צמיגי רכב טויוטה – טיפול לפני הקיץ

צמיגי רכב טויוטה – טיפול לפני הקיץ

טיפול בצמיגי הרכב הוא רלוונטי לכל רכב באשר הוא. תקינות הצמיגים היא הכרחית לשם שמירה על בטחון הנוסעים, מכונית הנוסעת עם צמיג או צמיגים שאינם תקינים מסכנת את נוסעי הרכב, במיוחד בנסיעה מהירה ובתנאי מזג אוויר קיצוניים. כאשר שומרים על צמיגים תקינים, החיסכון גם בא לידי ביטוי, תפקוד הרכב יהיה טוב יותר וצריכת הדלק תהיה חסכונית יותר. לפני הקיץ, מומלץ להיכנס לשגרת בדיקות וטיפולים לצמיגים, כדי להבטיח את מירב הבטיחות.

איך מטפלים בצמיגי הטויוטה?

  1. בדיקת לחץ אוויר בצמיגים – לחץ האוויר בצמיגים צריך להיות לפי הוראות היצרן. לכל רכב טויוטה, אם טויוטה אייגו, ורסו או טויוטה פריוס, יש את לחץ האוויר הנועד לצמיגים שלו, חייבים לדעת מה לחץ הצמיג הרצוי לפני שממלאים אוויר. בנסיעה בתנאי שטח נורמטיביים, לחץ הצמיג יורד כPSI אחד בחודש, בעוד שבנסיעות בתנאי שטח קשים או במזג אוויר קיצוני לחץ האוויר יורד באופן משמעותי יותר. לחץ אוויר נמוך מדיי מקטין את יכולת השליטה ברכב על הכביש. גם צריכת הדלק עולה כאשר לחץ האוויר נמוך. הקפידו לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים לפחות פעם בחודש, במשאבת האוויר בתחנת הדלק או באמצעות מד זווית ידני, ומלאו אוויר בהתאם.
  2. מילוי אוויר – עדיף לנפח את הצמיג כאשר הוא קר, משום שכאשר הצמיד חם (לאחר נסיעה ארוכה) יתכנו פערים בין הלחץ האמיתי לבין הלחץ המופיע על הצג. חשוב מאוד לוודא שמנפחים בלחץ האוויר הנכון ולא מעל הרצוי. ניפוח יתר עלול לגרום לכך ששטח המגע של הצמיג על הכביש יוקטן משום שהוא יהיה מנופח מדיי.
  3. הכנת הצמיגים לקיץ – כדאי להתאים את הצמיגים לפי מזג האוויר הצפוי. אנחנו עומדים בפתחו של הקיץ, לכן נתאים את הצמיגים לעונה זו. בקיץ האספלט מתחמם מאוד ומשפיע על הצמיגים. מומלץ לבחון את הצמיגים ולנסות לזהות קרעים או חתכים ולתקן אותם. מומלץ לקחת את הרכב שלכם לבדיקה מקיפה בסוכנות טויוטה כמו טויוטה חיפה ולשקול את החלפת הצמיגים.
  4. החלפת צמיגים – צמיגים נשחקים וצריך להחליפם כל תקופה מסוימת. עומק החריצים על גבי הצמיג צריך להיות 4 מ"מ, אם אתם מבחינים שהעומק הוא קטן יותר, כנראה שהצמיג כבר שחוק וכדאי להחליפו. חשוב מאוד לרכוש צמיגים איכותיים במוסך טויוטה מורשה. כדאי להחליף יחד את ארבעת הצמיגים, או לפחות או הקדמיים או האחוריים, כדי שתהיה התאמה מלאה בינהם.

אז אם לא עשיתם את זה עד כה, כדאי שתתחילו לטפל בצמיגי הרכב שלכם ובכך להבטיח בטיחות לנוסעים וחיסכון בדלק. בדקו אם הגיע הזמן להחליף את הצמיגים בסוכנות טויוטה כמו טויוטה חיפה, משום ששם הטיפול יהיה אמין ואיכותי. דאגו לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים לפחות פעם בחודש ומלאו אוויר בהתאם. קיץ נעים!

הכתבה באדיבות מתמ מוטורס טויוטה חיפה https://www.toyota-mtm.co.il/

תמונה: storyblocks

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf