הכוכב החדש של שוק התעסוקה בישראל – ייעוץ פנסיוני

הכוכב החדש של שוק התעסוקה בישראל – ייעוץ פנסיוני

אנשים רבים בשוק העבודה בישראל, וביניהם צעירים וצעירות המתכננים את עתידם התעסוקתי, כמו גם אנאליסטים וספקולנטים שונים המתאמצים לנתח ולהבין את המגמות העכשוויות והעתידיות בשוק העבודה, מנסים להבין ללא הרף את הכיוון אליו פונה שוק העבודה. לאור תהליכים גלובאליים עצומים כמו גלובליזציה של השווקים או אוטומציה המתרחשת באינספור תחומי עיסוק, ניתוח זה של המתרחש בשוק העבודה אינו פשוט או טריוויאלי כלל. עם זאת, ישנן מגמות עליהן מסכימים לא מעט מהאנשים המנסים לנתח את מה שקורה ולצפות את מה שיקרה בשוק העבודה. אחת הנקודות עליהן קיימת הסכמה גורפת יחסית היא כי מקצועות מסוימים צפויים לספק היצע רחב אשר ילך ויגדל של משרות ומקומות תעסוקה. בישראל, אחד המקצועות הללו הוא תחום הייעוץ הפנסיוני. מדוע מדובר ב"כוכב החדש" של עולם התעסוקה הישראלי ומהו הרציונל העומד מאחורי הקביעה כי הביקוש לאנשי מקצוע בתחום זה צפוי רק ללכת ולעלות בשנים הקרובות?

תחום אשר הפך רלבנטי לכלל האוכלוסייה רק לאחרונה – חיסכון פנסיוני

הסיבה העיקרית לביטחון של רבים מהאנליסטים ואנשי המקצוע המנתחים את המצב בשוק העבודה הישראלי בכך שעולם הייעוץ והשיווק הפנסיוני צפוי לגדול ולהציג רמת ביקוש הולכת ועולה בשנים הקרובות היא פשוטה – ביטוח פנסיוני הוא תחום אשר רק לאחרונה (במהלך העשור האחרון) הפך באמת לרלבנטי עבור כלל האוכלוסייה בישראל. זה החל לפני מעט יותר מעשור עם הסדרתו של שוק הפנסיה בחוק, הסדרה אשר העניקה לכל עובד ועובדת בישראל את הזכות המשפטית לחיסכון פנסיוני (אליו מפרישים הן העובד והן המעסיק מדי חודש), והמשיך עם ההסדרה החוקית של המקצועות התומכים בשוק זה – ייעוץ ושיווק פנסיוני. בחלוף השנים שעברו מאז הרפורמה הלכה וחלחלה לשוק ולכלל האוכלוסייה, וכיום מספר המחזיקים בחיסכון פנסיוני מכלל העובדים בישראל גבוה מאי פעם בעבר. בעוד מדי שנה נכנסים לשוק העבודה הישראלי אינספור עובדים חדשים, רובם ככולם זכאים על פי חוק לחיסכון פנסיוני, מדובר בקהל צרכנים יציב ובטוח יחסית עבור שירותי הייעוץ הללו.

רישיון ייעוץ פנסיוני מטעם רשויות המדינה

לאחר שהבנו מדוע תחום הייעוץ הפנסיוני פופולארי כל כך, וצפוי להמשיך ולהעמיד היצע תעסוקה רחב גם בעתיד הנראה לעין, נשאלת השאלה – כיצד נכנסים לתחום זה?

כאמור, גם העיסוק המקצועי בייעוץ פנסיוני הוסדר בחוק הישראלי, בצורה של רישיון תעסוקה מקצועי המוענק מטעם רשויות המדינה. ייעוץ ושיווק פנסיוני הם חלק מעולם הביטוח הפנסיוני, וזה בתורו חלק מעולם הביטוח בכללותו. לכן, בדומה ללימודי ביטוח המקדימים להנפקת תעודת סוכן ביטוח רשמי מטעם המדינה – מסלול לו נדרש כל מי שמעוניין לעסוק בתחום זה, המסלול עבור ייעוץ פנסיוני דומה – לימודי ביטוח מקדימים המכינים לקראת בחינות של מוסדות המדינה (משרד האוצר והרשות לניירות ערך), ולאחר מעבר הבחינות ותקופת התמחות בת מספר חודשים מוענק הרישיון הרשמי מטעם המדינה המאפשר לעסוק בתחום בצורה מקצועית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf