התקלות הנפוצות במכונות קפה

התקלות הנפוצות במכונות קפה

היום כמעט בכל בית שני יש מכונת קפה. האהבה לקפה, לריח ולטעם יחד עם המחירים הנוחים של מכונות קפה הובילו לא מעט ישראלים לרכוש מכונות כאלו וליהנות מהן. כמות מכונות הקפה בשוק רק הולכת וגדלה ועם הגדילה בא הצורך בתיקון תקלות שישנן במכונות הקפה. יש תקלות שבגללן צריך למצוא מעבדת תיקון מכונות קפה ויש תקלות שאפשר לתפעל לבד, והנה סוגים שונים של תקלות שעל חלקן ניתן להתגבר לבד ללא סיוע של איש תחזוקה.

רעש חריג

מכונת קפה אומנם אמורה לעשות איזה שהוא רעש מסוים אך לא לעשות רעש חריג. אם אתם מכינים בכל בוקר קפה ואתם רגילים לרעש מסוים ופתאום המכונה מוציאה רעש חריג כנראה שיש בעיה. סבירות גבוהה היא שיש איזה שהוא עצם זר בתוך המכונה מה שגורם לה לעשות את הרעש הזה, ועל הבעיה הזו ניתן להתגבר במקרים רבים עם שואב אבק. אם ניסיתם לתקן את הבעיה עם שואב אבק ולא הצלחתם, השלב הבא יהיה לקיחה של המכונה אל מעבדת תיקון מכונות קפה. אין ברירה.

תקלות חשמל למיניהן

לכל מכשיר חשמלי עלולות להיות בעיות חשמל ובטח במכשיר שפוגש מים מעצם פעולתו. תקלות חשמל יכולות להיות רבות מהן קרע של איזה שהוא חוט בתוך המכונה, כיפוף של חוט חשמל, חיבורים לא מתאימים או בעיות רבות אחרות. אך עם חשמל לא מתעסקים וברגע שמזהים בעיה כזו כל מה שצריך לעשות הוא להוציא את השקע מהחשמל ולקחת את המכונה לטיפול על ידי איש מקצוע.

בעיה ספציפית

מכונת קפה מורכבת מרכיבים שונים, רכיבים שפגיעה בכל אחד מהם או יציאה משימוש שלו הופכים אותה למכונה תקולה. זה יכול להיות גוף החימום, יכולה להיות המשאבה, אלו יכולים להיות האטמים, הגומיות וכל רכיב אחר. החלפה או תיקון של כל אחד מהם עלולה לעלות מאות שקלים אך אין ברירה, האופציה השנייה היא החלפה של כל המכונה במכונה חדשה לגמרי מה שיעלה מן הסתם יותר. היום יש גם מכונות קפה דיגיטליות ועם מסך מגע ויש להן מערכת פיקוד מורכבת מה שעלול לייקר עוד יותר את הטיפול בבעיה.

הבעיה הנפוצה ביותר

התקלה הנפוצה ביותר במכונות קפה היא הצטברות של אבנית, אשר פוגעת באיכות הקפה ובטעם שלו וסותמת לאט לאט את הצינורות במכונה. אפשר להימנע מאבנית במכונת הקפה אם מתחזקים אותה בצורה נכונה עם חומרי ניקוי נכונים ומתאימים ואפשר לנקות את המכונה עם מים וחומץ מה שגם גן יכול להאריך את חייה. שימוש במים מסוננים הוא עוד דבר שיאריך את חיי המכונה.

מכונת קפה היא אביזר כייפי בבית, אביזר שמשדרג את החיים והופך אותם לטעימים יותר וריחניים יותר, אך מכונת קפה צריכה גם תחזוקה ולעיתים יש בה תקלות שצריך לתפעל.

צילום pixbay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf