טיפים לתיקון המקרר בבית

טיפים לתיקון המקרר בבית

מקררים אמנם נחשבים למוצרים אמינים ועמידים, אבל כמו בכל מוצר גם למקררים יש תקלות מדי פעם. לפניכם הבעיות הנפוצות במקררים וטיפים לתיקונן באופן עצמאי ללא צורך בטכנאי.

תקלה ראשונה – הצטברות של קרח בתא ההקפאה או במקרר

מדובר בתקלה נפוצה בעיקר במקררים ישנים יחסית (מקררים חדשים לרוב כוללים מנגנון להפשרה אוטומטית) שעלולה לפגוע ביעילותו של המקרר, כלומר היא מונעת מהאוויר הקר להגיע לחלל המקרר ולקרר את המזון כנדרש.

תקלה זו נובעת לרוב מתקלה במנגנון ההפשרה (במידה ויש). ניתן לבדוק שזהו מקור התקלה בקלות באמצעות ניתוק המקרר מהחשמל עד להמסה מוחלטת של הקרח.

במידה והתקלה אינה חוזרת על עצמה – מדובר בבעיה במנגנון ההפשרה ומומלץ לרכוש מקרר חדש.

במידה והבעיה חוזרת על עצמה כנראה מדובר באחד מ-3 האפשרויות הבאות:

  • תקלה בוויסות הטמפרטורה, כלומר בעיה בגוף החימום של המקרר
  • תקלה בגומיות שאוטמות את המקרר (גומיות שחוקות או קרועות) שבגינה הקור יוצא החוצה ולא נשאר בתוך המקרר (מה שגורם גם גם לבזבוז אנרגטי) . אמנם ניתן להחליף גומיות לבד במידה וזה מקור הבעיה, אבל לשם כך נדרש ציוד וידע.

במידה ואכן מדובר בתקלה בגומיות האטימה – מומלץ גם כאן להחליף מקרר כי התקלה שכיחה בעיקר במקררים ישנים. למידע נוסף ורכישת מקרר חדש, היכנסו לקישור

https://www.electroclick.co.il/category/מקררים

  • דליפת גז (למשל כתוצאה משבר או תקלה כלשהי בצנרת). גם כאן ניתן לאתר לבד את מקור הבעיה באמצעות בדיקת ווסת הלחץ .

במידה ומדובר באחת מ-3 אפשרויות אלו זהו עניין לטכנאי מקררים. הטכנאי יידע על סמך הידע והניסיון שלו לטפל במקור התקלה, למשל למלא גז או לתקן שבר בצנרת, להחליף את הגומות בחדשות ולהחליט אם גוף החימום בר-תיקון או מצריך החלפה.

תקלה שנייה – מקרר שעובד יותר מדי עד כדי קיפאון של המזון

תקלה נפוצה נוספת היא כאשר המקרר מקפיא את המזון. הסיבה לכך נעוצה לרוב בבעיה בתרמוסטט (ווסת הטמפרטורה) – המנגנון שאחראי להפסקת פעולת המקרר כאשר הוא מגיע לטמפרטורה הרצויה.

גם בעיה זו ניתן לתקן באופן עצמאי באמצעות כיוון מחודש של התרמוסטט לטמפרטורה הנדרשת (לרוב 4 מעלות צלסיוס). במידה והתקלה נמשכת – מומלץ להזמין טכנאי מקררים לצורך תיקון או החלפת התרמוסטט.

תקלה שלישית – נזילה של מים מהמקרר

תקלה אחרת היא מקרר שנוזל עד כדי הצטברות של מים בתחתית שלו. הסיבה לכך היא סתימה בפיית הניקוד של המקרר – הצינור בין המקרר למגש האידוי שלו שנמצא מאחורה.

גם בתקלה זו ניתן לטפל לבד אך זה רק במידה ומדובר בסתימה קטנה. כאשר מדובר בתקלה אחרת או בסתימה גדולה מומלץ לקרוא לטכנאי מקררים.

תקלה רביעית – אין אור במקרר

הסיבה לתקלה הזו היא לרוב נורה שרופה שאותה ניתן להחליף לבד. במידה ומדובר בבעיה חשמלית מורכבת יותר יש לקרוא לטכנאי.

צילום: פיקסלז 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf