ביטוח מתקפות סייבר לחברות הייטק – מה זה אומר?

ביטוח מתקפות סייבר לחברות הייטק – מה זה אומר?

הפעילות העסקית של רוב הארגונים הגדולים, וגם של חלק לא מבוטל מהעסקים הקטנים והבינוניים, היא פעילות גלובלית. אין ספק שאנחנו יכולים להודות לטכנולוגיה ולאינטרנט, אלה שבזכותם אנחנו יכולים לתקשר עם הלקוחות הבינלאומיים בקלות ומהירות. מצד שני, זהו גם פתח למתקפות סייבר, מתקפות שעשויות להוביל לגניבה או להשחתה של מידע. עם אמצעי הגנה מתאימים אפשר להימנע גם מהמצבים הללו.

ביטוח מתקפות סייבר – כלי חיוני

איומי הסייבר הם לא הפתעה מרעישה וגם לא פרט שנסתר לחלוטין מעיננו. למעשה, בשנים האחרונות ראינו כמה וכמה מקרים שבהם ארגונים גדולים ומותגים ותיקים ספגו נזקים כבדים מאוד. אתרי קניות ספגו פריצות למאגר הנתונים, מה שאפשר לפורצים לגנוב את פרטי האשראי של לקוחות רבים. גם סוכנויות ממשל אמריקאיות נפלו קורבן למתקפות מהסוג הזה, בנקים וארגונים רבים אחרים. למי שהספיק לשכוח, גם בבחירות האחרונות לארה"ב הייתה סוגיית הסייבר בכותרות, כשעל פי הדיווחים הייתה מעורבות של האקרים רוסים, מעורבות שככל הנראה השפיעה גם על תוצאות הבחירות. חברות היי-טק רבות כבר מבינות היטב את הסכנות הללו, ומחפשות עוד ועוד דרכים להתגונן מפניהן.

מתקפות כופר

חברות היי-טק רבות נופלות לא פעם קורבן גם למתקפות כופר. וירוס הכופר הוא למעשה אחת הבעיות המרכזיות שקיימות, משום שלווירוס יש את היכולת לנעול את המערכות ולהצפין את המידע העסקי, מה שמקשה על העסק להמשיך להתנהל כרגיל – גם בזמן המתקפה. גם מתקפות מהסוג הזה הן נפוצות למדי. ארגונים שונים, בהם גם מוסדות בריאות ובתי מלון בעולם, התמודדו עם ההשלכות הקשות של וירוס כופר. השתלטות על מערכות נעילה מרחוק הן דוגמה טובה לכך, וגם נעילה מערכות הנחוצות לבתי חולים, מערכות שנעילתן עשויה להוביל לפגיעה בחיי אדם.

מה מכסה ביטוח הסייבר?

לאור כל הסכנות שהזכרנו, ברור לחלוטין שיש חשיבות עליונה לביטוח סייבר, וזה נכון בוודאי לחברות היי-טק שנשענות במידה בלתי מבוטלת על הטכנולוגיה, על הרשתות ועל הקשרים הבינלאומיים עם לקוחות בכל העולם. ביטוח הסייבר הוא זה שמעניק לחברות אלו הגנה מפני פגיעה בצד שלישי (למשל במקרה שבו מידע של לקוח נחשף), איומי כופר, אובדן הכנסות או תשלום קנסות. הביטוח הזה הוא כלי בעל ערך רב לכל ארגון באשר הוא, ומבחינת חברות ההיי-טק מדובר ללא ספק באמצעי הגנה בעל חשיבות עליונה.

למידע נוסף על ביטוח הייטק בהתאמה אישית.

תמונה: storyblocks

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf