חומרי בנייה איכותיים המעכבים את התפשטות השריפה

חומרי בנייה איכותיים המעכבים את התפשטות השריפה

כל המבנים חשופים לסכנת שריפות והתלקחות מהירה, ומדי שנה אנו עדים לעשרות מקרים ולטרגדיות קשות הנובעים כתוצאה משריפות במבנים שונים – למגורים, לתעשייה, למסחר ולאחסון. לכן, כדאי לדעת כי תו התקן הישראלי שמספרו 921 מגדיר את השימוש בחומרי בנייה מעכבי בעירה, אלו חומרים איכותיים וייחודיים העמידים בפני אש ושריפות, ושימוש בהם עשוי להציל חיים ולמנוע את הטרגדיות הנוראיות הקורות מיד שנה.

המרוץ למלחמה בשריפות

במציאות החיים כיום בני אדם מוקפים במוצרים דליקים, למשל פולימרים טבעיים ומלאכותיים כמו עץ, במבוק וכותנה וכן פולימרים סינטטיים. גם בבנייה המודרנית נעשה שימוש נרחב בחומרים דליקים כמו עץ ו-PVC, ובכל בית יש מוצרי טקסטיל דליקים כמו וילונות, ריפודים של ספות, שטיחים, ומוצרים עץ כמו ארונות ועוד. סכנת השריפה בבית ובכל מבנה אחר היא מוחשית ויש להתייחס לכך בהתאם.

הפתרון המקצועי למניעת שריפות ולדחיית התפשטות השריפה בחללי המבנה הוא שימוש בחומרי בניין חסיני אש ומעכבי שריפה, כך ניתן למנוע את התפשטות האש במבנה ולהציל חיים.

כדאי לדעת כי במהלך 10 שנים נהרגו בארצות הברית פי 3 יותר אנשים כתוצאה משריפות מאשר אמריקאים שנהרגו במלחמת וייטנאם, השריפות בעולם גורמות להרוגים רבים מדי שנה, לכן אין זה פלא כי החל מרוץ נגד הזמן לפתח חומרי בנייה מעכבי שריפה.

סוגי חומרים מעכבי שריפה

בעסקים המובילים ליבוא ולשיווק חומרי בניין ניתן למצוא כיום שלל חומרים איכותיים עמידים באש, אלו חומרים מעכבי שריפה המיועדים למנוע מהאש להתפשט בקלות במבנה. חומרי בנייה מעכבי שריפה מאפשרים לדיירים להיחלץ מהמבנה בזמן, כמו כן עיכוב התפשטות האש מאפשר לכוחות כיבוי אש להגיע למקום ולטפל בשריפה במיומנות.

יש מגוון חומרים מעכבי בעירה וחסיני אש, ביניהם:

  • צבעים לשימוש פנימי או חיצוני – מגוון צבעים איכותיים לשימוש פנימי או חיצוני, בדרגת התלקחות 4 לפי תו התקן הישראלי 755.
  • שפכטל מעבר בעירה – שפכטל עמיד המכיל חומר מונע בעירה ולעיכוב התפשטות אש, מתאים למגוון שימושים ויישומים בבנייה.
  • מעכב בעירה שקוף ליישום על מוצרי טקסטיל – חומר פיירברקס שקוף ליישום על מוצרי טקסטיל בבית, במשרד ובכל מקום אחר. החומר מעכב בעירה וניתן ליישם אותו בריסוס או טבילה.
  • חומר מעכב בעירה לעץ – מעכב בעירה כמו שינגלסיל לחיפוי עצים, כולל רעפי עץ ומגוון מוצרים העשויים מעץ, לשימוש פנימי וחיצוני.
  • לכה שקופה מעכבת בעירה – לכה שקופה עם חומר מעכב בעירה ליישום על משטחי עץ ורהיטים.
  • פד אקוסטי חסין אש – פד אקוסטי המיועד לבידוד חורים או שקעים בקירות חסיני אש.
  • לוח גבס מעכב בעירה – השימוש בלוחות גבס לבניית קירות, נישות, מדפים ורהיטים הולך וגובר בשנים האחרונות, זהו פתרון מהיר וקל לשיפוץ הבית או המבנה, בעלות משתלמת ושווה לכל כיס. עם זאת, מומלץ לשפץ באמצעות לוחות גבס חסיני אש העומדים בתקן 931.

כתבה זו נכתבה ע"י המומחים של חברת רוטנברג – החברה המובילה בישראל ליבוא ולשיווק חומרים, ציוד ופתרונות לבנייה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf