מס החברות בישראל – כל מה שחשוב לדעת

מס החברות בישראל – כל מה שחשוב לדעת

כל חברה בע"מ בישראל נדרשת לשלם מס על רווחיה – מס זה משתנה מעת לעת על ידי הרשויות במדינה. נכון לכתיבת שורות אלו, מס החברות לשנת 2018 בישראל עומד על שיעור של 23%, ירידה של אחוז אחד לעומת מס החברות בשנה הקודמת.

מס חברות מוטל על חברה בע"מ ומתווסף למס המוטל על בעלי המניות או בעלי החברות כיחידים. אלו אמורים לשלם מס בהתאם למדרגות המס אשר נקבעות לפי גובה שכרם. לבעלי החברות/מניות ישנה אפשרות לקבל דיווידנדים מהחברה ולשלם עליהם מיסים בגובה של 30% (דיווידנדים הינם למעשה רווחים שנשארו בחברות והמס המוטל מחושב לאחר קיזוז מס החברות). משמעות הדברים הי כי בעלי חברה או מניות יכולים לבחור בשני מסלולי תשלומי מס, ולרוב, עושים זאת על פי גובה שכרם. גובה המס המוטל עליהם כיחידים יכול לעבור את רף ה-50% בעוד שבעת קבלת דיווידנד הינם משלמים לכל היותר 30% מס ובמקרים רבים יעדיפו חלופה זאת.

מס החברות בשנת 2017 היווה כ-13% מסך המיסים שנגבו בישראל. המס הינו, כאמור, על רווחי החברה, ובמקרים רבים נדרשת החברה לשלם מקדמות שנקבעות על סמך הרווחים שהיו בשנת הכספים הקודמת. בסוף שנת הכספים תשלים החברה את תשלום המיסים בהתאם לרווחים הסופיים שהיו לה.

מיסוי חברות = עידוד השקעות?

מיסוי חברות נחשב לאחד מהכלים המרכזיים המשמשים את ממשלת ישראל בכל הנוגע לעידוד השקעות, מתוך מחשבה כי בזמן שמס החברות בישראל הינו נמוך לעומת מדינות שונות אחרות בעולם, ירצו משקיעים רבים להשקיע דווקא בישראל. מיסוי חברות נמוך הוא איפה תמריץ חשוב וכאשר הוא מגיע בנוסף להקלות במיסי ארנונה, מענקים והטבות נוספות – ימשוך הדבר בסופו של יום כספים חדשים רבים למדינת ישראל שתועדף על כיעד השקעה על פני מדינות אחרות ברחבי הגלובוס. מדינות רבות דוגלות במס חברות מופחת לעידוד השקעות אצלם ולראייה, הצהרותיו של נשיא ארה"ב דונלאד טראמפ להפחית גם כן את מס החברות בארה"ב לכדי 20%.

בשנים האחרונות ישנם ויכוחים חוזרים ונשנים אודות סוגיה זו של גובה מיסוי החברות. רבים טוענים כי מס זה תורם רק לקבוצת בעלי ההון העשירים במדינה, אינו תורם בהכרח לצמיחה ויתרונותיו אינם תורמים לשכבות החלשות. אחרים טוענים כי הקמת חברות חדשות בישראל יוצרת מקומות עבודה נוספים, מכניסה כספים ממיסוי ובסופו של דבר מקדמת את הכלכלה לרווחת כולם. כך או כך חשיבות גובה המיסוי היא קריטית ונועדה לתמרץ משקיעים להקמת חברות בישראל, מיועדת למשקיעי חוץ אבל גם למשקיעים ישראליים שחושבים על השקעות במחוזות אחרים בעולם. כך למשל ידוע כי השכר בישראל גבוה משמעותית מזה שנהוג במדינות מסוימות באסיה, באפריקה ובאזורים אזוטריים אחרים.

רצוי כי כל חברה בע"מ תיעזר בשירותיו של יועץ מס מנוס הבקיא בתחום מיסוי החברות בבואם לקבל החלטות עסקיות חשובות על מנת ליצור את סיטואציית המס הנוחה והמתאימה לכל תרחיש מבעוד מועד. מוזמנים להיוועץ עם מומחי המס של משרד עו"ד דורון, טיקוצקי ושות' באתר http://www.dt-law.co.il/

צילום: Pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf