התפקיד המשמעותי של גז פלפל

התפקיד המשמעותי של גז פלפל

הרבה לפני עידן ה #MeToo ידעו הנשים להגן על עצמן. במציאות שבה אלימות היא עדיין תופעה שקשה למגר באופן מוחלט, הן מגיעות מוכנות לכל תרחיש אפשרי, בכל זמן נתון. אחד המוצרים הבסיסיים והחשובים ביותר לצורך הגנה עצמית הוא ללא ספק גז פלפל, תרסיס שמורכב למעשה מחומרים חריפים מאוד שמסבים לנזק זמני – אבל משמעותי מאוד.

הנזקים שגורם גז פלפל

באופן כללי, כשאנחנו מתיזים גז פלפל אנחנו גורמים לנזקים שהם – כאמור – זמניים בלבד. התרסיס מוביל לפגיעה בראייה, יוצר גירוי בעור וכן מוביל לשיעול חזק. כשאנחנו משתמשים בו אנחנו מצליחים להרתיע את הגורם שלפנינו, וזו ההזדמנות להימלט מהסיטואציה, להשתלט עליה ולהזעיק סיוע. היום השימוש בגז הפלפל נפוץ למדי, גם בגלל המודעות הגוברת לחשיבותה של ההגנה העצמית וגם משום שישנם עוד לא מעט מצבים שבהם עשויה להשתקף סכנה לחיינו. הישראלים בהחלט מכירים היטב גם את פיגועי הדקירה, למשל, אלה שניתן לעצור עם גז פלפל באמצעות ניטרול המחבל והשתלטות עליו.

איך זה עובד?

גז פלפל הוא למעשה תרסיס לא גדול ולא כבד, מה שהופך אותו לפריט שקל ונוח לשאת בתיק מדי יום. כך הוא מוכן לכל סיטואציה מאיימת שעשויה להיקרות בדרכנו. כשאנחנו מחזיקים אותו ביד הוא בוודאי לא כואב, כבד, חם ואפילו לא חריף. כשאנחנו מתיזים גז פלפל אנחנו מכוונים לרוב לעיניים כדי לעצור את התקיפה ולהרתיע את האדם שמולנו, וחומרת ההשפעה בהחלט תלויה גם בעוצמת התרסיס וגם ביעד הריסוס. מגע עם הפה יוביל לתחושת צריבה, בעיקר, בעוד ריסוס גז פלפל לעבר העיניים יוביל לעיניים נפוחות, עיוורון זמני (שיימשך במקרים מסוים עד שעה) ותחושה לפיה הגרון מתנפח לממדים בלתי נתפסים, מה שמוביל לשיעול כבד.

היתרונות המרכזיים שלו התרסיס

אז למה כדאי להשתמש בגז פלפל? מעבר לעובדה שמדובר בפתרון הגנה פשוט ונוח לנשיאה, העובדה שהוא מסב נזקים זמניים בלבד היא חשובה. זהו בדיוק הזמן שדרוש לנו כדי להימלט מהאיום או לעצור אותו (אם יש לנו דרך לעשות זאת), וגם כאשר האדם שלפנינו מפגין תגובה אלרגנית משמעותית לפלפל ניתן לטפל בה באופן מדויק ויעיל למדי. אם נוסיף לכך את המחיר הזול ואת התפעול הנוח נקבל פתרון מיגון מצוין.

צילום: depositphotos 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf