אתגר עירוני בעיצומו – גינות ציבוריות מתחדשות!

אתגר עירוני בעיצומו – גינות ציבוריות מתחדשות!

במהלך החודשים האחרונים רבים מתושבי רמת גן שמו לב כי ממש מתחת לבית שלהם ובדרך לעבודה, מתבצעות להן עבודות שיקום שיפוץ וחידוש גינות ציבוריות וגינות משחקים במתחמים רבים ברחבי העיר. כולם רוצים בחידוש ובשדרוג הגינות הציבוריות ועם זאת, את המחיר משלמים השכנים תוך ויתור על השקט ודרכי גישה מוגנות אך מגבילות והכל למען עתיד ירוק וטוב יותר.

אז, מה אנחנו כן צריכים לדעת?

בעירנו רמת גן, יש למעלה מ- 100 גינות ציבוריות, כאשר בעשור האחרון בוצעו  לא מעט שינויים לרווחת הציבור. בארבעת השנים האחרונות עבודות השיפוץ ושידרוג הגינות עלו במידה ניכרת.

ישראל-והגיטרה-בגינת-לב-הזהב

מאחורי אתגר עירוני חשוב מעין זה, עומד מר צחי זליכה מחזיק תיק גנים ונוף והוא מספר:

" שידרוג הגינות הציבוריות כולל: הצללות, משטחי גומי, חידוש והוספת מתקני משחק, אשפתונים, ריהוט גן, הקמת גדרות וכמובן, נטיעת עצים וצמחייה בהתאם לצורך".

ומה עוד מחכה לנו בתקופה הקרובה?

גינת אלקס בשכונת קריית בורוכוב עוברת שינוי מהותי בה יוצבו מתקני שעשועים חדשים אשר נבחרו בקפידה, מתקני כושר העומדים על פי התקן החדש של מכון התקנים בנוסף, מתוכננים להישתל עצים וצמחיה מרובה בסביבת הגינה.

גב' רינה בנטי יו"ר הועד של שכונת קריית בורוכוב:" הבוקר נערכה פגישה עם מר צחי זליכה ובה נאמר לנו כי ההאטה בקצב שיפוץ הגינה היתה בשל בעיה עם הקבלן וכשהסתיימו עבודות השיפוץ בגינות האחרות כל הצוות הועבר לגינת אלקס ולפיכך ניתן לראות התקדמות מהירה בקצב העבודה".

גינת לב הזהב אף היא התחדשה לא מכבר ובה הוקמו מתחמי משחקים וכושר, והחלק המרשים ביותר הוא הנחת תיבות קינון לירגזים (ציפור נפוצה באיזור זה). בתחילת ספטמבר נערך אירוע השקה בנוכחות ראש העיר מר ישראל זינגר וחברי הנהלה נוספים ולכבוד הפתיחה החגיגית התארח ישראל והגיטרה אשר ליווה את הקהל בשירי ילדות ישראלית.

גינת-כלבים-בהקמה-בשכונת-קרית-בורכוב

כמו כן, ישנן רשימת גינות ציבוריות נוספות בעיר אשר יבוצעו בהן שיפוץ, שדרוג וחידוש ביניהן: גינות הפיקוסים, השקדיה, אהרונסון ונווה יהושוע.

צחי זילכה: "גולת הכותרת הינה: גינת "תהילה" הקרובה למכללת רמת גן, גינה זו מבחינתי הנשמה שלנו גינה אשר תוקם עבור ילדים עם צרכים מיוחדים. תודות לתושבים אשר היו שותפים מלאים לכל התהליך, גינה זו תהיה מונגשת באופן מלא".

עוד על הפרק "גן הקופים" בארלוזורוב רמת גן, גינה אשר תיכנן מר גדעון שריג ובקרוב יצא למכרז. הצפי לשיקום החלק העליון עד מאי 2018."

גינות חדשות נמצאות בסדר היום, ואלו הן גינות הכלבים למען הנאת ההולכים על ארבע אשר בישראל חל עליהם חוק לצאת לטיול רק עם רצועה. גובה הקנס בגין עבירה זו הינו:500 ₪.

צחי זליכה בתגובה:" אני חובב חיות מושבע, מגדל כלב וחתול וכל נושא בעלי החיים קרוב לליבי ומתוך כך אני פועל רבות להוביל מהלך בהקמת גינות כלבים בעיר. רמת גן עברה מהפך של ממש, אנו בין הערים המובילות בארץ בהקמת גינות כלבים עפ"י הסטנדרטים המקובלים : שטח חולי, גדר בטיחותית, אבן שפה בצידי הגדר על מנת שלא יחפרו ויוכלו לצאת, מתקנים יחודיים ועוד. ברמת גן יש 25 גינות כלבים מפוזרות ברחבי העיר".

מאת: מיכל רוזנטל נחמני

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf