הרמת עפעפיים – ניתוח קוסמטי או רפואי?

הרמת עפעפיים – ניתוח קוסמטי או רפואי?

רובנו מתייחסים אליו לא פעם כאל ניתוח קוסמטי לכל דבר, ואפשר להבין מדוע. ניתוח עפעפיים בהחלט עושה את העבודה בכל הקשור לשיפור מראה העפעפיים, שמשפיע על מראה הפנים בכלל. מצד שני, הוא גם נחשב לניתוח רפואי בעל חשיבות רבה. מה הופך אותו לכזה ואיך בכלל מתבצע ההליך?

פגיעה בראייה – סימפטום משמעותי

אחת ההשפעות המרכזיות שיש לצניחת העפעפיים קשורה לאיכות הראייה שלנו. מי שסובל מהבעיה (שמאפיינת גברים ונשים כאחד) למעשה סובל מהצטברות של עודף עור, תופעה שעשויה לפגוע בשדה הראייה ולהקשות על כמה פעולות בסיסיות כמו עבודה מול המחשב, קריאה ואפילו נהיגה. במילים אחרות, ניתוח הרמת עפעפיים הוא הליך שיש לו חשיבות רפואית רבה משום שהוא ישפיע על היכולת שלנו לבצע פעולות פשוטות לחלוטין.

מראה מבוגר ועייף – הסיבה האסתטית

נשים וגברים מבקשים לבצע ניתוח הרמת עפעפיים לרוב מתוך שיקול אסתטי, וגם זו נקודה חשובה. הניתוח הקוסמטי נועד לרענן את מראה הפנים, שכן צניחת העפעפיים יוצרת מראה עייף ומבוגר יותר. כשמבינים עד כמה מהיר ומדויק ההליך הזה אפשר גם להבין למה הוא לא ממש מרתיע את מי שמתעניין בו. זהו הליך שיימשך בין חצי שעה לשעה לכל היותר, ועם מנתח מיומן אפשר גם להיות רגועים ולדעת שהסרת העור העודף תתבצע בדיוק לפי התכנית ולפי כל כללי המשחק. כדאי לזכור שעם רופא לא מאוד מנוסה או מיומן התוצאה דווקא עשויה להתגלות כבעייתית – העין עשויה לשנות את צורתה והבעת הפנים עלולה להשתנות. לא לחיוב.

מה קורה בזמן הניתוח?

כבר הזכרנו שמדובר בהליך קצר למדי, אבל מה בדיוק קורה שם כשאתם שרועים על שולחן הניתוחים? הפעולה, כאמור, פשוטה יחסית. בתור התחלה יסיר הרופא את עודפי העור שפוגעים במראה העיניים ומקשים על הראייה. הצלקת שתישאר ממוקמת בדרך כלל בחלקו העליון של העפעף, מה שמבטיח לנו בעיקר הסוואה מצוינת לצלקת בזמן הערות. לאחר הניתוח תידרש כמובן מנוחה קצרה בחדר ההתאוששות, אבל מאחר ומדובר בהליך פשוט אין כל צורך באשפוז ממושך. למעשה, את הלילה הראשון לאחר הניתוח תעברו לרוב בבית, עם כמה ימי מחלה. אפשר גם לצפות לנפיחות בימים הראשונים אבל היא תיעלם מעצמה בתוך זמן קצר.

תיקון עפעפיים תחתונים

אז נכון, רוב הניתוחים מתמקדים בעפעפיים העליונים אבל זה לא אומר שלא יהיה צורך גם בתיקון העפעפיים התחתונים. עם זאת, התהליך הזה הוא מורכב יותר בהשוואה להליך המקביל אליו, בעיקר בגלל השפעת הבעיה על העיניים – עודפי העור המובילים לצניחת העפעפיים התחתונים חושפים את חלקו הלבן של העין, מה שמסביר את מורכבות ההליך. זה לא אומר שזה לא אפשרי, כמובן. זה פשוט אומר שתצטרכו לבחור בקפידה רופא מיומן שיבצע את הניתוח בצורה הטובה ביותר.

 

המאמר בחסות מרפאת ד"ר יפתח יסעור

eyelidsurgery.co.il

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf