כשהדיור המוגן עובר למרכז

כשהדיור המוגן עובר למרכז

בנקודה כלשהי במהלך חיי האדם מגיע הרגע שבו הוא הופך מאדם צעיר ופעלתן לקשיש מבוגר. אז הוא מבין שעליו להאט את הקצב ולהתאים את עצמו למצבו החדש. כשהילדים כבר עזבו את הקן מזמן והנכדים באים לבקר לעתים רחוקות, חש המבוגר לא פעם בבדידות המעיקה, והוא זקוק למסגרת איכותית שבה יוכל להפיג את בדידותו.

דיור מוגן הוא הפתרון

ברחבי הארץ ובמדינות רבות בעולם קיימות מסגרות יוקרתיות המאפשרות מגורים עצמאיים לאוכלוסייה המבוגרת. מסגרות אלה נקראות דיור מוגן. על פי רוב, מדובר ביחידות דיור הנעות בין דירה בת 2-3 חדרים לקוטג' או פנטהאוס. מרכז המגורים כולל שירותי רווחה נרחבים כמו רפואה כללית, רפואת שיניים, שירותים סיעודיים ופנאי.

מדוע כדאי לעבור לדיור מוגן במרכז

מרכז הארץ מושך אליו אנשים רבים. מטבע הדברים, צעירים לא מעטים עוברים אליו בזכות החיים התוססים שמציע אזור זה, כולל משרות אטרקטיביות, הופעות ובילויים עד אור הבוקר. אך המרכז אינו שייך רק לצעירים. מבוגרים רבים מזמינים מקומות בדיור המוגן ונהנים משורה ארוכה של יתרונות:

  • קרבה לתחבורה ציבורית – מרבית האנשים מבין אוכלוסיית הגיל השלישי אינם נוהגים ברכב מסיבות בריאותיות. משום כך, על מנת לנוע ממקום למקום, הם זקוקים לתחבורה ציבורית איכותית שתוביל אותם ליעדם – בין אם מדובר ברשת מזון או הרצאה מעניינת לגיל השלישי. אזור המרכז נחשב לאחד האזורים הנוחים ביותר מבחינת התחבורה הציבורית. אוטובוסים, רכבות ומוניות שירות פועלים באזור בכל עת ומאפשרים גם למבוגרים להגיע במהירות אל היעד שלהם.
  • קרבה למקומות ציבוריים – אנשים בגיל הזהב זקוקים לשירותיהם של מקומות ציבוריים בכל עת. זו יכולה להיות קופת החולים האהובה עליהם, מרכז קניות תוסס או הבנק שבו מתנהל החשבון שלהם. באזור המרכז המקומות הציבוריים נגישים לכל אחד.
  • קרבה לכבישים – דיור מוגן בשרון או במרכז נוח להגעה ברכב ובתחבורה ציבורית. כך שיקיריהם של האוכלוסייה המבוגרת יכולים לבקר אותם לעתים קרובות יותר ולשמח את לבם.
  • אפשר לעבוד גם אחרי הפנסיה – ישנם מבוגרים אשר אוהבים לעבוד מספר שעות בשבוע גם אחרי שהם יוצאים לפנסיה. אזור המרכז משווע לידיים עובדות, והמעסיקים מעריכים את ניסיון החיים של אוכלוסיית גיל הזהב. משום כך, מבוגרים רבים יכולים למצוא עבודות איכותיות ובלתי מורכבות בתדירות של יומיים או שלושה בשבוע.
  • המרכז החברתי – אנשי גיל הזהב אוהבים ליצור חברויות ולהכיר אנשים חדשים. באזור המרכז ניתן למצוא מגוון רחב של אטרקציות איכותיות: הרצאות לגיל השלישי, בריכה ציבורית, פעילויות ספורטיביות וחוף ים. אטרקציות אלה מזמנות את האנשים למקום אחד ומאפשרות להם להתחבר אחד אל השני ולהחליף חוויות.

לבחור את הדיור המוגן הטוב ביותר

בחירת דיור מוגן לאוכלוסיית הגיל השלישי אינה עניין של מה בכך. אם אתם ילדים להורים מבוגרים, אתם מעוניינים להעניק עבורם את הטוב ביותר, ולכן אל לכם להתפשר על דיור מוגן זול ובלתי איכותי. השקיעו זמן ומאמץ בבחירת הדיור המתאים. חישבו אילו פעילויות מיוחדות יוכלו לשמח את ההורים שלכם – חוגים? פעילויות ספורטיביות? או אולי מפגשים חברתיים? אל תהססו לאסוף המלצות על יחידות דיור, שאלו חברים קרובים וחפשו מידע נוסף ברחבי האינטרנט. דיור מוגן יוקרתי יכול להיות הדבר הטוב ביותר עבור ההורים שלכם.

תמונה: שאטרסטוק

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf