שיניים תותבות – לא רק אצל מבוגרים

שיניים תותבות – לא רק אצל מבוגרים

כשאנחנו חושבים על שיניים תותבות, לא פעם אנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שמדובר באלמנט שרק אנשים מבוגרים זקוקים לו ומשתמשים בו. אם לא אנשים מבוגרים, אז אנחנו חושבים על המונח במובן של סרטי אימה או ניסיון להפחיד אנשים בעזרתן בצורות שונות.

אך האמת היא, שגם אנשים צעירים משתמשים בשיניים תותבות מסיבות שונות. אנחנו יכולים לא מעט רופאי שיניים אשר מבצעים טיפולים בקרב חבר'ה צעירים בני עשרים, שלושים, ארבעים וחמישים, אשר משתמשים בשיניים כאלה מסיבות שונות, לעיתים הם אפילו מסתירים זאת מהסביבה.

שיניים תותבות, כפי שאנחנו יכולים להבין מהשם, זה מבנה של שיניים חלופיות, אשר ניתן להלביש על הלסת במקום המבנה המקורי, אפשר להכניס ולהוציא בכל עת. מדובר על שיניים שאינן דורשות את הטיפול והתחזוקה ששיניים רגילות זקוקות לו, מהסיבה הפשוטה, שלא מדובר בשיניים אמיתיות, לכן לא יכולים להיווצר חורים וכדומה.

שיניים תותבות, במקרים רבים, מחליפות שיניים מקוריות כאלה נפגעות ונהרסות, כך שלא ניתן עוד לטפל בהן. מדובר על מקרים של חבלה או פציעה כתוצאה מתאונה, מחלה, וכן במקרים בהם לא ניתן להשתמש בסט המקורי מסיבות אחרות. אז אין ברירה בשביל שיהיה ניתן ללעוס ולאכול, חייבים להתקין סט של שיניים תותבות.

התקנת שיניים תותבות זה תהליך יחסית פשוט, בהתחלה לוקחים מידות של הלסתות, לאחר מכך מתקינים ווים מיוחדים שיהיה ניתן לחבר עליהם את הסט ולאחר מכן, מבצעים את הבנייה של השיניים, תוך התאמה למבנה הלסת. כמובן שבסיום תהליך הבניה ותהליך ההתקנה הראשוני, מקבלים הסבר מדויק, כיצד להשתמש בשיניים וכיצד יש לתחזק אותן בצורה נכונה ובריאה.

מדוע צעירים משתמשים בשיניים תותבות

אפשר לחלק את הצעירים שבוחרים להתקין שיניים תותבות לכמה קבוצות. יש את הקבוצה שנדרשת להתקין שיניים כאלה מחוסר ברירה בגלל מצב הלסת והשיניים המקוריות. בדרך כלל זה קורה אצל צעירים שלא שומרים על היגיינה הפה, צעירים שמעשנים באופן קיצוני והניקוטין הרס את השיניים, צעירים שספגו חבלה קשה בשיניים וכן צעירים שהזניחו את השיניים שלהם עד לכדי מצב של ריקבון מוחלט.

מדובר על מצבים טבעיים, שמתרחשים לא רק בקרב צעירים אלא גם בקרב מבוגרים, ההבדל הוא, שאצל צעירים זה קרה מהר מדי, בוודאי ביחס למה שמצופה.

הקבוצה השנייה יותר מפתיעה, מדובר על צעירים שבוחרים להרכיב שיניים תותבות כתחליף למצבים מסוימים בהם נדרש מהם לעבור טיפולי שיניים קשים והם חוששים מהם. מדובר בעיקר על צעירים שזקוקים להשתלות שיניים. במקום לטיפול שהוא קשה ולא נוח, הם מעדיפים כבר לבחור באופציה הפשוטה יותר של הרכבת שיניים תותבות.

חשוב לומר, לא כל רופא מוכן לבצע זאת ולא כל פציינט יכול לבצע שינוי שכזה, הדבר דורש מחשבה מעמיקה ובדיקה יסודית, על מנת שיהיה ניתן לבצע פעולה שכזו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf