מתיחת רצועה בכתף

מתיחת רצועה בכתף

מתיחת רצועה יכול להיות דבר לא נעים, וזו עלולה להתרחש ברגעים הכי מפתיעים ופחות צפויים. בגופנו ישנן רצועות שונות, חלקן בכתף אך באותה מידה ישנן גם בברכיים, קרסולים, רגליים, ידיים, ועוד. בשעת פעילות עלולות הרצועות השונות להימתח, להיקרע באופן חלקי או להיקרע באופן מלא. חלק מן הרצועות ישנו סיכוי פחות סביר לקריעה, ואחרות רגישות מאוד. מתיחת רצועה הינה התופעה הפחות חמורה, במיוחד באזור הכתפיים, וההתמודדות והטיפול בכך אינם עניין מורכב מאוד.

פעילות המובילה לכאבים בכתפיים

אם במהלך פעילות כלשהי, חשת בפתאומיות בכאבים חדים – ייתכן וישנה פגיעה ברצועה. לרוב, פגיעה ברצועת הכתף לא תהיה עניין חמור מאוד, אך בהחלט יש צורך לטפל בכך, ולו רק בשל הכאבים. אך לעיתים יכולה רצועה להיקרע באופן חלקי או מלא, אם כי לרוב אין זאת בכתף אלא באזורים אחרים בגוף. על מנת לוודא כי לא מדובר בקריעה, יש לעצור את הפעילות, ולדאוג לקבל טיפול רפואי.

במצב של קריעת רצועה, מדובר לעיתים אף בניתוח, מנוחה ארוכה, תהליך אחלמה ארוך, וכדומה. אך במצב של מתיחת רצועה, מדובר בעניין הדורש טיפול ממוקד, אשר לרוב עובר תוך מספר ימים (לרוב כ-10 ימים), עם מנוחה, קירור ורגיעה. אין זה אומר שחייבים לחדול פעילות לחלוטין, אלא פשוט שבמצב של מתיחה כל תנועה עלולה להיות כואבת ומעיקה. חומרת הפגיעה תקבע את מידת המנוחה הנדרשת בכל מקרה ומקרה.

 

טיפולים ושמירה על הכתפיים

לרוב איננו נוטים לשמור ולטפל בגוף שלנו באופן עקבי, לפחות לא ברמת השרירים. הגוף שלנו הינו מכונה הפועלת תדירות, והחלקים העיקריים הפועלים בה הם השרירים, מערכת הנשימה, מערכת הדם, המוח והלב. בנוגע למערכת השרירים, כל תנועה או תזוזה – בין אם בזמן ערות או שינה – מופעלת על ידי מערכת השרירים.

הכתפיים הינה למעשה מערכת מסועפת של שרירים וחלקים שונים, אשר פועלת כמעט כל הזמן. הכתפיים מאפשרות לנו תזוזה של החלק גוף העליון, שומרות על יציבותנו, תומכות בראש ומייצבות את הגב, ועוד. כיצד אנו שומרים על הכתפיים? כמעט ובכלל לא.

כאן נכנסים טיפולים מונעים, ובמצבים של פגיעה כגון מתיחת רצועה גם טיפולים ממוקדים לפתרון הבעיה. אחד הטיפולים המומלצים ביותר במצבים של בעיות אלו הינו פיזיותרפיה לכתף, אשר מצד אחד מאפשרת חזרה לפעילות בצורה מיטבית, ומצד שני גם יכולה לעשות טיפול מונע אשר יחסוך כאבים ובעיות אחרות בעתיד. הפיזיותרפיה למעשה מגמישה את השריר והאזור כולו, מקלה על נוקשות והתגדשות שרירית, משחררת שרירים תפוסים (גם שלא מורגשים, ובכתפיים והשכמות ישנם הרבה מקרים כאלו!), ומקלה על המערכת כולה.

במילים אחרות, על מנת לשמור על גופכם והכתפיים, חשוב להקפיד על פעילות גופנית בריאה, פעילות משחררת כמו שחייה. לשקול מידי פעם טיפולי פיזיותרפיה או עיסוי מקצועיים, וגם להקפיד ולשמור על חלקים אלו בגופכם.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf