סליחה, תקלה: המלגזות החכמות שיאבחנו תקלות

סליחה, תקלה: המלגזות החכמות שיאבחנו תקלות

דמיינו עולם מושלם בו המלגזה שלכם עושה לעצמה אבחון מקיף, ומיידעת את הצוות הטכני בבעיות שנמצאו. נשמע הזוי? לא בעולם של ימינו, בו רכבים חכמים משתלבים לאט לאט גם בתחום הרכב הכבד.

די אם נביט במתרחש בשוק הרכב הפרטי, כדי להבין שאבחון אוטומטי של בעיות ותקלות נמצא איתנו כבר כמה שנים טובות. ככל שהאינטרנט של הדברים (IoT) ימשיך לשנות את הדרך בה אנו מקיימים אינטראקציה עם מכונות, עם מידע ואחד עם השני – נלמד להכיר רמות חדשות ויעילות שבעתיים של איתור ותיקון תקלות גם בתחום המלגזות.

ככל שיותר ביג דאטה מצטבר על פעילותה וביצועיה של מלגזה מסוימת, טכנאי השירות יוכל להגיע לאתר עוד לפני שהמנהל או אף מפעיל המלגזה יידע שיש בעיה. במקרים מסוימים הם יכולים להגיע למקום כשהם מצוידים מראש בחלקים הדרושים לתיקון הבעיה, ובכך להפחית עלויות וזמני עבודה.

מכשירים ניידים כגון סמארטפונים, טאבלטים ואפילו התקנים לבישים אחרים, יסייעו לטכנאי לבצע את התיקון שלב אחר שלב, במהירות גדולה יותר מאי פעם. נתוני התחזוקה של כל מלגזה פשוט מועלים לענן, ומאפשרים למנהל ציי הרכב לבחון את הבעיה ולשדרג את השירות לפעמים הבאות.

מתי כל הטוב הזה יגיע גם לציי המלגזות שלך? רק הזמן יוכל להגיד. אין זה משנה האם טיפולי התחזוקה והתיקונים מתבצעים בעסק עצמו או על ידי ספק חיצוני – כדאי להבטיח שאתם מוכנים למימוש היתרונות של תחזוקה חכמה.

מרגע שיש לכם ספק מתאים בתחום וכל התשתיות מחוברות כראוי, אפשר להתחיל להשתמש בנתונים ולהפוך אותם למכרה זהב: קודי אירוע לסוגיהם, ביצועי המפעיל, בריאות המלגזה ועוד. ספק החלפים המתאים לסוג זה של שימוש, לצד אלגוריתמים מתקדמים המנתחים את המידע ומפיקים מסקנות, יכולים לסייע לטכנאי השירות לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר.

לדוגמה, נניח כי אחת ממלגזות הבעירה הפנימית מתחממת יתר על המידה. אזעקה התחממות יתר נשלחת לגורם המתאים דרך ענן השירות של ה- OEM, יחד עם מידע משלים על הנושאים המובילים שיכולים לגרום לכך (על בסיס נתונים היסטוריים שנאספו).

למשל – אם המערכת מגלה שמשאבת המים הייתה מעורבת בהתחממות האמורה, פרמטר זה מקבל אחוז הסתברות גבוה יותר לאזעקות התחממות עתידיות – כך שאפשר לגשת ישר לטיפול בנושא זה. בהתבסס על כל המידע, המערכת מחליטה איזה טכנאי שירות יש לשגר לשטח וזאת על בסיס זמינות של חלקי חילוף, מיקום נוכחי וכן הלאה.

השלב הבא הוא לעבור ממצב שבו נותנים מענה נקודתי לאירועים בשטח ("כיבוי שריפות" כפי שאומרים אצלנו), למצב שבו ניתן להתחיל לנבא ולחזות מראש אילו תקלות עלולות להופיע. הנתונים ההיסטוריים לצד נתוני זמן אמת עשויים לסייע לכם לחזות בעיות פוטנציאליות טרם התרחשותן.

לדוגמה – אם הנתונים ההיסטוריים מראים כי חלק מסוים מתבלה לאחר מספר מסוים של שעות הפעלה, אפשר לתזמן החלפת החלק מראש ובהתאם לנתונים, עוד לפני שמגיע מצב של בלאי מסוכן. ניתן ליצור גם נוסחה מותאמת אישית לארגון שלך, להחלפה פרואקטיבית של חלקים בהתבסס על מחזור חייהם בארגון.

המאמר באדיבות אסיף הנדסת מלגזות

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf