אבקת חלבון לאימונים יעילים

אבקת חלבון לאימונים יעילים

מתאמנים רבים מכירים את הצורך בתוספים שמיועדים להפקת תועלת גבוהה יותר מן האימונים. אבקת חלבון היא אחד התכשירים המוכרים יותר בתחום זה ורבים עושים בה שימוש ומגיעים לתוצאות טובות יותר. האבקה היא בסופו של דבר חלבונים שנלקחו ממזונות מקוריים והפכו אותם למצב צבירה של אבקה. על מנת שהשימוש בה יהיה נוח יותר הוסיפו לה גם חומרי טעם וריח. לרב אבקת חלבון תהיה עשירה בערכים גבוהים מאוד של חלבון כך שהיא תתפקד בתור השלמה מצוינת למחסור שקיים באופן טבעי.

איך נבחר באבקה המתאימה

היות שנתוני הצריכה היומית של חלבון לא תמיד יספקו כל אדם, כל שכן כאשר מדובר על מתאמן, ואימונים מגדילים את הצורך של הגוף בחלבון, ניתן לשער שמתאמנים רבים יצרכו אבקת חלבון על מנת לשפר את קצב הגדילה של השריר. ישנם כמה פרמטרים שניתן לבדוק כאשר אנו מעוניינים באבקת חלבון:

  • הערך הביולוגי – במקרים רבים החברות שמייצרות את האבקה מבצעות השוואה של הערך הביולוגי שמבטא את מידת הטמעת החלבון בגוף. מומלץ לחפש אבקה בעלת ערך ביולוגי כמה שיותר גבוה.
  • נוכחות של אנזימים יעילים – BCAA הינו אחד האנזימים היעילים ביותר ותפקידו בין השאר הוא פירוק של חומצות האמינו. מכיוון שאנזים זה לא נמצא בכבד, חומצות שונות עוברות דרכו במצבן השלם ישירות לדם ומסייעות בבניה של החלבון בשרירים.
  • מהירות הספיגה של האבקה – חלבון שמתפרק במהירות ונכנס למחזור הדם מתאים לשימוש בסמוך לאימון שלנו. אם מדובר על אימון שיתרחש בעוד כמה שעות, אז ניתן להשתמש באבקת חלבון בעלת ספיגה איטית.

סוגים נוספים של חלבון

לרב חלבון סויה יהיה עשוי מסויה טהורה שהרכבה 99% חלבון. מדובר על חלבון צמחי שעשיר בגלוטמין לעומת מי גבינה. הסויה עשירה בנוסף גם בחומצות אמינו שמועילות מאוד לתהליכים של גדילת השרירים. חלבון הביצה נספג באיטיות לעומת חלבונים ממקורות אחרים והוא יכיל את כל סוגי חומצות האמינו שהגוף זקוק להם ואין באפשרותו לייצר בעצמו.

מי גבינה מפיקים מאבקת חלב כך שבתהליך היצור מתרחשת הפרדה לשני גורמים, מי גבינה וקזאין. מדובר על חלבון שנמצא בשימוש נפוץ והוא גם בעל השפעה מהירה יחסית. אנשים שחקרו את הנושא מצאו שצריכה של חלבון מעלה את הרמה הכללית של חומצות בדם ובשרירים באופן משמעותי. בנוסף הגיעו למסקנה שהרמה הגבוהה ביותר מושגת לאחר כשעה. אנשים אשר עוסקים באימון יוכלו ליהנות מתוצאות טובות יותר עקב שימוש באבקת חלבון.

צילום: shutterstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf