ביטוח נסיעות לחו"ל: מתי נשלם מחיר גבוה לפוליסת ביטוח

ביטוח נסיעות לחו"ל: מתי נשלם מחיר גבוה לפוליסת ביטוח

החלטתם לטוס לחו"ל, הזמנתם מלון, קניתם כרטיס, סידרתם וארגנתם הכל, התקשרתם לחברת הביטוח וזו החליטה לא לבטח אתכם אלא אם תשלמו מחיר גבוה יותר מזה שהם גובים במקרים רגילים. אתם בוודאי תוהים למה זה, הרי אין שום סיבה בעולם שמכם יגבו יותר מאשר מאחרים, נכון?

ובכן, ביטוח נסיעות לחו"ל, כמו ביטוח בריאות, כמו ביטוח חיים, ביטוח רכב וכל ביטוח אחר, הוא מוצר לכל דבר אך להבדיל ממוצר רגיל, אתם רוכשים אותו במטרה שאם תצטרכו להשתמש בו, לממש אותו, חברת הביטוח תשלם לכם בחזרה והרבה יותר ממה שאתם משלמים עליו. לכן, החברה לא ממהרת לעשות פוליסה לכל אחד ולא בכל מחיר. לעיתים היא תדרוש מחיר גבוה יותר, כשהסיכון שלה יהיה יותר גבוה מבחינה משמעותית, בעיניה.

הדוגמא הקלאסית היא של אדם חולה. כאשר אתם רוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל, כידוע אתם רוכשים למעשה ביטוח בריאות לזמן שאתם נמצאים מחוץ לישראל (אז ביטוח לאומי וקופת חולים לא יכולים לעזור) וביטוח נגד גניבות. אם אתם יוצאים מישראל ויש לכם מחלה מסוימת שעלולה להשפיע על הנסיעה שלכם, אז חברת הביטוח תסכים לבטח אתכם, במקרים רבים, בתנאי שהיא עצמה תהיה מבוטחת, כלומר היא מגנה על עצמה דרך זה שהיא גובה מכם סכום גבוה יותר, כך היא מחזירה לעצמה את עלויות הטיפול בכם.

צריך לומר, זה לא רק במקרים של אנשים חולים. גם נשים בהריון נמצאות במצב דומה. אם אישה בהריון רוצה לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל, ייתכן מאוד שהחברה כלל לא תסכים לבטח אותה, ייתכן גם שאם היא תסכים לבטח אותה, הרי שזה יהיה בעלות גבוהה. ההסבר הוא, אם חס וחלילה יקרה לה משהו ויצטרכו לטפל בה, האישה תקבל את הטיפול שמגיע לה, אך חברת הביטוח תוכל להחזיר את העלויות בזכות הסכום הגבוה שהמבוטחת שילמה לה.

אם כך, למה לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל?

צריך להדגיש פה נקודה חשובה, ביטוח נסיעות לחו"ל זה פקטור משמעותי מאוד. לא מומלץ לטוס לחו"ל בלי ביטוח שכזה ולו מהסיבה הפשוטה, שייתכן מאוד שתחלו או תפצעו ואז תאלצו להיות מטופלים בחו"ל או להיות מוטסים ארצה. מדובר על עלויות עצומות. לכן נכון לעשות ביטוח נסיעות, בשביל שלא תשלמו הכל לבד.

אם אתם חולים, נשים בהריון או כל מצב אחר שעלול לגרום לחברת הביטוח שלא להסכים לעשות לכם פוליסה או לגבות מכם סכום גבוה מדי, אז ההמלצה היא לחשוב שנית אם אתם רוצים לטוס ואם אתם צריכים את זה.

קחו בחשבון, מעבר להשלכות הכלכליות, יש גם השלכות בריאותיות. עדיף לחכות אולי עד שהמצב ישתנה ואז תוכלו לטוס בראש שקט עם ביטוח נסיעות בתנאים ובעלויות נוחות שמתאימות לכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf