10 יתרונות רפואיים אשר טיפולי הידרותרפיה מעניקים למטופל

10 יתרונות רפואיים אשר טיפולי הידרותרפיה מעניקים למטופל

רבות דובר על טיפולי הידרותרפיה בשנים האחרונות ולא בכדי. טיפולים אלה יכולים לעזור במקרים שונים. הם מסייעים לסובלים מבעיות פיזיולוגיות ויכולים לספק מענה מתאים לסובלים מבעיות נפשיות. מהם היתרונות הרפואיים שמעניקים טיפולים אלה למטופלים?

במידה ואתם כבר מכירים את היתרונות שבהידרותרפיה, היכנסו לכאן על מנת לקבוע שיעור ניסיון חינם.

הנה סקירה על 10 היתרונות הבולטים של הטיפול:

  1. משככי כאבים – טיפולי הידרותרפיה ידועים כמשככי כאבים. בזמן השהות במים וגם תוך כדי ביצוע התרגילים השונים מתרחבים כלי הדם, השרירים הופכים רפויים יותר, טמפרטורת העור עולה ועוצמת הכאב הולכת ופוחתת.
  2. שמירה על המפרקים – טיפולים אלה עוזרים לשמור על המפרקים שבגופנו. רבים סובלים מבעיות מפרקים שונות הבאות לידי ביטוי במוגבלות רבה מאד בתנועה. חוסר ההתנגדות במים וגם הציפה בהם עוזרים לשפר את יכולת התנועה, מה שמאפשר לסובלים מבעיות מפרקים לנוע בחופשיות רבה יותר הן בתוך המים עצמם וגם מחוץ לבריכה.
  3. חיזוק השרירים – התרגילים שמבצעים במים, שאינם גורמים לעומס יתר על המפרקים וגם על השרירים, עוזרים בחיזוקם ומבלי לסבול מכאבים או מתחושת חוסר נוחות תוך כדי ביצוע התרגיל.
  4. שיפור בתפקוד מערכת העיכול – התנועה במים וגם העובדה שהם מעניקים סביבה נעימה ורגועה מאד משפרים את תפקודה של מערכת העיכול, שפעמים רבות נפגעת לאור בעיות בריאות שונות.
  5. שיפור בתפקוד מערכת החיסון – עם השיפור במערכת העיכול וניקוי הפסולת שהצטברה בגוף, משתפרת תפקודה גם של מערכת החיסון. היא מתחזקת יותר ויותר מה שמונע פעמים רבות חולי ובעיקר משפר משמעותית את תפקודן של מערכות נוספות, חשובות לא פחות.
  6. שיפור בתפקוד מערכת הנשימה – הלחות וגם הטמפרטורה הגבוהה יחסית עוזרים באופן משמעותי לסובלים מבעיות שונות בדרכי הנשימה, לרבות אסטמה או ברונכיטיס. הסביבה עצמה מהווה פתרון מצוין לסובלים מכך והיא עוזרת בשיפור תפקודה של מערכת הנשימה. גם ביצוע התרגילים משפר את תפקודן של הריאות ואת יכולתו של המטופל לנשום נכון וטוב יותר.
  7. שיפור בשיווי משקל ובקואורדינציה – עצם השהות במים, כמו גם ביצוע התרגילים השונים בעזרתו של המטפל, משפרים את שיווי המשקל ואת הקואורדינציה. הדבר חשוב במיוחד עבור אנשים מבוגרים מאד, שיכולות אלו נוטות להיפגע אצלם ככל שחולפות השנים (מה שמוביל פעמים רבות לנפילות ולשברים בגוף).
  8. הרפיית הגוף ושינה טובה יותר – השהות במים עוזרת בהרפיית הגוף. תחושת הרוגע והשלווה תורמים לא מעט למערכות הגוף ובמקביל גם מסייעים לשינה טובה, רציפה ועמוקה יותר (וכידוע – שינה טובה עוזרת לשמור על גוף חזק ובריא).
  9. התמודדות טובה יותר עם בעיות נפשיות – הסובלים מבעיות נפשיות מוצאים בטיפולי הידרותרפיה מענה מצוין, העוזר להם להתמודד עם השלכותיהן של אותן בעיות, הבאות לידי ביטוי הן באופן פיזי והן באופן נפשי.
  10. שיפור בביטחון העצמי – השיפור בתפקודו של הגוף בזכות ההידרותרפיה מביא אתו גם שיפור בביטחון העצמי, מה שמשפיע משמעותית על התפקוד היום יומי.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf