טכנולוגיית דפוס חדשנית באמצעות גלי קול

טכנולוגיית דפוס חדשנית באמצעות גלי קול

עולם הדפוס עובר תמורות ושינויים מרחיקי לכת מאז ימי המדפסת הביתית הקטנה והמוגבלת. אין מה לומר, מאז המצאת הדיו ודרך הדפסת הלייזר, ראינו וחווינו שינויים עתירים אשר מאפשרים לנו כיום להדפיס בכמויות שלא היו כדוגמתן, וברמת דיוק וגימור גבוהה יותר ויותר.

עם זאת, עדיין אנו מוגבלים ביכולות הדפוס שלנו, ועלויות הדפוס אינן פשוטות – במיוחד כאשר רוצים רמת גימור גבוהה; שלא לדבר על דפוס אשר אינו מתבצע על נייר רגיל אלא על גבי חומרים אחרים.

כאן נכנסת הידיעה המרעישה אשר מגיעה אלינו מארצות הברית: חוקרים באוניברסיטת הארוורד פיתחו טכנולוגיית הדפסה חדשה לחלוטין, המשתמשת בגלי קול על מנת להפיק טיפות נוזלים. באופן כזה, ניתן להגיע למנעד קומפוזיציות מדויקות ביותר של צבע ודפוס, כך שניתן למעשה להדפיס גם מוצרים ביו-פרמקולוגיים, קוסמטיים ואפילו מוצרי מזון.

סוגי נוזלים והשפעתם על הדפסה

למעשה, טיפות הנוזל אינן עניין חדש לחלוטין. גם במדפסת הנשענת על טכנולוגיית הזרקת דיו, החומר המשמש לדפוס הוא טיפות נוזל; אבל לא באותו האופן. נוזל הדיו עצמו הינו חומר צמיגי הרבה יותר ממים, כמעט פי עשר, כך שרמת הדיוק והרזולוציה אליהן ניתן להגיע היא מוגבלת ביותר.

אך כאן אנו מדברים רק על הדפסת דיו על נייר, מה קורה עם חומרים אחרים?

כאשר רוצים להשתמש בחומרים המשמשים אותנו בתעשייה הרפואית או אפילו במזון, אנו מוגבלים הרבה יותר. הרי איננו משתמשים בדיו הרגיל, אלא בחומרים נוזליים אשר מותרים למאכל. חומרים אלו יכולים להיות הרבה יותר דחוסים וצמיגיים, כך שלמשל חומרים ביו-רפואיים להדפסה יכולים להיות עד פי 100 יותר צמיגים ממים.

בניגוד לעיל – חומרים מבוססי סוכר, כגון דבש, יכולים להיות צמיגים יותר ממים עד פי עשרות אלפים, להיות מושפעים אחרת מרמת טמפרטורה ועוד. במילים אחרות, אלו חומרים אשר קשה מאוד לשלוט בהם במובנים של דפוס.

מוציאים את הצמיגות אל מחוץ למשוואה

הרעיון הבסיסי של הפיתוח נשען בדיוק על בעיית הצמיגות, כאשר השאיפה הייתה להוציא את גורם זה אל מחוץ למשוואה. באמצעות גלי הקול, ניתן למעשה לגרום לכל חומר נוזלי להידחס באופנים שונים, המאתגרים למעשה את כוח הכבידה.

כך יוצא מתוך המשוואה אותו גורם אשר משפיע על נפילת הטיפה. בקצה מחט ההדפסה ישנו כוח משיכה עוצמתי, אשר מושך את הטיפה נטולת השפעת הכבידה. התוצאה גורמת להפחתה משמעותית בהשפעת צמיגות הטיפה הנוזלית, וכך מאפשרת שימוש למעשה בנוזל לצורכי דפוס ללא קשר לרמת צמיגותו הראשונית.

הדפסה באמצעות גלי קול היא פיתוח מהפכני, אשר עשויה לשנות את עולם הדפוס מהקצה אל הקצה. המרחק מהפיתוח הראשוני ועד למדפסות ברמה תעשייתית עוד רחוק, אבל בפועל הפיתוח המרגש הזה מתעתד לשנות את פני הדפוס כפי שאנו מכירים אותו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf