נדל"ן מסחרי – האם זו השקעה משתלמת?

נדל"ן מסחרי – האם זו השקעה משתלמת?

כאשר מדברים על השקעות בענף הנדל"ן לרוב מתייחסים למשקיעים הרוכשים דירות חדשות או יד 2 ומשכירים אותן לכל דורש. השקעה בנדל"ן מסחרי נחשבת למורכבת יותר, היא גם מיועדת למשקיעים המעוניינים למנף את כספם וליהנות מתשואה אטרקטיבית וגבוהה יותר. השקעה בנדל"ן מסחרי מחייבת בדיקות מעמיקות, הכרות עם התחום ומאפייניו הייחודיים, וזו השקעה לטווח ארוך.

להשקעה בנדל"ן מסחרי יש יתרונות רבים עבור המשקיע, השקעה נכונה וחכמה עשויה להביא לתשואה ממוצעת של 6-10% בשנה, לעתים אפילו יותר, וזאת לעומת השקעה בנדל"ן למגורים המניבה לרוב תשואה שנתית של 3-4% בלבד.

השקעה בנדל"ן מסחרי – עסק לכל דבר

חשוב לדעת כי משקיע הרוכש נדל"ן מסחרי ומשכיר את הנכס, חייב על פי חוק להוציא חשבונית מס לשוכרים, לכן עליו לנהל לפעול בהתאם לדרישות רשויות המס, ויש להוציא תעודת עוסק מורשה על מנת להנפיק חשבוניות. השכרת חנויות, משרדים או מחסנים הנמצאים בנדל"ן המסחרי מחייבת את המשקיע לשלם מס הכנסה בגין הכנסותיו. לכן, חשוב לשקלל זאת כאשר בוחרים נדל"ן מסחרי למכירה, כמו כן יש לבדוק כמה ארנונה משלמים באזור, ובהתאם לכך לקבל החלטה לגבי כדאיות העסקה ואפשרות להרוויח.

כמו כן, מחירי נדל"ן מסחרי נחשבים ליציבים לאורך השנים, זהו שוק פחות תנודתי, אך ניתן לאחר מספר שנים לממש את הנכס ברווח נאה, בהתאם לשינויים בענף ועל פי ביקוש והיצע. עם זאת, במידה ומוכרים נכס נדל"ן מסחרי עם שוכרים, ניתן לגבות מחיר גבוה יותר בגלל הנדל"ן המניב תשואה לקונה. בנוסף, יש לזכור כי המשקיע חייב לשפץ את הנכס אחת לתקופה, לדאוג לתחזוקה שוטפת, ויש תקופות בהן חללים פנויים בנכס עומדים ריקים, בעוד המשקיע חייב להמשיך לשלם ארנונה.

איך להשקיע בנדל"ן מסחרי?

השקעה בנדל"ן מסחרי אינה מתאימה לכולם, יש סיכונים שחשוב לשים לב אליהם, וחשוב לרכוש נכס במיקום אטרקטיבי כדי ליהנות מביקוש רב מצד שוכרים, ולהימנע מנכס העומד ריק. לכן, כדי להשקיע בנדל"ן מסחרי כדאי ללמוד את התחום, להבין כיצד יש להתנהל בו, לדאוג לניהול שוטף של הנכס, לרבות מציאת שוכרים לתקופה ארוכה ושיווק המקום. כמו כן, יש לפתוח תיק במס הכנסה על מנת להנפיק חשבוניות לשוכרים, כנדרש בחוק.

הדרך הבטוחה להשקעה משתלמת בנדל"ן מסחרי היא באמצעות חברה המתמחה בייזום פרויקטים בענף הנדל"ן המסחרי, בהשבחת נכסים קיימים ובמכירת נדל"ן מסחרי במיקומים מרכזיים ואטרקטיביים ברחבי המדינה. לאחר בחירת הנכס, המשקיע נדרש לדאוג למימון, עלויות המימון משפיעות על כדאיות העסקה ועל התשואה שניתן להשיג. ניתן לקבל מימון דרך אחד הבנקים, יש גם קרנות מימון שונות המסייעות למשקיעים, וכמובן ניתן להביא כסף מהבית, אך חשוב לזכור כי מדובר בעסקאות מורכבות ויקרות, לעומת רכישת נדל"ן למגורים.

להשקעה בנדל"ן מסחרי יתרונות רבים, זו עסקה משתלמת כל עוד רוכשים נכס אטרקטיבי מבחינת מחיר, מיקום וביקוש. לכן, כדאי לפנות למומחים לנושא ולהיעזר בהם כדי לאתר נכס אטרקטיבי וליהנות מעסקה בטוחה וכדאית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf