תחזוקת תריס גלילה חשמלי

תחזוקת תריס גלילה חשמלי

תריס חשמלי בבית כבר מזמן אינו מוצר מותרות, הוא משפר משמעותית את איכות חיינו ומהווה גם אמצעי מיגון יעיל ואפקטיבי נגד פורצים וכניסת זרים. תריס חשמלי מיועד לסגירת פתחים בגדלים שונים בעסקים, במפעלי תעשייה, בחנויות הממוקמות במרכזי קניות וקניונים, בכניסה לחניונים תת קרקעיים ובחניונים פרטיים. לאחר התקנת התירס החשמלי חשוב לבצע פעולות תחזוקה על פי הנחיות היצרן כדי לדאוג לפעולה אמינה של התריס ולמזער תקלות ובלאי.

ניקיון יסודי באופן שוטף

תחזוקה בסיסית של תריס חשמלי מתחילה בניקיון יסודי אחת לכמה זמן. הניקיון נחוץ כדי לשמור על מכלולי התריס, לרבות שלבים, מנוע, כבלים, צירים וכדומה. מומלץ לנקות חיצונית את התריס אחת לכמה שבועות, בעיקר תריסים חשמליים המותקנים בחזית המבנה וחשופים לפגעי מזג האוויר. אמנם, התריס עשוי מחומרי גלם איכותיים ועמידים בפני קורוזיה, אך יש לדאוג לניקיון שוטף כדי להסיר אבק ושאריות לכלוך. האבק עלול לגרום לבלאי מואץ, לשחיקה ולתקלות שונות בתפעול התריס החשמלי.

ניקוי פנימי של מכלולי התריס

אחת לתקופה חשוב לבצע ניקיון יסודי יותר הכולל פירוק חלקי התריס החשמלי והרכבה מחדש. ניתן לבצע לבד את הניקיון הפנימי כל עוד יש ברשותכם את הידע המקצועי ואת כלי העבודה הנדרשים. מומלץ לבצע את התחזוקה והניקיון הפנימי על ידי אנשי מקצוע מיומנים כדי להימנע מנזק ומגרימת תקלות בשוגג.

תחזוקה של המנוע

מנוע של תריס חשמלי עלול להתקלקל מסיבות שונות, לרוב כתוצאה מבלאי או תקלה ברכיב אלקטרוני. באמצעות תחזוקה שוטפת של המנוע על ידי טכנאי מקצועי ויעיל, ניתן לאתר תקלות בזמן, להחליף רכיבים שונים ולדאוג לעבודה תקינה של התריס תוך מינימום תקלות ובעיות.

במידת הצורך יש להחליף מנוע חשמלי, חשוב לרכוש ולהתקין מנוע איכותי בהתאמה למשקל התריס, אופן השימוש בו ועל פי פרמטרים חשובים נוספים.

תחזוקה של הכבל

בכל תריס גלילה חשמלי יש כבל המשמש לפתיחת ולסגירת שלבי התריס. הכבל מחבר בין המוט עליו מותקן התריס לבין השלבים והמנוע, כל תקלה בכבל עלולה לגרום להשבתת התריס עד להחלפת הכבל. במהלך התחזוקה השוטפת של התריס החשמלי יש לבדוק את הכבל ולוודא כי אין בו פגמים, במידה והוא פגום כתוצאה מבלאי ושחיקה חשוב להחליפו בזמן.

כמו כן, יש לדאוג להסרת מכשולים וחפצים שונים העלולים להפריד לתנועה חלקה של שלבי התריס, בסגירה או בפתיחה. חפצים חדים ליד הכבל עלולים לגרום לקריעתו, כאשר פריטים המפריעים לסגירה או לפתיחה עלולים לגרום לתקלות מנוע, לפגיעה בשלבים ועוד.

תפעול נכון של התריס

הדרך הבטוחה והיעילה ביותר לשמור על התריס החשמלי היא לתפעל אותו נכון. תריס איכותי מיועד לשימוש תכוף, אך כדאי לשמור על הוראות היצרן כדי להימנע מתקלות ומבלאי מואץ. לכן, חשוב לדאוג לניקיון שוטף אחת לתקופה, ומומלץ להזמין טכנאי אמין מחברה מוכרת כדי לבצע תחזוקה שוטפת יסודית יותר מעבר לניקיון החיצוני.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf