא, כולל הרטבה של אזור הניתוח, רק לאחר הסרת הנקזים.
  • תרופות – מלבד משככי כאבים הרופא ירשום לך גם משחה אנטיביוטית אותה תצטרכי למרוח סביב הנקזים. כמו כן, ייתכן ותקבלי גם אנטיביוטיקה לנטילה דרך הפה.
  • חזרה לעבודה – ברוב המקרים ניתן לחזור לעבודה לאחר שבוע, אך יש להתחשב בעובדה שלכל אישה יש קצב החלמה שונה וזה משתנה גם בהתאם למידת המורכבות של הניתוח שבוצע.
  • מאמץ גופני – חזרה לשגרה צריכה להתבצע באופן הדרגתי, אך פעילות אשר כרוכה במאמץ גופני תתאפשר רק לאחר כחודש וחצי מהניתוח.

האם ניתן לשפר את קצב ההחלמה?

מומלץ לא להאיץ בגוף, אך הישמעות להנחיות הרופא יכולה לשפר את קצב ההחלמה. ההחלמה עצמה תהיה הדרגתית ובכל שלב תוכלי להתייעץ עם הרופא ולשאול אותו שאלות, אם תיתקלי בתופעת לוואי המטרידה או מדאיגה אותך.

מידע מלא אודות החלמה מניתוח חזה, יש לקבל אצל הרופא המנתח. כבר בפגישת הייעוץ הראשונית, בה הרופא יבדוק את התאמתך לניתוח ויישלח אותך לסדרת בדיקות כלליות, הוא יפרט באוזנייך את מהלך הניתוח ותקופת ההחלמה הצפויה לך לאחריו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf