כל מה שרציתם לדעת על ניתוח אף

כל מה שרציתם לדעת על ניתוח אף

האם מראה האף שלכם מפריע לכם ואתם מעוניינים לשפץ אותו באמצעות ניתוח כדי לשנות את מראה הפנים באופן דרמטי? סובלים מבעיות מבניות באף המגבילות את הנשימה שלכם וגורמות לתופעות כמו גודש באף? ובכן, כדאי לכם להגיע לפגישת ייעוץ אצל מנתח אף מקצועי, מנוסה ומומלץ. הניתוח נועד לתיקון בעיות מבניות ולצורכי אסתטיקה ושיפור המראה.

למי מתאים הניתוח?

ניתוח אף מיועד לכל מי שסובל מבעיות מבניות או מבעיות רפואיות אחרות באפו, ולצורך שיפוץ האף ועיצובו מחדש כדי ליהנות מאסתטיקה גבוהה וממראה מושך. האף ממוקם במרכז הפנים לכן הוא בולט ומושך את תשומת הלב. כל פגם אסתטי באף עלול להשפיע על איכות החיים ולגרום לבעיות שונות כגון:

  • דימוי עצמי נמוך.
  • חרדות.
  • קושי ליצור קשרים חברתיים.
  • ירידה בביטחון העצמי.

כדאי לדעת כי רוב הניתוחים באף נעשים בדרך כלל משיקולי אסתטיקה ומראה ולאו דווקא בגלל שיקולים רפואיים. זהו ניתוח נפוץ ופופולרי בקרב צעירים ומבוגרים, נשים וגברים כאחד. למרות הפופולריות הגבוהה של ניתוחי אף חשוב לציין כי זהו הליך כירורגי מורכב ומסובך, לכן אין לקחת סיכונים ומומלץ לעבור את הניתוח רק אצל מנתחי אף מומלצים ובעלי ניסיון רב.

מאיזה גיל אפשר לעבור את הניתוח?

את הניתוח לשיפוץ האף או לתיקון פגמים מבניים ובעיות רפואיות אחרות ניתן לעבור רק לאחר השלמת תהליך הגדילה, כלומר כאשר האף הגיע לגודלו המרבי. אצל הנשים הליך גדילת האף מסתיים בדרך כלל בגיל 16 ואצל הגברים האף מגיע לגודלו המרבי בגיל 17.

חשוב להדגיש כי למרות שניתוח האף נחשב להליך קל יחסית, זהו ניתוח מורכב המחייב מיומנות גבוהה וניסיון רב. לכן, אין לוותר על מנתח פלסטי המתמחה בכירורגיה פלסטית ובטיפולי אסתטיקה.

מהן היתרונות של הניתוח?

כאמור, ישנם שני שיקולים מרכזיים לניתוחי אף – שיקול רפואי או שיקול אסתטי. לניתוח האף ישנם יתרונות חשובים, ביניהם:

  • תיקון בעיות מולדות במבנה האף.
  • תיקון א-סימטריה בנחיריים ובמבנה האף.
  • שיפור אסתטי משמעותי בצורת האף, גודלו ובזוויות האף.
  • התאמת האף למבנה הפנים.
  • שיפור אסתטי משמעותי.
  • חיזוק הביטחון והדימוי העצמי.

הכנות ניתוח

לפני הניתוח יש לעבור בדיקת דם שגרתית, חשוב לדווח לרופא על רגישות לתרופות, חומרי הרדמה, קשיי נשימה ונטייה לדימום. מי שנוטל באופן קבוע תרופות לדילול הדם, לדוגמה אספירין, חייב להפסיק את השימוש בתרופות כשבועיים לפני מועד הניתוח.

חשוב להיפגש עם רופא מרדים בקליניקה או במרפאת המומחים לכירורגיה פלסטית ויש לדווח למרדים על רגישות ומחלות שונות, למשל אסטמה, שיעול בלתי פוסק (כרוני) וכדומה. בדרך כלל הניתוח נעשה תחת הרדמה כללית, אך יש מקרים בהם מחליטים על הרדמה מקומית בלבד עם חומרי טשטוש. מי שמעשן חייב להפסיק לעשן לפחות 3 שבועות לפני הניתוח.

בערב לפני הניתוח חשוב לחפוף את הראש היטב ולנקות בקפידה את הפנים.

הליך הניתוח

יש שתי שיטות עיקריות לניתוחי אף :

  • שיטה סגורה – בשיטה זו אין חתכים חיצוניים, זו השיטה הנפוצה יותר, הרופא מבצע חתכים פנימיים בחלל האף.
  • שיטה פתוחה – הרופא המנתח מבצע חתך חיצוני בבסיסי האף בין הנחיריים. שיטה זו מיועדת בעיקר לניתוחי אף חוזרים או למקרים מורכבים.

בשתי השיטות הרופא המנתח מגלה את שלד האף ומשנה ומפסל מחדש את העצמות והסחוסים בהתאם לצורך, ועל פי תכנית הטיפול שנקבעה מראש. במהלך הניתוח הרופא משייף את רקמת הסחוס, שובר את העצם במידת הצורך ומעצב מחדש את האף, ולאחר מכן משיב את העור למקומו.

בסוף הניתוח מקבעים את האף בגבס ומחדירים תחבושות מיוחדות לנחיריים כדי לספוג דם ולייצב את האף. יום או יומיים לאחר הניתוח מסירים את התחבושות, ואת הגבס מסירים כ-10 ימים לאחר הניתוח. ההחלמה נמשכת לרוב עשרה ימים, לעיתים סובלים מכאב באזור, מנפיחות ומשטפי דם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf