גם עסק קטן יכול להתחרות בגדולים – 3 טיפים למתחילים

גם עסק קטן יכול להתחרות בגדולים – 3 טיפים למתחילים

כל בעל עסק קטן או בינוני יודע היטב שקשה להתחרות בתקציבי הפרסום המפלצתיים של המותגים הגדולים. אבל זה ממש לא אומר שאין מה לעשות.

אז נכון שאין לכם תקציבי ענק ולטלוויזיה או לרדיו כנראה לא תגיעו; אבל גם תקציבים בינוניים וסבירים, בהחלט יכולים לספק לכם תוצאות – אם רק תדעו מה לעשות ובאיזה כלים להשתמש. הנה 3 אפשרויות שרוב העסקים הקטנים פחות משקיעים בהן, וחבל.

  1. הקמת פרופיל בגוגל מפות

גוגל לעסק שלי, או בשמו הקודם גוגל מפות, הוא אחד משירותי הפרסום הטובים ביותר עבור עסקים קטנים. הוא מיועד במיוחד לעסקים מקומיים שרוצים להגיע לקהלי יעד המתגוררים באזור העסק, נמצאים בסביבת העסק ברגע נתון או מחפשים עסקים באזור בו אתם נמצאים. והכול בחינם.

שאלנו את מומחי הפרסום של Websem כיצד מקימים פרופיל מפות, והם פירטו בפנינו את התהליך:

  • נכנסים לקישור: google.co.il/business (או מחפשים גוגל לעסק שלי במנוע חיפוש).
  • מקליקים על "רישום עסק" ומתחברים עם חשבון גוגל (אם אין לכם – חובה לפתוח חשבון).
  • ממלאים את כל פרטי העסק – שם העסק המדויק, כתובת מדויקת, טלפון, קישור לאתר וקטגוריה ראשית. אל תדלגו על אף פרט בטופס, אחרת תפגעו בסיכויי החשיפה שלכם.
  • מאמתים את הפרופיל באמצעות גלויה בדואר או טלפון או כתובת מייל. אם מדובר באימות באמצעות גלויה, היא תגיע אליכם לכתובת שציינתם בפרופיל תוך 20 יום.
  • לאחר שהאימות מתבצע יש לכם פרופיל גוגל פעיל שיתחיל להופיע בתוצאות האורגניות באופן מיידי עבור שם העסק או חיפושים רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם.

למה זה טוב?

ברגע שהפרופיל שלכם יופיע בתוצאות, תקבלו שיחות טלפון וכניסות לאתר שלכם ישירות מהתוצאות של גוגל. כמו כן הפרופיל משמש כאמצעי תדמיתי מעולה, מכיוון שהוא מכסה שטח נרחב מתוצאות החיפוש.

אל תרשו לעצמכם לפספס פרסום חינמי מעולה כזה.

  1. פרסום כתבות בתשלום

הרבה לפני עידן הדיגיטל, גופים עסקיים ומסחריים נוהגים לפרסם את עצמם במגוון רחב של אמצעי תקשורת. אז אומנם אתם לא קוקה קולה, אבל זה לא אומר שאין לכם אפשרות לפרסם כתבות יח"צ או תוכן שיווקי באתרי התוכן הגדולים כגון כלכליסט, דה מרקר ואחרים.

אומנם כל כתבה שכזו עולה כמה אלפי שקלים, אבל אם מוודאים שהיא כוללת את שם העסק וקישור לאתר – כל כתבה כזו עושה לכם שירות מעולה. ראשית אתם מקבלים חשיפה לעסק, ושנית אתם משפרים את סיכויי האתר להופיע בתוצאות מנועי החיפוש.

אין לכם תקציב לאתרי התוכן הגדולים? ניתן לפנות לאתרי חדשות ותוכן קטנים יותר, לברר בנוגע לפרסום כתבות וליהנות מכל היתרונות. כמו כן תמיד ניתן להשתמש באתרים המציעים במה חינמית למאמרים, רק שצריך לזכור שהיעילות שלהם נמוכה מאוד ולא רצוי להשתמש בהם יותר מפעם או פעמיים.

רצוי לזכור שבכל מקרה אתם אלו שצריכים לספק את המאמרים, כך שדרושה כאן השקעה נוספת מעבר להשקעה הכספית. קחו זאת בחשבון.

  1. תוכן באתר וברשתות חברתיות

הוספת תכנים רלוונטיים ומעניינים באתר העסק, תאפשר לכם להגדיל את כמויות הגולשים המגיעים אליכם ממנועי חיפוש. כל עמוד חדש שנוסף לאתר הוא בבחינת דלת נוספת, שדרכה אפשר להגיע אליכם ואל העסק. כמו כן תמיד אפשר (ואף חובה) לנצל את הרשתות החברתיות להקמת פרופילים עסקיים.

איך מייצרים תוכן לאתר ולמדיה חברתית?

הכול תלוי בסוג המוצרים או השירותים שאתם מציעים וכן בקהל היעד שלכם.

לדוגמה, אם אתם חנות נעליים בפתח תקווה תוכלו להקים פרופיל אינסטגרם ולחלוק עם הגולשים תמונות של מוצרים חדשים שזה עתה הגיעו, תמונות אווירה מהחנות, מדריך כתוב כיצד לבחור את הנעליים הנוחות ביותר וכן הלאה. אם יש לכם סבלנות לסרטונים קצרים ישירות מהסמארטפון לפייסבוק לייב או ליוטיוב, זה בהחלט יכול להיות חידוש מרענן.

גם אם העסק שלכם פועל בתחום "כבד" ולא הכי מעניין, תמיד אפשר למצוא משהו לכתוב או ליצור ממנו תוכן. מכיוון שאתם מכירים את התחום שלכם הכי טוב, אתם יכולים לנצל שאלות חוזרות ונשנות בקרב לקוחותיכם: כמה זה עולה? איך מוודאים ש…? וכן הלאה. כל שאלה כזו יכולה להפוך למדריך כתוב באתר, שיספק תשובה לכל מי שמחפש אותה במנועי חיפוש – ויכול להגיע ישירות אליכם.

לא סגורים על זה עד הסוף?

פנו למומחי הפרסום של Websem ברמת גן: 1-800-101-301

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf