נדלן להשקעה ומגורים – מה חשוב לוודא לפני החתימה על החוזה

נדלן להשקעה ומגורים – מה חשוב לוודא לפני החתימה על החוזה

בעסקאות נדלן מעורבים תמיד סכומי כסף גבוהים מאוד ובנוסף מטבען אלו הן עסקות שיש בהן לא מעט סיכונים – בין אם מדובר בנדלן להשקעה ובין אם בנדלן למגורים. על-מנת לקנות נכון כדאי להקפיד על מספר דגשים חשובים.

בדיקה הנדסית

דירה יד 2 היא מצד אחד הזדמנות להגיע לבית בלוקיישן מוצלח במחיר סביר, ובמקרים רבים אחרים גם השקעה מתגמלת מאוד, אבל מצד שני היא עלולה להתגלות כחתול בשק וכנכס שמצריך השקעת משאבים רבים עקב תשתיות קורסות וליקויים אחרים. בהתאם מומלץ לבחון היטב נדלן להשקעה ומגורים מבחינה הנדסית, באמצעות מומחים בתחום. כשרוכשים דירה מקבלן, חשוב לבחון היטב את המוניטין שלו, כדי שתוכלו להיות בטוחים שהנכס אכן איכותי ומצדיק את מחירו.

האם התרחקות מהמרכז מצמצמת את ההוצאות?

רבים מאיתנו מתלבטים בשאלה האם לגור במרכז עיר גדולה, שבאופן טבעי מציעה מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה ובילוי, כמו גם קרבה למוסדות חיוניים (בתי חולים, מרפאות, מוסדות ממשלה וכו'), או להתרחק מעט מהמרכז ולמצוא נדלן זול יותר. כדי לקבל את ההחלטה הנכונה חובה לקחת בחשבון גם את הגידול בהוצאות כשמתרחקים מהמרכז, ובפרט בסעיף הנסיעות. עוד חשוב לקחת בחשבון את העובדה שאפשרויות התעסוקה מצטמצמות ככל שמתרחקים מהמרכז וגם את הזמן שתצטרכו להקדיש מדי יום לנסיעות לעבודה ובחזרה.

האם קבוצת רכישה היא פתרון משתלם?

קבוצת רכישה היא פתרון שעשוי להוזיל את עלות הנכס שנרכש, ואפילו בשיעור ניכר (עד 15%). מצד שני, הפורמט של קבוצת רכישה מייצר תלות בחברי הקבוצה האחרים, ובעיקר רמת ידע ומיומנות גבוהה בכל הקשור לפרויקטים בתחום הבנייה – כך שמדובר גם בסיכון בלתי מבוטל.

משכנתא – רק עם יועץ אובייקטיבי

כשרוכשים נכס להשקעה או מגורים, במרבית המקרים נלקחת משכנתא. בחירה מושכלת של הלוואה ארוכת טווח זו מסייעת להקטין את עלותה ובכך הופכת את הקנייה של הדירה למשתלמת יותר. מאחר שישנם מסלולים רבים וללא ידע מקצועי קשה להגיע לתמהיל האופטימלי בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם, ומאחר שיועצים בבנקים אינטרסים משלהם, מומלץ לפנות ליועץ משכנתאות אובייקטיבי וכמובן מנוסה.

מחפשים נדלן להשקעה? זכרו שהנכס לא מיועד לכם

כשמחפשים דירה להשקעה, כדאי לזכור שלא אתם אלה שאמורים לגור בה. בהתאם אין טעם לחפש דירות באזורים שאתם אוהבים ומעדיפים, ומתאימים לצרכים שלכם, אלא באותם מקומות שהתשואה הצפויה בהם גבוהה במיוחד. בפרט כדאי להעדיף אזורים שרמת המחירים בהם נמוכה (יחסית, כמובן) אבל צפויה לעלות. אינדיקציה אחת לעליית מחירים בטווח הנראה לעין היא ישוב שעומד להתחבר לרשת מסילות הרכבת או שהמרחק ממנו למטרופולין הסמוך מתקצר בזכות כבישים חדשים. עוד אינדיקציה היא ראש עיר פעלתן שמקדיש משאבים רבים לפיתוח העיר, כך שהיא מושכת אליה אוכלוסייה חזקה שמעלה את רמת המחירים. מבחינה זו למשל נדלן בנתניה הוא הזדמנות שכדאי לכל משקיע לבחון.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf