כיצד מתבצע ניתוח הגדלת חזה?

כיצד מתבצע ניתוח הגדלת חזה?

נשים רבות בוחנות את נשיותן לפי מראה החזה שלהן. השדיים שלנו משדרים סקסיות, ביטחון עצמי, והענקה לזולת. עם זאת נשים רבות אינן מרוצות ממראה החזה שלהן, למשל א-סימטריה, חזה מדולדל לאחר הנקה וכדומה. יש נשים שהחזה שלהן משנה את צורתו עם הגיל, לאחר הריון הנקה, או פשוט מגיע בגודל קטן מזה שהאישה רוצה. לכן אין להתפלא כי ניתוח הגדלת חזה הוא אחד מהניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביותר בישראל, ולמעשה בעולם כולו. איך ניתוח זה מתבצע? לפניכם כל המידע על ההליך הכירורגי להגדלת החזה.

פגישת הכנה

בפגישת הייעוץ הראשונה, שהיא כמובן ללא עלות, המטופלת מוזמנת כדי לתכנן את שיטת הניתוח ומהלכו יחד עם הרופא המומחה. בפגישה זו תוכלי להבין איך ייראו השדיים לאחר הניתוח (תיאום צפיות), ולקבל החלטה על סוג הניתוח וגודל השתלים. מומלץ להתרשם ממקצועיותו של הרופא ומהאסתטיקה והניקיון של הקליניקה. אין לוותר על קריאת חוות דעת וכדי לדרוש מהמומחה רשימת ממליצים.

חשוב לדעת כי ניתוח להגדלת החזה אינו מומלץ לנשים מתחת לגיל 17, עדיף לעבור את הניתוח מגיל 18 ומעלה, שכן רק בגיל זה החזה מגיע לגודלו הסופי.

סוגי השתלים

במהלך פגישת הייעוץ תבחרי עם הרופא את סוג השתלים. קיימות מספר אפשרויות לצורתם של השתלים:

  • שתל סיליקון עגול גבוה – זהו שתל בולט בחלקו בעליון בגלל צורתו העגולה. נותן תחושה של חזה הנתון בחזיית פוש-אפ.
  • שתל סיליקון עגול נמוך – שתל שחלקו העליון יותר בולט. מעניק תחושה יותר טבעית.
  • שתל אנטומי – שתל הדומה בצורתו לאגס או טיפה, ותוכנו יותר סמיך משני השתלים הקודמים. הוא נותן לשדיים את התחושה הטבעית ביותר.

תוכן השתלים

תוכן השתלים משתנה בין מטופלת למטופלת, בהתאם לשתל המתאים לרצונותיה ולמבנה בית החזה שלה:

  • שתלי סיליקון – שתלים העשויים ממעטפת סיליקון מוצקה, וממולאים בג'ל סיליקון. בשתלים אלה הג'ל אינו מתפזר, באם יש קרע במעטפת.
  • שתלים שהתוכן שלהם הוא שומן מהאישה – שומן זה נשאב מהירכיים ומועבר לחזה.

בעבר הלא רחוק היו רופאים שהציעו הגדלת חזה באמצעות שתלים עם מי מלח, שיטה זו אינה פופולרית יותר כיוון שקשה להשיג תוצאות טובות עם שתלים אלה.

מיקום החתך

דבר נוסף הנקבע בפגישת הייעוץ עם המטופלת הוא מיקום החתך להכנסת השתלים. כאן קיימות שלוש שיטות עיקריות:

  • חתך בבית השחי – זהו חתך הנעשה בבית השחי, ואינו נראה לאחר הניתוח. היתרונות של שיטה זו היא שאין צלקות נראות. החסרונות שלה- נטייה גדולה יותר לשטפי דם, ובאם צריך תיקון לאחר הניתוח- נדרש לעשות חתך חדש.
  • חתך תת שדי – בשיטה זו נעשה חתך בקפל בחלקו התחתון של השד, ושם נשארת צלקת עדינה. החיסרון של השיטה הוא כי אם לובשים בקיני עלולים לראות את הצלקת. זוהי אחת השיטות הבטוחות והמקובלות בעולם בניתוחי הגדלת חזה.
  • סביב העטרה – בשיטה זו מכניסים את השתלים דרך חתך זעיר סביב העטרה.

בדיקות לפני הניתוח

לאחר פגישת הייעוץ, הרופא יפנה אותך למספר בדיקות שנדרש לעשותן לפני הניתוח:

  • בדיקות דם שגרתיות (ספירת דם, בדיקה ביוכימית בסיסית ותפקודי קרישה).
  •  בדיקת אק"ג.
  • מטופלת מעל גיל 30 מתבקשת לערוך בדיקת אולטראסאונד.
  • מטופלת מעל גיל 40 נדרשת לערוך בדיקת ממוגרפיה.

ההחלמה

לאחר הניתוח המטופלת נשארת להתאוששות והשגחה במרפאה למספר שעות, ולאחר מכן משוחררת לביתה. ניתן לחזור לפעילות רגילה ולעבודה לאחר מספר ימים. בנוסף בשבועיים שלאחר הניתוח מומלץ ללבוש חזייה רפואית מיוחדת, המאיצה את תהליך ההחלמה. חזייה זו נותנת תמיכה גדולה לשדיים, ומקטינה כאבים וסיבוכים לאחר הניתוח. יש לצפות לכאבים ונפיחות באזור בית החזה בימים הראשונים לאחר הניתוח, שתלך ותרד בהדרגה עד שתעלם. אפשר לקחת משככי כאבים כדי להקטין את חוסר הנוחות. בימים אלה רצוי לא להרים דברים כבדים ולתת גם לידיים לנוח. בנוסף יש לקחת אנטיביוטיקה, שהרופא רושם, כדי למנוע זיהומים וסיבוכים.

סיבוכים אפשריים

לאחר הניתוח קיימים סיבוכים הקורים באחוז קטן מהמקרים:

  • שטפי דם וזיהומים באזור החזה – על מנת להפחית את הסיכוי להופעתם ניתנת אנטיביוטיקה על ידי הרופא.
  • התקשות או קופסית – זוהי התכווצות שבה האזור סביב השתל נעשה קשה. תופעה זו יוצרת בעיקר חוסר נוחות אצל המטופלת. במקרים קשים ונדירים יש צורך בניתוח נוסף כדי לטפל בהיווצרות הקופסית.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf