הרבה מעבר לדמיון

הרבה מעבר לדמיון

 

"עולם מיניאטורי ירוק וקסום – מעבר לכל דמיון"

מאת: מיכל רוזנטל נחמני

נסו לדמיין איך אפשר לדחוס ול"קמט" ספסל אשר עומד לו בפינת חמד בגינת ירק, מתחת לעץ הזית, על דשא ירוק עד,  ארנב קטן לצד פרח אדמוני ונדנדת עץ מעוטרת בפרחים .תארו לעצמכם, אוחזים בקונכייה, וים כחול עמוק נשטף לתוכו וקרן שמש מבצבצת לה מסביב לחול הזהוב והכל בכמה סנטימטרים ספורים.

רוצים להכיר את החוט המקשר בין העולמות הגדולים לעולמות הקטנים המיניאטורים?

יש מי שיוצרת עולם שלם מיניאטורי משלה, הכירו את  מיתר פרג', בת 36 נשואה באושר ואמא ל- 3 בנות מקסימות מתגוררת ברמת גן .

פגשתי אותה לראשונה, לפני כ- 5 שנים במסגרת עבודתי, היה בה מן ניצוץ של אמן חבוי, כזה שאי אפשר לפסוח עליו.

מיתר אז לא ידעה בדיוק לאן פניה מועדות?! היא סללה את דרכה להורות וידעה כי יום יבוא והיא תעסוק באהבה האמיתית שלה – האהבה ליצירות מיניאטוריות.

מיתר צילום שלה

איך הכל התחיל?

"מאז ומתמיד עסקתי באמנות. תכשיטים, תפירה, ציור וכו'. אף פעם לא התמקדתי במשהו אחד. במשך השנים יצרתי דברים לעצמי, לבית, למשפחה ולחברים.

ביום שהפכתי לאמא, לפני 9 שנים, די הזנחתי את האמנות. ידעתי כי אקדיש את כל זמני בגידול בנותיי, למעשה בחרתי להיות אמא במשרה מלאה.

ועכשיו כשהבנות בגרו הרשיתי לעצמי לפרוח מחדש.

איך הגעת לרעיון עולם המיניאטורות?

"בין כל תחומי האמנות, מצאתי את מה שאני הכי אוהבת ומתחברת גינות מיניאטוריות. הכל התחיל בגינה הביתית שלנו. טיפוח הגינה הוא אחד הדברים המרגיעים והאהובים עליי , לגנן, לשתול, לגזום  וכך נולד הרעיון , להביא את ההרגשה הזו בקטן.

תמיד אהבתי מיניאטורות ופתאום הכל התחבר, קצת רעיונות בפינטרסט, הרבה ניסוי וטעיה ונוצר משהו."

באילו חומרים את משתמשת ומשלבת בהכנת הגינות המופלאות המיניאטוריות?

"אני משתמשת בחומרים סינטטיים המדמים גינה מיניאטורית ירוקה וקסומה וכן חומרים טבעיים אמיתים מהצומח. יוצרת עולמות קטנים ומלאי דמיון וכל זה על מנת שלכל אחד תהיה פינה ירוקה משלו.

מיתר 1 ציפורים

ועכשיו כשהגינות המיניאטוריות תופסות מקום נרחב בחייך, האם חשבת להרחיב את פעילותך?

"חשבתי רבות איך אני מביאה את יופיו הקסום של הטבע לא רק בפינת חמד בבית,  אלא גם שילווה אותנו לאורך שעות היום ובחודשים האחרונים, התחלתי ליצור תכשיטי גינה צבעוניים, פרחוניים עם נגיעות ירוקות.

וכיום אני מעבירה סדנאות לנשים וכל מי שבאה אליי, נכנסת לאווירה ביתית, זה מתחיל עם "שיחות נשים בסלון" ותוך כמה שניות אנו מרגישות שמכירות כבר מזמן. אני אוהבת להעביר תחושה של :"תרגישו כמו בבית" וכך זה נראה. בזמן היצירה האווירה רגועה מלאה בהומור וסיפורים."

מיתר שרשרת

אם אתם מחפשים מתנה מקורית ומיוחדת שיזכרו גם בעתיד, אם אתן רוצות להתחבר אל הטבע, אתן מוזמנות לקחת חלק בסדנת גינות מיניאטוריות ותכשיטים נפלאה עם מיתר, שריינו לכן מקום, עכשיו תורכן!

 

 

ממני,

מיכל

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf