איך מסירים שומות ונקודות חן? שיטות והמלצות

איך מסירים שומות ונקודות חן? שיטות והמלצות

נקודות חן, כשמן כן הן, יכולות אמנם להוסיף חן ויופי, אך יש צורך לעקוב אחריהן בזהירות. נקודות חן ושומות המופיעות על גבי העור עלולות להתפתח לנגע עור ממאיר, כך שאם הבחנתם בסימנים חשודים כלשהם, יש צורך לפנות להתייעצות עם רופא עור. הרופא מצדו יפנה אתכם אל הגורם המתאים כדי לבצע את ההסרה.

להכיר את שיטות הסרת הנגע

הסרת נגעי עור יכולה להתבצע בכמה דרכים, בהתאם לסוג הנגע שאובחן. אלה כמה מבין השיטות הקיימות:

  • כריתת נגע העור – הכריתה מתבצעת באמצעות סכין מנתחים. על פי רוב, הכריתה מתבצעת במצבים שבהם הגיע הנגע לגודל של שני מילימטרים. לאחר ביצוע הכריתה תופר המנתח את הפלסטי את המקום בעזרת תפרים אשר מתכלים בתוך כמה שבועות. שיטת הכריתה היא שיטה חודרנית המותירה צלקת.
  • צריבה בחנקן – שיטה זו נפוצה בהסרת נגעים כמו יבלות. במהלך הצריבה מקפיאים את התאים הבעייתיים וגורמים למותם. לאחר ביצוע הצריבה יכול המטופל לסבול מכוויות קור אשר עוברות בתוך כשבועיים.
  • צריבה בלייזר – בניגוד לצריבה בחנקן, מדובר בצריבה באמצעות חום. שיטה זו מתאימה במיוחד להשמדת גידולים שפירים.
  • כריתה באמצעות גילוח – הגילוח נעשה בעזרת סקלפל, ואילו הבסיס של הנגע נצרב באמצעות מחט חשמלית. השיטה מתאימה להסרת נקודות חן או הסרת שומה ואינה משאירה צלקת גדולה.

מסירים שומה – לשים לב לסימני האזהרה

הסרת שומה מתבצעת כאשר יש חשש לנגע ממאיר או כאשר היא מפריע לאדם מבחינה אסטטית ופוגעת באיכות החיים. לעתים ניתן להבחין בסימני אזהרה המעידים על כך שהשומה עלולה להיות ממאירה: השומה מגרדת, מדממת, מופיעות שומות חדשות, השומה לא סימטרית, השומה גדלה בפתאומיות, הגוון של השומה אינו גדול או שומה אשר גודלה הוא מעבר לשישה סנטימטרים.

הסרת נקודות חן אצל פלסטיקאי

הסרה של נקודות חן ושומות חשובה לשמירה על הבריאות ויכולה אף להציל חיים. במצב שבו נקודת החן מתגלית כממאירה, ניתן לבצע גילוי מוקדם של סרטן עור כדוגמת מלנומה. משום כך, יש צורך לעקוב אחר התפתחותן של נקודות החן ולבחון אם יש שינוי בגודל, בצורה או בצבע. כדי להסיר נקודות חן בעייתיות יש צורך לפנות לפלסטיקאי מומחה. הסרת נקודת חן אצל מנתח פלסטי נחשבת לבטוחה, כך שמומלץ לבצע בדיקה מקיפה ולבחור את המנתח הפלסטי הנכון עבורכם. משום כך, חשוב להתייעץ עם מומחים כמו רופא המשפחה שלכם או עם אנשים הקרובים אליכם אשר עברו לא מזמן הסרת נקודות.

להיות חכמים בשמש

כשמגיע הקיץ מזהירים אותנו להימנע מחשיפה מוגזמת אל קרניה של השמש. ואכן בארצנו שטופת השמש תושבים רבים שוהים תחת קרניה המזיקות של השמש בתקופת הקיץ אשר עלולות לגרום לא רק לעילפון ולהתייבשות, אלא גם להופעתן של נקודות חן ושומות. לפיכך, גם בעונה החמה של השנה חשוב להקפיד על חבישת כובע ולבישת בגדים ארוכים כדי להימנע מחשיפה מוגזמת של העור.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf