קודחים בלילה

קודחים בלילה

תושבי שכונת עלית – הראשונים חוו הלילה את שיא העבודות מהן הם סובלים כבר למעלה משנתיים.

אתמול בלילה בסביבות השעה 23:00 לעבוד לא פחות משישה פטישי אויר ענקיים שהרעידו את האדמה הרעישו עד לקצה השכונה ובעצם מנעו מהתושבים ליל מנוחה.

כוונת הקבלן היתה לבצע את העבודות עד סביבות השעה 05:00 בבוקר אך לאחר שהתושבים הקימו צעקב וחלק מנבחרי הציבור נחלצו לעזרתם העבודות נפסקו והן תתחדשנה מחר (שני) בבוקר בין השעות 10:00-22:00.

תחילה התושבים הזועמים היו בטוחים כי מדובר באישור שנתנה עיריית גבעתיים ומחו בפני נבחרי הציבור על כך שלא מנעו מהרשות הסמוכה להרעיש להם באישון לילה, אך עד מהרה התגלתה הפארסה עת הסתבר שהאישור שניתן הוא בכלל על ידי ועבור ובאישור לא אחרת מאשר עיריית רמת גן. חלם זה כאן כבר נאמר רבות בהקשר העירוני.

לזירה הוקפצו חברי המועצה צחי זליכה, תושב השכונה והמועמד לראשות העיר עו"ד גלעד שריר, כמו כן הפעיל השכונתי ירין ישועה מרמת עמידר הגיע לעודד וביחד עם התושבים הזועמים דרשו את הפסקת העבודות.

ראש מנהלת הבורסה אמנון בוץ הוקפץ ביחד עם יעל קפלן מנהלת מחלקת איכות הסביבה ולקול תלונות התושבים החלו לגבש את הפתרון. תושבים זועמים שפגשו אותו ציינו שמדובר "בבזיון וכי השכונה לא תישן כל הלילה" כפי שהתבטאה אחת בפייסבוק ותושבת אחרת התקוממה – "העבודות מאושרות על ידי רמת גן !!!! לא גבעתיים!!!!"

 

זליכה נשמע אומר כי מדובר בטעות ודרש את עצירת העבודות באופן מידי שיש לעצור מיד בעוד שריר הפנה אצבע מאשימה לחוסר התכנון "היה צריך לבצע את העבודות בשעות היום מלכתחילה ואם כבר קלו כל הקיצין ונדרש לבצע את העבודות בלילה הרי שהיה צריך להתריע בפני התושבים מבעוד מועד ולא להגיע עם דחפורים באישון לילה ולהתחיל לדפוק".

כך או כך העבודות נמשכו עוד כמחצית השעה עד שנפסקו לגמרי וזאת לאחר חתימת ראש מנהלת הבורסה, שגילה אחריות ציבורית, לשפות את חברת הבניה על אבדן העבודה הצפויה.

כבר בשעות הלילה ועוד בטרם נפתרה הבעיה היו מי שמצאו זמן להטיל רפש זה על זה מבין חברי העירייה כאשר סגן ראש העירייה הטיל את האשם בחבר מועצה אחר בטענה כי הוא אחראי על התחום.

במהלך הויכוחים עם אנשי הקבלן והמשטרה, שהוקופצה למקום מחשש להפרעות תושבים לעבודת, טענה פעילה מהשכונה כי מבדיקה ראשונית שערכה האישור עצמו שעליו חתמה עיריית רמת גן אינו תקף או חוקי שכן מדובר בכלל בשטח של עיריית גבעתיים בעוד את האישור נתנה (בחלמאות כאמור) עיריית רמת גן בכלל.

בשעה זו הדחפורים ופטישי האויר עדיין עובדים ונראה כי יש לפניהם עוד שעות ספורות של עבודה, תושבים כבר פנו למערכת בהבעת דאגה שמא העבודות יימשכו שוב עד לשעות הלילה גם היום.

שער קדיחות

מאחלים לתושבי שכונת הראשונים המשך יום ולילות שקטים.

ממשיכים לעקוב.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf