מה אתם באמת צריכים לדעת על ויסות חושי רגשי?

מה אתם באמת צריכים לדעת על ויסות חושי רגשי?

בתור הורים לילדים אתם בוודאי מנסים לעשות כל מה שאתם יכולים כדי לעזור לילדים שלכם, ולכן, אם גיליתם שהילדים מתקשים בפעולות שונות, זה בוודאי לא פשוט עבורכם. אם אתם רואים שהילדים לא קשובים, מדברים בקול רם מידי או שיש להם כל בעיה אחרת שעלולה להעיד על ויסות חושי רגשי לא תקין, כדאי שתדעו שאתם לא לבד. אומנם זה נכון שבעבר כל הנושא של בעיות בויסות החושי והרגשי לא היה נושא מוכר, אך היום זה בהחלט תחום שכולם מדברים עליו. לכן כדאי לכם לדעת שהילדים שלכם לא היחידים שאולי סובלים מקושי בתחום הזה ובנוסף לכך, יש היום הרבה פתרונות, טיפולים ודרכים שבעזרתן ניתן יהיה להקל על הילדים. לכן הדבר הכי חשוב שעליכם לעשות הוא להיות ערים לסממנים השונים ולא להתעלם מהם, כי גם לכם, בתור ההורים, יש תפקיד חשוב בדרך אל שיפור המצב.

ויסות חושי רגשי – מה עושים עם זה?

במידה ואתם חושדים שגם לילדים שלכם, כמו להרבה ילדים אחרים, יש בעיה בויסות החושי והרגשי, כדאי יהיה תחילה לאבחן את העניין. שימו לב שאומנם אתם בעצמכם יכולים להיות ערים למצב ולהכיר את הסימנים, אך בסופו של דבר אין מנוס מאבחון מקצועי. אחרי שתעשו לילדים אבחון בנושא של ויסות חושי רגשי ניתן יהיה להחליט, בהתאם לתוצאות, מה כדאי לעשות בנידון. לכן חשוב מאוד לבדוק אל מי אתם פונים, מי יעשה לילד את האבחון ואיזה שיטות של טיפול יכולות להיות מוצעות לכם ולילדים. משמעות הדברים היא שכדי לקבל סיוע בתחום של ויסות חושי רגשי כדאי יהיה לפנות אל מכון מקצועי:

  • שקיים כבר הרבה שנים
  • שיש לגביו המלצות לרוב
  • שיש בו אנשי מקצוע מובילים

שווה להתעקש ולברר כמה שיותר פרטים אודות המכון שאליו אתם פונים, כי אין ספק שלילדים שלכם מגיע לקבל את העזרה הכי מקצועית שיש היום בתחום הזה.

תפקיד ההורים

כפי שהזכרנו לעיל, גם להורים יש תפקיד מרכזי בסיוע שאפשר לתת לילדים עם קשיים בויסות החושי והרגשי. בשלב הראשון כדאי לכם לעשות עבורם סדנה בויסות חושי, כי במסגרת סדנה כזאת תוכלו לקבל מידע שיהיה רלוונטי ביותר על המשך התהליך. בנוסף לכך, אתם צריכים להיות ערים למצב וגם לעודד את הילד לעשות את כל התרגילים שיומלצו לו ושמטרתם תהיה לשפר את מצבו. אם כל זה לא מספיק, כמובן שעליכם גם לתמוך בילד ברמה הרגשית, להסביר לו שהוא לא היחיד שסובל מהתופעה ולעזור לו בכל דרך אפשרית. החדשות הטובות הן שאפילו אם המצב נראה לכם קשה ואפילו אם אתם מרגישים מיואשים – אין סיבה לאבד תקווה! היום הידע בתחום הזה מאוד מפותח ולכן בהחלט יש סיכוי גדול שגם הילדים שלכם, כמו ילדים של אחרים, ישפרו את מצבם מהר מכפי שנדמה לכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf