מעוניינים לאטום גג מרוצף? כמה עובדות שחשוב לדעת

מעוניינים לאטום גג מרוצף? כמה עובדות שחשוב לדעת

הגג המרוצף הוא אולי תוספת נהדרת לדירה שלנו, ואין ספק שאפשר לנצל את השטח הזה עד תום, אבל כדי שאפשר יהיה ליהנות ממנו כמו שצריך – מומלץ לבצע איטום יסודי. מה זה אומר, ואיך בדיוק זה עובד?

איטום איכותי מונע רטיבות

החורף הישראלי אולי קצר מאוד, ונדמה שהוא ממשיך להתקצר ככל שהזמן חולף, אבל הוא עשוי להסב לא מעט נזקים גם בביקורו החטוף. הסיבה פשוטה, אבל גם הפתרון. גשם, קצר ככל שיהיה, עשוי לחלחל פנימה דרך הגג המרוצף אם איננו אטום כהלכה. מצד שני, מלאכת האיטום היא לא משימה בלתי אפשרית. עם בעל מקצוע מיומן עם ידע מתאים וניסיון בביצוע איטום גגות מרוצפים, אתם בכיוון הנכון. עכשיו נותר לבחור בין שיטות האיטום האפשריות.

שיטה ראשונה: איטום מתחת לריצוף

דרך ראשונה לבצע איטום לגג מרוצף היא איטום מתחת לריצוף. לשיטה הזו כמה שלבים מרכזיים, ובתור התחלה יוצאו אריחי הריצוף הקיימים כדי לאפשר הצבה והלחמה של יריעות ביטומניות. השיטה הזו נחשבת לשיטה קצת יותר יקרה (לפחות בהשוואה לאיטום מעל הריצוף) אבל היא גם נחשבת לאיכותית הרבה יותר. למעשה, עבודה מקצועית ונכונה בשיטה הזו תבטיח לכם ראש שקט וחורף יבש למשך כמה שנים טובות, ואפילו קצת יותר.

שיטה שנייה: איטום מעל לריצוף

האפשרות הנוספת היא, כאמור, איטום מעל לריצוף. גם לשיטה הזו יש יתרונות משלה, והיא מספקת הגנה משמעותית לריצוף. היא מנתבת את המים אל חור הניקוז והיריעות המשמשות לצורך האיטום הן חזקות ואיכותיות. במילים אחרות, שתי האפשרויות שלפניכם יכולות לעשות את העבודה. כדי לדעת מה בכל זאת מתאים קצת יותר, עדיף להתייעץ עם בעל מקצוע שיבחן את השטח ויציע לכם פתרונות (וגם מחירים). זו הדרך הטובה ביותר להבין עם מה אתם מתמודדים, ואיך תתמודדו עם מלאכת האיטום בהצלחה.

מתי עושים את זה?

יש עוד שאלה אחת שבהחלט כדאי להתעכב ולהשיב עליה, וזוהי שאלת התזמון. מאחר ונזילות שונות מתגלות בחורף, כשהגשם יורד וגם הסלון והחדרים סופגים את הנזק, אנשים רבים נוטים לפעול בתגובה לבעיה – במקום למנוע אותה מראש. הבעיה היא שהטיפול בבעיה אפשרי כשהגג יבש לחלוטין, מה שאומר שגם אם זיהיתם בעיה, תצטרכו להמתין עד לסוף החורף כדי לטפל בה. מנגד, בדיקה מקדימה עוד במהלך הקיץ, וטיפול מהיר (ואיכותי) הם שיאפשרו לכם להגיע לחורף הזה בראש שקט הרבה יותר.

קרדיט לתמונה: פוטוליה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf