לימודי הנדסה אזרחית – למי זה מתאים?

לימודי הנדסה אזרחית – למי זה מתאים?

צעירים אחרי צבא המחפשים כוון למידה ועיסוק בחיים, נחשפים לאין ספור הצעות למקצועות שונים בתחומים מרתקים ומסקרנים. אחת הפקולטות המצליחות והמבוקשות ביותר בכל האוניברסיטאות והמכללות היא הפקולטה להנדסה במסלולי הלמידה השונים.

מתוך הרצון להחכים ולהשיג מקצוע מרתק ומשתלם כלכלית, המוטיבציה רק עולה ורבים מהצעירים יעשו כל שניתן כדי להתקבל לפקולטות הללו במרכזי הלמידה השונים.

מבין כל הקטגוריות ההנדסיות, הנושא המוביל הוא הנדסה אזרחית כיוון שדרך הלמידה יוצרת דרכי ביצוע והתבוננות שיעזרו לסטודנטים בכל דרך שיבחרו בחיים כולל בחיים הפרטיים. בנית תהליכים, פרויקטים, עבודה מול גורמים שונים, פיקוח, ניהול, בקרה ושילוב מנצח של עבודה גם בשטח וגם במשרד.

מה לומדים בהנדסה אזרחית

הנדסה אזרחית שנקראה בעבר הנדסת בניין, קיבלה את שמה החדש כדי ליצור הפרדה בין ענף לזה לענף ההנדסה הצבאית . לימודי הנדסה אזרחית כוללים את לימודי הנדסת בניין ונמשכים ארבע שנים הלימודים מתפצלים לשתי מגמות, האחת בנייה ופיקוח והשנייה תכנון. הלימודים מתקיימים בכמה אוניברסיטאות ומכללות ברחבי הארץ על פי תכנית הלימודים שנקבעת מראש.

בנוסף לכך, קיימים לימודי ההנדסאים שמשך הלימוד עבורם הוא שנתיים ותכנית הלימודים שלהם נקבעת על ידי המכון להכשרת טכנולוגיה ומדע.

עלויות הלימוד

המכללות מעניקות תנאים ייחודיים למי שמעוניין ללמוד קורס הנדסה אזרחית, הנחות לחיילים משוחררים בשנים הראשונות, מלגות ועוד.

תנאי קבלה ללימודי הנדסה אזרחית

תעודת בגרות מלאה, או, לחליפין, ציון עובר במקצועות הבאים – מתמטיקה שלוש יחידות ומעלה, אנגלית שלוש יחידות הבעה עברית שתי יחידות.

במקרים חריגים מקבלות המכללות והאוניברסיטאות גם מועמד שחסר לו ציון אחד מבין השלושה, אך זה נתון לשיקולי המוסד הספציפי להשכלה גבוהה.

תחומי הלימוד בהנדסה אזרחית

תחומי הלימוד כוללים נושאים מרתקים כמו תכנון בתים, דירות, משרדים, בניינים, מבני ציבור ופרויקטים ייעודיים וספציפיים שבהם אפשר להתמחות כמו מאגרי מים, תשתיות ועוד.

ניהול בנייה ופיקוח הוא שטח נרחב הכולל ניהול מיזמים בתחום הבנייה מרגע התכנון דרך שלב הכנת המכרזים, כתבי הכמויות בחירת קבלני המשנה, ניהול ההסכמים ודרישות העבודה, פיקוח על כל העשייה של הקבלנים הכוללת בקרה על איכות חומרי הגלם, אישורי ביצוע, אישורי תשלומים חלקיים וסופיים ועמידה בלוחות זמנים.

התפקידים השונים בתחום ההנדסה האזרחית הם תפקידים בעלי אחריות רבה המוטלת על כתפיהם של המהנדסים, הם צריכים להיות ערניים מאד וערוכים לכל תרחיש.

רישום במאגר הארצי

בתום הלימודים ולאחר ההצלחה במבחנים, יש להצטרף לפנקס המהנדסים או ההנדסאים הארצי כדי להיות במאגר הארצי של נותני השירות בתחום הבנייה שהוסמכו לכך.

תחומי העבודה בתום הלימודים

מי שאוהב את העשייה, את השילוב המאתגר בין העבודה במשרד לעבודה בשטח יאהב מאד את העבודה המגוונת בתחום ההנדסה.

ענף הבנייה המתפתח בצעדי ענק מתמקצע בשנים האחרונות בתוכנות חדשניות בנושאי תכנון, בטכנולוגיות בניה חדשניות ובפיקוח מוקפד וזקוק תמיד לכוח אדם איכותי נוסף.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf