תמ"א 38 ברמת גן

תמ"א 38 ברמת גן

בשנת 2005, באפריל, אושרה על ידי ממשלת ישראל תוכנית המתאר לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, אותה תוכנית שכולנו מכירים בשם תמ"א 38. עם השנים התרגלנו לראות בתים רבים מכוסים ביריעות ובפיגומים שונים אשר בהם נעשות עבודות תמ"א 38 לאורך חודשים ארוכים וכך קורה גם בעיר רמת גן. ישנן אינספור תוכניות שעיריית רמת גן החליטה עליהן בנושא של תמ"א 38 והכול במטרה לשפר את פני העיר ובעיקר – לחזק את המבנים הישנים. זה לא במקרה שככל שהשנים עוברות אנחנו רואים עוד ועוד תוכניות כאלה ולכן טבעי שגם אתם תוהים: מה המטרה של התוכניות הללו וכיצד תמ"א 38 יכולה לתרום בצורה מערכתית לעיר כולה?

כיצד פרויקטים של תמ"א 38 משפיעים על התושבים?

אומנם זה נכון שההגדרה הבסיסית של פרויקטים כמו תמ"א 38 היא לשדרג את המבנים, לחזק אותם ולהפוך אותם להיות עמידים בפני רעידת אדמה, אך יש לא מעט תוצאות נלוות ולא פחות חשובות לכל הפרויקטים הללו. לדוגמא, מבחינת התושבים, אם יותר מבנים בעיר יעברו תמ"א 38 זה אומר שהעיר תיראה טוב יותר, מה שגם יגרום בעתיד לעליית הנכסים בה. ניתן לראות שזה קרה בכל הערים הגדולות, בין אם מדובר על העיר תל אביב, ירושלים או חיפה, כך שאין ספק שגם בעיר כמו רמת גן יש יתרון נרחב מאוד לחידוש וביצוע פרויקטים כאלו.

מה מרוויחים בעלי הדירות מתמ"א 38?

מעבר לכך שתושבי העיר באופן כללי מרוויחים שהעיר נראית טוב יותר, חדישה יותר וערכם של הנכסים בה עולה, גם בעלי הדירות במבנים שבהם עושים תמ"א 38 יוצאים נשכרים. אם חשבתם לרגע, כמו רבים אחרים, שמוסיפים רק קומות בבניינים וכך היזמים והקבלנים מרוויחים, כדאי שתדעו שתמ"א 38 זה הרבה מעבר לכך. ראשית, כמובן שהבנים הופכים להיות יציבים ועמידים יותר בפני רעידות אדמה, לא עלינו, ושנית, ערך הדירות עולה. בדרך כלל במסגרת פרויקטים כאלה מוסיפים לדירות ממ"ד, מחסן, חניה או אפילו חדרים של ממש ומרפסות. זה אומר שהן גם הופכות להיות גדולות יותר, גם חדישות יותר וגם הבניין כולו נראה הרבה יותר אטרקטיבי. לכן בהרבה מקומות שבהם עושים תמ"א 38 בעלי הדירות יוצאים מאוד מרוצים כי מדירה ישנה הם משדרגים את עצמם לדירה חדשה ובעלת ערך רב יותר.

כמה זמן לוקח לבנות פרויקטים כאלו?

אם נסתכל על הערים השכנות לרמת גן, כמו בת ים וערים נוספות, אנחנו נראה שלא אחת פרויקטים של תמ"א 38 יכולים לקחת גם כמה חודשים טובים. עם זאת, חשוב לדעת שאפילו אם על הדיירים לחיות באי נוחות במשך כמה חודשים, זה בדרך כלל מאוד משתלם. לכן כדאי להגיע להבנה עם בעלי הדירות האחרים בבניין ולפעול למען קידומו של פרויקט כזה כי כל הנוגעים בו יוצאים נשכרים מהרבה בחינות. הקבלים זוכים באפשרות לבנות עוד דירות ואילו בעלי הדירות מקבלים בסוף נכסים ששווים הרבה יותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf