הנופש הבא שלך: הפלגה בלתי נשכחת בדנובה

הנופש הבא שלך: הפלגה בלתי נשכחת בדנובה

הדנובה היא אחד הנהרות הארוכים ביותר בעולם, והנהר השני הארוך ביותר באירופה, באורך של 2,860 קילומטרים. הדנובה נובעת מהיער השחור (Schwarzwald) בגרמניה, חוצה 10 מדינות שונות בדרכה המתפתלת ומסתיימת בים השחור ברומניה.

הדנובה היא אחד הנהרות המרשימים ביותר באירופה, והיא משמשת מסלול מרתק לטיולים רבים. הנה כמה מן הערים בהן ניתן ליהנות בחופשת שייט אחת על הדנובה.

בודפשט

הדנובה מחלקת את בירת הונגריה לשני חלקים: בודה ופסט. בודה היא עיר עתיקה עם ארמון מלכותי וארכיטקטורה מימי הביניים, ואילו פסט הוא החלק החדש של העיר, עם שדרות רחבות ובנייה מודרנית. בודפשט מספקת למבקרים בה שפע של אתרים היסטוריים, החל מהתקופה הרומית, יחד עם אדריכלות מרהיבה, גשרים מלכותיים, גנים ונביעות תרמיות המגיעות ממעמקי האדמה.

אם כבר הגעתם לעיר במסגרת קרוז לאירופה, חובה לראות את גבעת גלרט (Gellert Hill) המתנשאת לגובה של 140 מטרים מעל העיר, עליה ניצבת אנדרטת השחרור בראש – נקודת תצפית יפה של העיר.

כדאי גם לבקר את הפרלמנט ההונגרי, המכונה "עוגת הקצף של בודפשט", אשר נבנה בהשראת בניין הפרלמנט הבריטי. מומלץ גם לצאת לסיור מודרך של שלושה ממאות החדרים בבניין, ולראות את הכתר של המלך סטפן, הסמכות הרוחנית של שליטי הונגריה לאורך ההיסטוריה.

בסביבות בודפשט יש כמה עיירות ציוריות מרהיבות שאסור לפספס. סנט אנדרה, עיר אמנים קטנה עם אווירה היסטורית, מספקת הצצה לבנייה מקומית יפה בשילוב גלריות לאמנות. בוויסגראד ניתן לבקר במבצר ששימש את מלכי הונגריה במאות הקודמות, ובאסטרגום, שהוא מרכז נוצרי חשוב בהונגריה, ניתן לבקר בקתדרלה הגדולה ביותר בארץ וכן במוזיאון הנצרות.

ברטיסלבה

עוד עיר קסומה שאותה חוצה הדנובה היא ברטיסלבה, בירת סלובקיה. זוהי עיר של אוניברסיטאות, תיאטראות, מוזיאונים וצריחים מימי הביניים, לצד בנייה מודרנית הכוללת פארקים, מרכזי קניות, פסטיבלים פופולריים וכן חיי לילה מלהיבים.

ברטיסלבה ממוקמת קרוב לגבולות האוסטריים וההונגריים ולהרי הקרפטים, שם ממוקם יער ברטיסלבה. המבנים העתיקים ביותר מרוכזים ברובע הישן של מרכז העיר, וכוללים אדריכלות בסגנון הבארוק מהמאה ה -18.

אל תחמיצו את התיאטרון הלאומי הישן של ברטיסלבה, מבני אדריכלות יפים ומרכזי תרבות חשובים בעיר, כמו גם את הקתדרלה הגותית של מתיוס הקדוש; שם הוכתרו מלכי הונגריה וקיסרי האימפריה הרומית הקדושה. בית העירייה הישן, אשר כעת משמש מוזיאון בברטיסלבה, גם הוא שווה ביקור קצר.

אתרים מעניינים אחרים בעיר הם טירת ברטיסלבה, אשר עברה גלגולים שונים, הפכה להיות בית המלוכה, נשרפה ושופצה בשנות החמישים. כמו כן גם הרובע היהודי והמוזיאון לתרבות יהודית הם פנינות חמד שמאוד מומלץ לראות. בקניונים Aupark ו Eurovea ובשוק המרכזי של Mileticova תוכלו ליהנות מחוויית שופינג שכמותה לא תזכו לחוות בשום מקום אחר בעיר.

וינה

עוד פנינה אירופית על מסלול הדנובה היא וינה, עיר הוואלסים, השניצלים ובתי הקפה המגישים את הקינוח המושלם: שטרודל תפוחים וקצפת. העיר, אחת הקלאסיות ביותר באירופה, מנוקדת בפארקים מקסימים, מוזיאונים, ארמונות ומבנים היסטוריים

מרכז העיר ההיסטורי – שהוקף פעם בחומה – מוקף כעת ברחוב הטבעת. במרכז הרובע נמצאת כנסיית סנט סטפן – קתדרלה גותית מרשימה, אחת הגבוהות בעולם, בה נערכו בעבר חתונות וקבורות של מלכים. היום אפשר להעריץ את האדריכלות המפוארת שלה על סגנונותיה הרבים, ולטפס למגדל הפעמון כדי ליהנות מנוף יפה של העיר.

הארמון המלכותי של הופבורג, ששימש ארמון של הקיסרים ההבסבורגים, גם הוא שווה ביקור, עם אחת מתצוגות הנשק הגדולות ביותר בעולם. בניין הפרלמנט האוסטרי, שנבנה בסגנון יווני קלאסי, הוא גם אתר תיירות ידוע, עם המזרקה בצורת אלת החוכמה היוונית בחזית.

בניין האופרה המרשים בסגנון ניאו-רנסאנס, שנהרס במלחמת העולם השנייה ונבנה מחדש, נמצא גם הוא בשכונה. אפשר לערוך סיור מאחורי הקלעים וללמוד על תהליך ההפקה הכרוך בהעלאת מופע אופרה. בעת הסיור ברובע העתיק מומלץ לטייל גם ברחוב הקניות קרטנסטראסה (Cartenstraße)

ארמון שנברון, שהיה בית קיץ מלכותי ונבנה בסגנון הרוקוקו, מוקף בפארק מפואר, בו קיים גן החיות העתיק ביותר בעולם. כמובן, כדאי גם לבקר בבתיהם של כמה מגדולי האישים הידועים בעיר – כגון מוצרט, בטהובן ופרויד.

פסאו

השייט שלנו עדיין ממשיך באוסטריה עם פסאו, הנקראת "עיר שלושת נהרות" והממוקמת במפגש הדנובה עם שני נהרות אחרים. העיר משלבת ישן וחדש, עם רובע עתיק הכולל רחוב אמנים צבעוני, שוק ומסעדות המגישות מאכלים בוואריים ואוסטרים.

בין האתרים היפים ביותר בעיר נמצאים ארמון הבישוף, קתדרלת סטיבן והעירייה, הנמצאת על גדת הנהר וכוללת ציורי קיר מרשימים. בין לבין, תוכלו לבקר באחד הפאבים המסורתיים וללגום משקה מרענן רגע לפני שאתם חוזרים לספינת הפאר שלכם.

הצעות להפלגות נופש נוספות ניתן למצוא באתר דיזנהאוז.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf