איך מגישים תביעת אובדן כושר עבודה

איך מגישים תביעת אובדן כושר עבודה

אחד הנושאים החשובים ביותר בדיני ביטוח, הוא הנושא שמתייחס לתביעת אובדן כושר עבודה. מדובר על נושא שהוא רחב מאוד, אשר בוחן את היחסים שבין חברות הביטוח לבין המבוטחים שלהן אשר קשורים אליהן דרך פוליסות חיים ופוליסות אחרות שקשורות לנושא של אובדן כושר עבודה.

תביעת אובדן כושר עבודה יכולה להיות מוגשת על ידי מבוטחים או על ידי בני משפחה מקרבה ראשונה, אשר יקיריהם אינם יכולים לעבוד מסיבות של מחלה, פציעה או סיבות בריאותיות אחרות. התביעה מוגשת לחברת הביטוח באמצעות עורך דין שמתמחה בכך, על מנת שהוא ינהל את כל התיק ואת כל התהליך מול חברת הביטוח, בין אם זו תימנע מהליך משפטי כזה או אחר ובין אם לאו.

על מנת להגיש תביעת אובדן כושר עבודה, יש להגיש מסמכים אשר מלמדים שאכן המבוטח איננו יכול לעבוד עוד במקצועו או במקצוע שהולם את כישוריו והשכלתו. נקודה זו היא חשובה, מאחר ולא פעם חברת הביטוח תנסה להוכיח שהמבוטח כן יכול לעבוד בעבודות מקבילות לאלה שלו. מן הסתם, המבוטח ובני משפחתו ירצו להוכיח שלא כך הדבר.

כמו כן, יש להציג הוכחות לכך שהוא איבד את יכולתו לעבוד. חשוב לומר שהחוק מבדיל בין אובדן מלא לאובדן חלקי. אובדן כושר עבודה מלאה הוא מצב בו המבוטח איבד את יכולתו בלפחות 75 אחוז, לעומת זאת אובדן חלקי נע בין 25 ל-75 אחוז. מי שיש לו מתחת ל-25 אחוז, לא נחשב כמי שאיבד את כושר העבודה שלו.

צריך להדגיש כאן, שחברות הביטוח יכולות לדרוש בדיקה משלהן ועל כן, זה לא מספיק מסמכים של מומחים או של גורמים אחרים. כמובן שחברת הביטוח תרצה להוכיח שאין אובדן כושר עבודה מלא.

למי יש ביטוח אובדן כושר עבודה

כאמור, כל מי שיש לו ביטוח אובדן כושר עבודה יכול להגיש תביעה שכזו. היום לכל השכירים יש ביטוח כזה דרך קרן הפנסיה אשר המעסיק חייב להקים להם. בקרב עצמאים, הרי רק מי שיש לו קרן פנסיה יש לו גם ביטוח אובדן כושר עבודה, וההמלצה היא שלכל אדם מעל גיל 18 או אחרי צבא, יהיה ביטוח שכזה.

תמונה: Pixbay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf