ייצור מעליות – תהליך תכנון וייצור מעלית

ייצור מעליות – תהליך תכנון וייצור מעלית

כיום, ברוב המבנים בני 4 קומות ויותר מותקנת לפחות מעלית אחת. אם בעבר מעלית בבניין מגורים או משרדים נחשבה למותרות, כיום זהו מוצר חובה בכל מבנה, ואנו עושים שימוש תכוף במעליות המסייעות לנו לשמור על איכות חיים גבוהה. כאשר אנו רוכשים דירה חדשה מקבלן בבנייה רוויה, אחריותו של הקבלן להתקין מעלית חדשה, את המעלית מייצרת חברת מקצועית ומובילה, לרוב היא גם אחראית על התקנת המעלית במבנה.

ייצור והתקנת מעלית חדשה בבניין קיים או חדש

מאחר ויש בנייני מגורים רבים ברחבי הארץ בני 4 קומות ויותר, בהם לא מותקנת מעלית, כדאי לדעת כי בעלות משתלמת ניתן לשדרג את הנכס ולשפר את איכות החיים באמצעות הוספת מעלית חדשה. את המעלית יש לתכנן במקצועיות ועל פי התקנים המחייבים. לכן, מומלץ לפנות לחברה אמינה ומובילה בתחום אשר מסייעת ללקוח לבחור בדגם המתאים ביותר למבנה ולצרכי הדיירים, החברה אחראית על שלבי התכנון והגשת המסמכים הנדרשים לאישור לרשויות הרלוונטיות. כמו כן, החברה אחראית על ייצור מעליות איכותיות ועל התקנתן במבנה.

תכנון המעלית אינו דבר של מה בכך, יש מגוון סוגים ודגמים של מעליות, לדוגמה מעלית MRL, חשמלית, הידראולית וכדומה. רק חברת מעליות העומדת בכל התקנים והאישורים הנדרשים ממשרד הכלכלה וממכון התקנים מורשית לתכנן ולייצר את המעלית. לכן, לפני בחירת חברה לתכנון ולייצור המעלית יש לוודא כי היא רשומה ברשם הקבלנים וכי ברשותה אישורים נחוצים לעבודה כגון אישור מל"ח לשעת חירום, רישיון בתוקף של קבלן רשום, תו תקן 46855 ותו תקן 46856 ממכון התקנים הישראלי.

חובת התקנת מעלית

כדאי לדעת כי נכון להיום יש בישראל עשרות אלפי בנייני מגורים בהם עדיין לא מותקנת מעלית, בבניינים חדשים חלה חובה על התקנת מעלית, בהתאם לשינויים שנקבעו בחוקי הבנייה והתכנון בארץ. בחוק התכנון והבנייה נקבע בפרק ה' סעיף 158 א' כי חלה חובת התקנת מעליות בכל בניין מגורים ובכל בניין ציבורי. במבני מגורים קיימים יש לכנס ישיבה של הדיירים כדי לקבל החלטה בהתאם לתנאים הנדרשים בחוק.

ייצור המעלית על ידי חברה אמינה ומנוסה

לאחר שמקבלים החלטה על התקנת מעלית חדשה בבניין, יש לפנות לחברה מקצועית המתמחה בייצור מעליות ובהתקנתן. החברה מציעה גם שירותי אחזקה למעליות מכל הסוגים, לכן כדאי לרכוש את המעלית מחברה המציעה שירות בפריסה ארצית רחבה, מוקד זמין וצוות טכנאים יעיל המחויב לשירות מהיר ולפתרון כל תקלה ובעיה בזמן קצר.

במבנים נמוכים יחסית נהוג להתקין מעלית הידראולית המונעת באמצעות בוכנה, לבנייני מגורים גבוהים יש לתכנן ולייצר מעלית חשמלית או מעלית MRL. צוות מהנדסים ואנשי מקצוע של חברת המעליות מסייע ללקוח לבחור את סוג המעלית ושיטת ההתקנה, החברה אחראית על האישורים הנחוצים, על עבודות הבנייה והתקנת המעלית במבנה. החברה מעניקה אחריות ארוכה על המעלית, בתום תקופת האחריות מומלץ לרכוש ביטוח מתאים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf