כיצד לבחור מיקסר סאונד טוב?

כיצד לבחור מיקסר סאונד טוב?

מיקסר סאונד הוא הבסיס לכל מערכת סאונד טובה, ומדובר באחד הפריטים הבסיסיים והחשובים ביותר עבור כל מי שמגביר או מקליט מוזיקה. על מנת לווסת את העוצמה והסאונד של מספר כלי נגינה המנגנים יחדיו בהרמוניה,  יחד עם זמרים, יש צורך במיקסר איכותי שיחבר, יווסת, ויעבד את הסאונד בין כל הערוצים השונים.

מהם המאפיינים העיקריים שחשוב להכיר בנוגע למיקסר סאונד טוב בבואנו לרכוש מיקסר לצורך זה או אחר?

אפקטים, מספר ערוצים, חיבורים ועוד – מאפייניו של מיקסר מוזיקה

אחד המאפיינים הראשונים שיש להכיר הוא כמובן מספר הערוצים – בכמה ערוצים שונים יכול מיקסר סאונד זה לטפל בו זמנית? כמה כלי נגינה, מיקרופונים וכד' תוכלו לחבר ולהקליט בו זמנית? כמובן שעל פי הצרכים הספציפיים בוחרים במיקסר סאונד זה או אחר.

מאפיין חשוב נוסף הוא האפשרות להשתמש במיקסר גם ככרטיס קול, כלומר – לחבר אותו  למחשב על מנת להמיר את הצלילים שהוקלטו לאותו דיגיטליים ולהעלות אותם מידית למחשב. אמנם לא כל מיקסר מסוגל לעשות זאת, ובעבר היו אלו רק מיקסרים מקצועיים ויקרים, אך היום ניתן למצוא לא מעט מיקסרים שכוללים בתוכם כרטיס קול ויכולים להתחבר למחשב.

לצרכי הגברה אין שימוש בכרטיס קול. לעומת זאת כל מי שמקליט כיום מוזיקה מעבד את ההקלטה באמצעות כרטיס קול ותוכנות אלו או אחרות, ובמידה ולמיקסר סאונד שלכם אין כרטיס קול, תזדקקו לכרטיס קול חיצוני על מנת לעביר את המיקס למחשב שלכם. יש מגוון רב של כרטיסי קול חיצוניים החל מזולים ועד ליקרים מאוד עם מספר רב של ערוצים.

האפקטים עימם מגיע המיקסר מהווים נקודה חשובה אליה יש להתייחס גם כן מבעוד מועד. סוג ומספר האפקטים השונים שמכיל המיקסר משתנים מדגם לדגם כמובן, ועליכם להבין מראש אילו אפקטים אתם מעוניינים שיהיו לכם במיקסר ובכמה סוגים שונים של אפקטים אתם מעוניינים. במקרה של מיקסר אומנים, המשמש להקלטת אומנים, נרצה לרוב מגוון רחב יחסית של אפקטים, אך במידה ואתם רוכשים את המיקסר רק על מנת למקסס את ערבי הקריוקי שאתם עושים עם חברים, ייתכן שרוורב ודיליי יכולים להספיק…

מיקסר מוגבר – במקרים מסוימים משתלם לרכוש מיקסר מוגבר, כלומר – מיקסר עם מגבר פנימי אשר מאפשר לעבוד ישירות גם עם רמקולים שאינם מוגברים. מיקסר מוגבר, כלומר – שהוא גם מגבר וגם מיקסר, יכול לפשט מאוד את העבודה עבורכם במידת הצורך, אך זהו מאפיין שיש להגדיר מראש ולוודא כי המיקסר שאתם רוכשים עוצמתי דיו עבור צרכי ההגברה שלכם.

בחירת המיקסר על פי ייעודו העיקרי

קיימים ייעודים אפשריים שונים עבור מיקסר והם הגברה, הקלטה או לתקליטן. בחרו את סוג המיקסר את מספר הערוצים השונים. המותג גם הוא חשוב. מומלץ לרכוש מיקסר מיצרן מוכר כגון ברינגר או allen & heath כדי שתקבלו איכות סאונד יחד עם אמינות גבוהה.

התמונה מאתר allen&heath

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf