קרקע חקלאית וסיכויי הפשרה – מה חשוב לדעת?

קרקע חקלאית וסיכויי הפשרה – מה חשוב לדעת?

כיום יש בישראל לא מעט קרקעות חקלאיות שעתידות לשנות את התכלית שלהן. בעת שישנה קרקע חקלאית שעומדת לשנות את הייעוד שלה, מכנים אותה כקרקע המיועדת להפשרה. כידוע, מטרת העל של הקרקע החקלאית היא לגדל תוצרת חקלאית, אך ישנם מקרים בהם מגדירים מחדש את השימושים בקרקע והופכים אותה לבסיס שעליו עתידים לקום בנייני מגורים או בנייני מסחר שונים. אם גם אתם מעוניינים לרכוש קרקע שכזו, לבטח מעניין אתכם יותר מכל מה הם סיכויי הפשרה של קרקע חקלאית. בכדי לשנות את ייעוד הקרקע, נדרשת לא מעט בירוקרטיה המבוססת על הגשת מסמכים ותכניות מסודרות לרשויות שבהן נמצאת הקרקע.

סיכוי הפשרה של קרקע להשקעה באזור המרכז – מה עליכם לבדוק?

קחו בחשבון כי כל קרקע מופשרת בזמנים שונים ואין באמת נוסחה שניתן לדבוק בה. יחד עם זאת, אם יש משהו שכן נשאר קבוע הוא הבדיקות המקדימות שלכם שיכולות לסייע לכם בבחירה של קרקע איכותית שתניב לכם פרי בעתיד. אם כן, ראשית, שימו לב לקרקע שאותה אתם מעוניינים לרכוש – האם היא אכן מיועדת להפשרה?

איך תזהו האם הקרקע אכן מיועדת להפשרה? ניתן לגלות זאת על פי תכניות שונות המעידות על פיתוח עירוני. תכניות שכאלו כוללות בין היתר תכניות מתאר שבהן מוצגים אזורים וגם קרקעות, שרוצים לעשות בהם שינוי. הקרקעות שכיום מטרתן חלקאית, עתידות להפוך בעתיד לאזור מגורים או לאזור מסחר, כך שאינכם יכולים לדעת בוודאות באיזו קרקע אתם משקיעים.

לאחר שגיליתם כי הקרקע בה אתם מעוניינים אכן מיועדת להפשרה, עליכם לבצע הערכת סיכונים. הערכה שכזו מבוססת על השאלה האם ישנם גורמים או אירועים שיכולים למנוע את הפשרת הקרקע? כאמור, לא ניתן לחזות מראש אירועים שכאלו, אך כן תוכלו להעריך את הסיכויים בהתאם ללוקיישן הקרקע. במרבית המקרים, קרקרעות הנמצאות בסמוך לבסיסים צבאיים, בסמוך למפעלים או בסמוך לכבישים, נוטות להתעכב ולהדחות על ידי הרשויות.

ולבסוף, ההמלצה החמה ביותר שתוכלו לקבל בכדי לבחון את הקרקע ואת סיכויי ההפשרה שלה, היא להגיע אליה פיסית ולבחון אותה. אומנם לא תוכלו לקבל תשובה חד משמעית, אך כן תוכלו בעצמכם לבחון את הקרקע ולהבין את מיקומה, האם היא נמצאת בסמוך לאזורים רגישים וכדומה. כך למשל, תוכלו להגיע אל קרקע ולגלות כי היא סמוכה אל מפעל הידוע בכך שהוא פולט לא מעט רעלים. מובן כי קרקע שכזו לא תקבל אישור בקלות מאחר ובנייה של בנייני מגורים יכולה להעלות את התנגדותם של רבים. למידע נוסף בנושא לחצו כאן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf