output_Jrux8O

שינוי תזונה משנה חיים?

שינוי תזונה משנה חיים?

תזונה קובעת איך נרגיש, מה יהיו הביצועים שלנו בעבודה ובלימודים ועד כמה נהיה מרוצים מאיכות החיים. למזלנו, אפשר לערוך שינוי בתפריט בכל רגע נתון ורק צריך לדעת איך עושים זאת בצורה נכונה. הנה כל הפרטים

תזונה נכונה ובריאה היא חד משמעית מתכון לאיכות חיים. בעזרת תזונה נכונה שכוללת את כל אבות המזון אפשר לשמור על משקל גוף תקין ולסייע למערכות הגוף לתפקד היטב. במקביל, תזונה נכונה עם ירקות, פירות, מוצרי חלב, קטניות ומזונות עשירים בשומן מן הצומח משפרת את הביצועים שלנו וכמובן קובעת איך נראה.

במילים אחרות, הגוף שלנו לא מסוגל אלא להיות מושפע בצורה מובהקת ודרמטית מהאוכל שאנחנו מכניסים אליו. לא צריכים להיות מדענים בשביל להבין שאנחנו לא ניזונים מאוויר, אלא מהתפריט היום יומי שאליו התרגלנו. אבל מה קורה אם התפריט לא מספיק טוב? למזלנו, אפשר פשוט להחליף אותו. את זה כדאי לעשות על רקע בעיות בריאותיות מסוימות, בכל גיל ובאופן שיבטיח תועלת גבוהה.

מה צריך לשנות בתזונה?

יש המון דוגמאות לתופעות לא רצויות שבהן תזונה יכולה לסייע לנו באופן מובהק. ראשית, גברים או נשים שסובלים מתופעות של בריחת שתן מוזמנים לצמצם למינימום צריכת מזון או משקאות שעלולים לגרות את שלפוחית השתן. מובן מאליו שהסיכוי לדליפת שתן עולה כאשר אנחנו שותים יותר מ-1.5-2 ליטר מים ליום, אך מסתבר שהוא מושפע גם מצריכת קפאין, אלכוהול, משקאות מוגזים, מיצים חמוצים ואפילו מאכלים חריפים.

מלבד החלפת התפריט התזונתי להתמודדות עם בריחת שתן, צריך לשנות אותו כאשר רוצים לרדת במשקל. אף פעילות גופנית לא תסייע לכם לרדת במשקל אם לא תחליפו את התפריט התזונתי. בהקשר הזה, ההמלצה היא לבחור נכון את המזון ולאכול לפחות 5 מנות של ירקות ופירות כל יום.

תזונה יכולה גם לסייע בהתמודדות עם תפקוד לא תקין של מערכת העיכול. כדאי לאכול יותר סיבים תזונתיים בגלל שהם שומרים על בריאות המעי, מסייעים בעיכול ומונעים עצירות. את הסיבים התזונתיים אנחנו יכולים להשיג על בסיס תוספי תזונה, או לחילופין באמצעות תפריט יומי שנשען על קטניות, תירס, אורז מלא, חיטה מלאה וגרנולה או דגני בוקר עשירים בסיבים.

מה זה שומן בריא?

הטעות הנפוצה היא לנסות להיפטר ממשקל עודף ומכל בעיות הבריאות שנלוות אליו באמצעות קיצוץ דרסטי בתפריט הקולינרי. בפועל, זה עלול לגרום יותר נזק מתועלת ולהביא לעלייה במשקל מיד אחרי שמגיעים למשקל היעד.

הפתרון הוא להוריד מהתפריט רק שומן טראנס ולהחליף אותו בשומן טבעי. בעוד שומן הטראנס נמצא במאפים, במוצרי בצק קפואים ובחטיפים, שומן בריא מחכה לכם בשמן קנולה, בשמן זית, באבוקדו ובטחינה. מהבחינה הזו, כל מה שנשאר לכם לעשות הוא להרכיב תפריט קולינרי מומלץ בהתאמה אישית וליהנות מיתרונותיו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

output_Jrux8O
rgf
rgf