6 עובדות על המטבח התאילנדי

6 עובדות על המטבח התאילנדי

מבין שפע המטבחים האסיאתיים המרתקים – המטבח התאילנדי הוא אחד הפופולאריים, ואין פלא. מדובר במטבח עשיר, שופע רכיבים טריים ומקומיים (לתאילנד, כמובן). ארוחה תאילנדית מסורתית ואיכותית, היא ללא ספק חוויה מעשירה ומענגת חושים, גם עבורנו הישראליים, אבל בניגוד לפאד-תאי הישראלי, למשל, שעבר כל כך הרבה "התאמות" והיום מכינים אותו אף בשילוב ה"ספגטי" המקומי שלנו, מחיטה (בעוד במקור, פאד תאי תאילנדי מסורתי מכיל בדרך כלל אטריות אורז) – אוכל תאילנדי מסורתי הוא בעל מנעד טעמים שונה לחלוטין, ויש שיאמרו אף – מרגש. אספנו עבורכם שש עובדות מפתיעות על המטבח התאילנדי, שאולי יעוררו בכם את הרצון לנסות מנות תאילנדיות המשלבות באופן מושלם את הנאמנות למסורת המרוחקת וההתאמות לחיך הישראלי:

#1 – מנה תאילנדית אמיתי מכילה שילוב של טעמים

המטבח התאילנדי הוא מטבח שופע ניחוחות וטעמים. פחות תמצאו במנות המסורתיות מן המטבח התאילנדי מנות "מלוחות" או "חמוצות" – כי המנות משלבות הרמוניות של טעמים שונים ובכך מפעילות יותר מאשר רק את חוש הטעם באכילה. מתקתק, מלוח, חמוץ, פיקנטי, ואפילו מריר – כל אלה מתגלים בשכבות שונות של המנות, בסדר מאורגן לחוויית טעם שמתפתחת בפה באופן מפתיע.

#2 – מטבח מקומי, עשיר – וזול

תאילנד היא ארץ רחבת ידיים, ומשובצת בכפרים שבהם המשפחות נהנות מחיים פשוטים יחסית. גם המטבחים בתאילנד מורכבים מחומרי גלם עשירים בטעמים וניחוחות – והתפריטים משתנים קלות מאזור לאזור, על פי חומרי הגלם המצויים בו בשפע. לדוגמה – באזורים הקרובים לים, תמצאו שפע של מנות המשלבות דגים ומאכלי ים – ואילו בכפרים שעל ההרים, המנות מבושלות באופן מסורתי עם יותר ירקות ופירות.

#3 – המטבח התאילנדי, כבר מזמן לא רק בתאילנד

שתי מנות שלקוחות היישר מן המטבח התאילנדי – הן הפאד תאי כאמור, ומרק תום יאם (מרק שרימפס בטעמים חריפים מעט) כבשו את העולם בסערה – והיום, אין כמעט מדינה בעולם המערבי, בה לא מכירים את שתי המנות הללו.

#4 – התאילנדים מאמינים שהאורז הוא קדוש

לא תמצאו תאילנדי שמשאיר אורז בצלחת – על פי המסורת התאילנדית, האורז, המהווה מרכב בסיסי בחלק ניכר מהמנות התאילנדיות, נחשב בעל גרעין אלוהי, או רוחני, ועל כן לא מבזבזים או משאירים בצלחת – אפילו גרגר אחד.

#5 – בתאילנד, במרבית הבתים אין תנור

אין מנות אפויות במטבח התאילנדי – מרבית המנות הן מאודות, מטוגנות בווק, או מוקפצות.

#6 – במסורת התאילנדית, יש קשר בין אכלה לבין חגיגות

המטבח התאילנדי מתייחס להכנת המאכלים המסורתיים כאל מלאכה שהיא על קו התפר בין קודש לחול – וכך גם מתייחסים בתי האב בתאילנד ל"טקס" האכילה, ועל כן, מקובל בתאילנד להיפגש לארוחה מספר משפחות או קבוצת אנשים, ו"לחגוג" את האכילה בצוותא.

אנו מזמינים אתכם לאכול בניטן תאי מסעדה אסייתית בתל אביב, שם תוכלו למצוא מנות תאילנדיות וליהנות מהן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf