איך בוחרים פתרון הצללה למרפסת?

איך בוחרים פתרון הצללה למרפסת?

בשוק יש פתרונות הצללה רבים ולמטרות שונות. כיצד תבחרו פתרון הצללה למרפסת שלכם, שישרת את הצרכים שלכם במדויק? על זאת ועוד – בהמשך מאמר זה.

עקרון ההצללה

ודאי שמתם לב לכך, שישראל היא מדינה חמה. ברוב המכריע של ימות השנה הטמפרטורות הן גבוהות והשמש קופחת. לכן אין זה מפתיע, שאנשים רבים כל כך מחפשים אחר פתרונות הצללה לשטחים שונים, החל מבריכות וגינות ציבוריות ועד לחצרות בתים ומרפסות פרטיות. אז עולה השאלה: איזה פתרון הוא המתאים לכם ביותר?

ישראלים ומרפסות – סיפור אהבה

מהרגע שהתחילו לבנות בניינים עם מרפסות שמש, התחילה נהירה לכיוון דירות אלו. כולנו מבינים את ההנאה הגדולה שבישיבה במרפסת לצורך קריאה, אירוח, פתיחת היום או סגירתו ואפילו סתם שיחה אינטימית. רבים מאתנו אף נהנים ממרפסות השמש לצורך תליית הכביסה, משום שהשמש החזקה מייבשת את הכביסה במהירות יחסית וכך מרפסת השמש הופכת לשימושית יותר מאי פעם. מן הסתם, הרבה יותר מאשר בארצות קרות.

הצורך בהצללת המרפסת

עם ההתחממות הגלובלית, הצללה למרפסת הופכת לנחוצה יותר ויותר מדי שנה. גם מי שממש אוהב חום ואוהב את השמש, לא באמת מסוגל לשהות בחוץ לאורך זמן ובעיקר בשעות היום החמות. בנוסף, אם אתם נוהגים להשאיר את הכביסה במרפסת, ההצללה יכולה למנוע לכלוך כתוצאה ממעוף הציפורים מעליה ולשמור על הכביסה נקייה כפי שהייתה כשיצאה ממכונת הכביסה.

פתרונות אפשריים

היות שהצורך רק הולך וגובר, גם הפתרונות האפשריים הולכים ומתרבים עם הזמן. באפשרותכם לבחור פתרונות קבועים כדוגמת פרגולה או סככה קבועה וניתן גם לבחור בפתרונות ארעיים כדוגמת צילייה. לכל פתרון יש יתרונות משלו, אבל אנחנו נחלק את היתרונות לפי שני הסוגים: קבוע וארעי:

יתרונות הפתרונות הקבועים

היתרון הבולט ביותר של הפתרונות הקבועים הוא, שהם מותקנים פעם אחת ונשארים לאורך שנים. כמובן, חשוב לתחזק אותם וגם עלותם בדרך כלל גבוהה יותר משל הפתרונות הארעיים, אבל הם נותנים שקט נפש, בעיקר למי שלא אוהב להתעסק יותר מדי עם תחזוקת חלקי המרפסת השונים. חשוב לציין, שפתרונות הקבע מתאימים בעיקר למרפסות גדולות ויש לבדוק מול הרשות העירונית אם יש צורך באישורים מיוחדים או תשלומים נוספים.

יתרונות הפתרונות הארעיים

לפתרונות הארעיים של הצללה למרפסת יש יתרונות רבים. ביניהם, האפשרות להסיר ולהתקין בהתאם לצורך, כמו במקרה של מעבר דירה או התאמה לעונות השנה וכדומה. כמו כן, הפתרונות הארעיים אינם דורשים אישורים של הרשות המקומית והעלויות שלהם נמוכים בדרך כלל, בהשוואה לפתרונות הקבועים.

בחירת הפתרון המתאים

לכל מרפסת יש את התכונות שלה כפי שלכל דיירי דירה יש את הצרכים שלהם. לכן חשוב לעשות התאמה בין תכונות המרפסת, הצרכים של דיירי הדירה והפתרון הנבחר. יחד עם זאת חשוב לזכור, שאחת המטרות של הצללה למרפסת היא שמירה מפני השמש ולכן מומלץ לבדוק את רמת סינון הקרינה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf