נלחמים נגד פיצול העיר – תוואי הקו הסגול

נלחמים נגד פיצול העיר – תוואי הקו הסגול

המאבק לשינוי תוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה השבוע מדרגה. העירייה בשיתוף מטה המאבק של התושבים כנגד תוואי הקו הסגול הובילו הפגנה סמוך לצומת אלוף שדה. אתמול (14.11.17) אחה"צ, התקבצו כ- 500 נשים וגברים מתוכם קרוב ל- 150 בני נוער מתנועת הצופים בצומת אלוף שדה-רבין למחאה כנגד המתווה העילי של הקו הסגול – חלק ממערך הרכבת הקלה. המפגינים הצליחו לעצור במקצת את התנועה דבר אשר גרר שיבושים עד כביש 4. לצורך תכנון ההפגנה והוצאת לפועל התקיים שיתוף פעולה בין ראשי מטה המאבק לבין העירייה. מרבית חברי המועצה ניצלו את ההזדמנות להזדהות עם הציבור והגיעו להפגנה, הנהלת העיר התייצבה ונציגיה אף נשאו דברים.

התושבים והעירייה מוחים על תכנון הקו הסגול כך שיהיה עילי ובעצם, לאור תדירות מעבר הרכבת הקלה לא תהיה אפשרות בפועל לצאת מהעיר לכיוון אלוף שדה לאור קיצור הרמזורים שיירגמו עקב. הדבר יאריך משמעותית את זמני היציאה מהעיר ובמקביל ינתק את דרום מזרח העיר לחלוטין.

הוצעה לנת"ע תכנית חלופית לתוואי שיכלול תוואי תת קרקעי, המתווה יעיל וזול יותר אך נת"ע מתעקשים שלא לזוז מהתכנון המקורי, מסיבות שאינן מובנות" טוען בכיר בעירייה שאף הוסיף שהוא שמח על כך שהתושבים לא המתינו והגישו בג"ץ בנושא.

להפגנה הצטרף ח"כ יואב קיש ממפלגת הליכוד, אשר התחייב להוביל מהלכים בכנסת ולהפעיל לחץ פנים מפלגתי על שר התחבורה ישראל כץ. יתכן ועבור ח"כ קיש, תושב העיר אשר שמו נקשר לאחרונה עם המירוץ לראשות העירייה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf