הדברה ברמת גן – מתי להזמין מדביר לבית?

הדברה ברמת גן – מתי להזמין מדביר לבית?

ישנם מצבים שבהם די ברור שצריך להזמין מדביר כדי לנקות את הבית ממזיקים – אם יש לכם נמלים במטבח, אם ראיתם ג'וקים מטיילים בשעות הלילה באזור השירותים והמקלחת, או אם הרגשתם עקיצות על הגוף ויש לכם בבית בעל חיים שאולי נדבק בפרעושים, כל אלו מצבים מוכרים שדי ברור לכולנו שזה הזמן לקרוא למדביר מקצועי שיטפל במזיקים ויחזיר את השלווה לחיינו. אבל ישנם גם מצבים שמחייבים טיפול הדברה והם לא כל כך ברורים ומוכרים לנו, במיוחד כשמדובר במצב של הדברה ברמת גן, שלאחרונה מתגלה כמוקד אטרקטיבי לקני צרעות ודבורים בסמוך לדירות המגורים של תושבי העיר.

הדברת צרעות בקרבת הבית

הזמנת מדביר כדי לבצע הדברת צרעות זה לא משהו שיש להקל בו ראש, הצרעה לא מסכנת אתכם רק בזה שהיא אולי תעקוץ מישהו מבני הבית וכאב העקיצה יהיה לא נעים – צרעות בקרבת הבית זו סכנה של ממש וכדאי מאוד למנוע את היווצרות הקן ואת הימצאות הצרעות באזור כמה שיותר מהר.

חשוב להבין, צרעות פועלות כקבוצה שמשרתת מטרה נעלית וברגע שהן יבחינו בסכנה הן יצאו למתקפה משותפת נגד הגורם שמאיים עליהן ואותו גורם יהיה חשוף להרבה יותר מעקיצה אחת של צרעה בודדת, דבר שיכול להיות מסוכן מאוד ואצל אנשים מסוימים יכול להוביל לתגובה אלרגית חריפה שעלולה אפילו להסתיים במוות.

תהליך הבנייה של קן צרעות

אופן הפעילות של צרעות דומה מאוד לזה של נמלים, כאשר כל הצרעות משרתות את הצרעה המלכה שיושבת בקן ומטילה ביצים וכל קיומן של הצרעות סובב סביב הישרדות המלכה ואבטחת המשך פעילות הקן. כמו הנמלים, מטרתן של הצרעות היא התפשטות במרחב ויצירת קנים רבים שבכל אחד מהם תהיה מלכה מטילה שיוצרת סביבה קהילה של צרעות הפועלות למענה. את הנוכחות של צרעות נרגיש היטב לקראת תחילת הקיץ, במהלך האביב, אז נבנים קני צרעות חדשים במרחב וחלקם ימוקמו קרוב לבית ויהוו סכנה עבור הילדים, בעלי החיים ואפילו עבור המבוגרים.

למה דווקא ברמת גן?

רמת גן היא אמנם עיר תוססת ודינאמית שמרכזת פעילות עירונית ענפה, אך יש בה גם לא מעט שטחים ירוקים ובעונת האביב ישנה פריחה שמושכת צרעות ודבורים לקנן בקרבת מקום. בשונה מדבורים שיבחרו למקם את הכוורת במקום גבוה, צרעות יעדיפו לבנות את הקנים שלהן במקומות נמוכים יחסית, על ידי הדבקת אדמה לקירות חיצוניים בבית או בתוך חריצים בחומות, רעפים וכדומה.

בתוך התוואי העירוני של רמת גן נוצרה מציאות מעט שונה שהצרעות גילו כמועילה מאוד עבור הישרדותן, במקום למקם קני צרעות במקומות נמוכים שחשופים לסכנת הדברה, מתגלים יותר ויותר מקרים של קני צרעות על מזגן חלון בדירות בקומות גבוהות של בנייני מגורים בעיר.

כמו כן, לאחרונה מתגלים גם יותר מקרים של קן צרעות בתוך חלון הגלילה של התריס החשמלי במרפסת, כאשר בשני המקרים בני הבית מגלים את הצרעות רק כאשר הקן מבוסס היטב ומדובר בכמות גדולה ומאיימת של צרעות בבית.

איך מדבירים קן צרעות?

המטרה הראשית בכל הדברת צרעות או טיפול בקן צרעות בבית ובסביבתו הקרובה, היא חיסול הצרעה המלכה. ברגע שהצרעות יראו שהמלכה חסרה והיא לא נמצאת בתוך הקן, תוכלו להתקרב לקן והצרעות אפילו לא ינסו לעקוץ אתכם. ברגע שהמלכה לא בקן, אין לצרעות על מה להגן ולכן המלחמה מיותרת והעקיצות לא יועילו. אם אתם מחפשים חברת הדברה ברמת גן כדי לטפל בקן צרעות, וודאו שהמדביר שנשלח אליכם מתמחה בזיהוי וחיסול של המלכה בקן – זו הדרך היחידה להשיג הרחקת צרעות מהבית באופן מוחלט.

את הדברת הקן אפשר לבצע באמצעות ריסוס או באמצעות אבקה נגד צרעות, ישנן גם שיטות הדברה ירוקה נגד צרעות המאפשרות שימוש בחומרים בעלי ריכוז רעלים נמוך שלא מהווים סכנה לבעלי חיים נוספים, אך כל אלו צריכים לשמש עבור פיזור הקן ואיתור המלכה המטילה – אותה חייבים לחסל ורק כך תופסק פעילות הקן וכל הצרעות יברחו מהמקום הכי רחוק שהן יכולות.

הכינו את עצמכם לקיץ

הקיץ הוא ללא ספק עונת המזיקים, הביקוש עבור חברות הדברה ברמת גן בקיץ גבוה במיוחד. לרוב אנשים שמזמינים הדברה ברמת גן במהלך שיא עונת הקיץ, יהיו כאלו שנזכרו מאוחר מידי וסביר להניח שהם כבר מתמודדים עם נגיעות קיימת של מזיקים מסוג כלשהו. אם ראיתם נמלים במטבח והקיץ כבר התחיל, מחיר הדברה ברמת גן יהיה גבוה יותר מזה שתקבלו לפני תחילת הקיץ – וזה לא רק בגלל שבזמן הזה הביקוש לשירותי הדברת נמלים גבוה, זה בעיקר בגלל שאותה חברת הדברה תצטרך כעת להתמודד עם קן נמלים פעיל שהשמדתו קשה הרבה יותר מביצוע הדברת נמלים בשלב הראשוני של התפשטות הקן בקרבת הבית, לפני שהבחנתם בהימצאותן של נמלים במטבח.

אל תחכו לרגע האחרון – הכינו את עצמכם לקיץ והזמינו הדברה ברמת גן כבר בתחילת עונת האביב, כך תקבלו מחיר הדברה הרבה יותר זול, לא תצטרכו להתמודד עם נמלים במטבח או מזיקים אחרים שהתפשטו באזורי הבית השונים, ופעולת ההדברה תהיה הרבה יותר יעילה וקלה לביצוע.

תמונה: דוקטור פוליש

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf