כמה קפה מותר לצרוך ביום? דוגמאות מוחשיות

כמה קפה מותר לצרוך ביום? דוגמאות מוחשיות

בעוד שפחית אחת של רדבול מכילה 80 מיליגרם קפאין (חמישית מהכמות היומית המרבית המותרת, לפי מרפאות מאיו בארה"ב), כוס קפה קטנה של סטארבקס כוללת יותר מפי 3 מהכמות הזו.

לא משנה מה המקור ממנו אתם בוחרים לצרוך את הקפאין שלכם, מומלץ לזכור שזהו חומר מעורר עם יתרונות וחסרונות. כך תדעו איך נראית תצרוכת הקפה המרבית המותרת במספר משקאות פופולריים.

כוס וחצי של קפה סטארבקס

כוס וחצי גבוהות של קפה סטארבקס (340 מיליליטר) מכילות את הכמות המרבית של קפאין המותרת לצריכה ביום. לפי נתוני מרפאות מאיו, מבוגרים בריאים יכולים לצרוך עד 400 מיליגרם קפאין ביום. אך בעוד שכוס וחצי קפה ברשתות מסוימות מכילות בין 90 ל-120 מיליגרם קפאין, כוס וחצי ממכונות הקפה של סטארבקס חזקות יותר, עם 260 מיליגרם קפאין לכוס.

ארבע כוסות קפה במקדונלדס

ארבע כוסות של 340 מיליליטר קפה במקדונלדס, מכילות את כמות הקפאין המרבית המותרת לצריכה ביום. בניגוד לקפה סטארבקס, הקפה במקדונלדס מכיל בערך את אותה כמות קפאין בכוס אחת של קפה ג'ו. כל כוס של 340 מיליליטר מכילה בערך 109 מיליגרם קפאין.

חמש פחיות של רדבול

חמש פחיות של 220 מיליליטר כל אחת מכילות את כמות הקפאין המרבית המותרת לצריכה ביום. יגידו מה שיגידו על היתרונות והחסרונות הטמונים במשקאות אנרגיה לסוגיהם, העובדות מדברות בעד עצמן. פחית אחת של 220 מיליליטר רדבול מכילה 80 מיליגרם קפאין, פחות מאשר בכוס קפה רגילה ובערך שליש מהקפאין בכוס 340 מיליליטר של סטארבקס. למרות זאת רדבול מכיל גם רכיבים נוספים, כגון טאורין, שהשפעותיו ארוכות הטווח עדיין לא נבדקו לעומק.

שש כוסות של חליטת תה שחור

שש כוסות בנות 340 מיליליטר של תה שחור, מכילות את כמות הקפאין המרבית המותרת לצריכה ביום. רבים חושבים שכל סוגי התה משרים על השותה תחושת רוגע, אבל זה לא תמיד כך. כוס ממוצעת של חליטת תה שחור מכילה 67 מיליגרם קפאין; עדיין פחות מפחית רדבול או כוס קפה של מקדונלדס, אך בהחלט כמות נכבדת.

12 פחיות של קוקה קולה

שניים עשר פחיות קולה של 330 מיליליטר כל אחת, מכילות את כמות הקפאין המרבית המותרת לצריכה ביום. פחית קולה אחת מכילה 34 גרם קפאין. זה אולי נשמע מעט, אבל מי שאוהב קולה לא תמיד מסתפק בפחית אחת ביום – ולכן הכמות הקטנה הזו מצטברת. פחית קולה אחת שקולה לשליש כוס קפה רגילה, או שביעית מכוס הקפה של סטארבקס.

חמש וחצי כוסות של קפה לאטה

כחמש וחצי כוסות קפה לאטה בנות 330 מיליליטר כל אחת, מכילות את כמות הקפאין המרבית המותרת לצריכה ביום. קפסולת אספרסו ממוצעת מכילה בערך 71 מיליגרם קפאין, משמע שקפה לאטה קטן (אספרסו וחלב רותח) או קפוצ'ינו (אספרסו, חלב וקצף) מכיל את אותה כמות קפאין פחות או יותר (בתנאי שהוכן ממנת אספרסו אחת בלבד).

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf