מסלולי טיול בצפון בקיץ

מסלולי טיול בצפון בקיץ

מחפשים מסלולי טיול מומלצים בקיץ באזור הצפון? מתכננים חופשה בצפון בקיץ וזקוקים לרעיונות לטיולי מים מומלצים ולטיולים רגליים עם הרבה צל? ובכן, אזור הצפון ידוע במרחבים הירוקים הפתוחים, בשמורות הטבע מהיפות בארץ, באטרקציות הרבות לכל הגילאים ושלל מסלולי הטיול, ביניהם גם מסלולים רטובים המתאימים במיוחד לימות הקיץ החמים והלוהטים. אין כמו מסלול הליכה המשלב שכשוך במים הקרירים כדי ליהנות מטיול מהנה ובלתי נשכח, לפניכם המלצות על מספר מסלולי טיול בצפון הירוק.

נחל ג'ילבון ובריכת הקצינים

בקיץ הטמפרטורות נוסקות מעלה וכולם מחפשים מסלולי טיול עם מים קרירים ונעימים והרבה צל, לכן אחד המסלולים המומלצים הוא נחל ג'ילבון. הנחל היפהפה מתחיל בפלגים הנמצאים למרגלות הר אביטל והר שיפון, הפלגים מתאחדים ויוצרים קניון עמוק עם קירות זקופים ומרשימים ביופיים. לאורך הנחל נוצרו באופן טבעי בריכות ומפלים, ובמהלך הטיול כדאי לשכשך במים הקרירים וליהנות מאווירה פסטורלית ומנוף עוצר נשימה. מומלץ להמשיך ברגל עד בריכת הקצינים, הבריכה מוצלת וניתן לבלות במקום מספר שעות.

נחל עיון ומפל התנור

נחל עיון הוא אחד ממקורות הירדן, הוא זורם בסמוך למטולה שבצפון הארץ, וחוצה שמורה יפהפייה עם צמחייה עשירה. מסלול הטיול מוצל ברובו לכן השמורה מומלצת לטיולים בימים חמים ולוהטים, כאשר אחד מרגעי השיא במסלול הוא מפל התנור המתנשא לגובה של 30 מ'. זהו אחד ממסלולי הטיול היפים בצפון הארץ, כדאי לדעת כי במשך עשרות השנים הנחל היה יבש בחודשי הקיץ בגלל הטיית המים, אך בשנים האחרונות רשות הטבע והגנים חידשה את זרימת המים בערוץ הנחל כדי לשקם את המערכת האקולוגית בשמורה. הטיול כולל גם תצפית לעבר מפל הטחנה וביקור בשרידי טחנת הקמח העתיקה.

נחל עמוד עליון

הצוות של מלון הבוטיק וילה גליליי הממוקם בפסגת הר כנען ממליץ לכל הנופשים והמטיילים בצפון הארץ לבקר בשמורת נחל עמוד. בחלק העליון של הנחל יש מספר מוקדי עניין מרכזיים כגון המבנה העתיק של משטרת עין תינה, עין יקים השופע מים צלולים כל ימות השנה, הבוסתן המרהיב שהוקם במטרה לשחזר את החקלאות המסורתית של תושבי האזור, וכמובן בריכות שכווי הידועות במים הצלולים והקרירים המהווים מקום מפלט מושלם בימים החמים בקיץ.

נחל כזיב

אחד ממסלולי הטיול הפופולריים והאהובים ביותר בצפון הירוק, זהו מסלול הליכה נוח יחסית המתאים גם למשפחות עם ילדים, לאורך המסלול היפה יש בריכות מים בהן ניתן לשכשך ולבלות. כדאי לדעת כי יש מספר מסלולי הליכה בשמורה, בהתאם להרכב ומאפייני הקבוצה כדאי לבחור במסלול המתאים ביותר, במיוחד בקיץ כאשר חם ויש להצטייד בכמות מים גדולה לכל מטייל.

בשמורת נחל כזיב תיהנו ממסלול הליכה מוצל ברובו, מתצפיות נוף, חלקן על מבצר המונפורט המרשים, וכדאי לטפס למבצר היפהפה ולרדת ממנו חזרה לערוץ הנחל. המים בבריכות הטבעיות נקיים, אפשר גם לבקר במעיין הנסתר אך כדאי להצטייד בפנס.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf