הכירו את רוני אור חקלאי המאסטרספריי / מאת: מיכל רוזנטל נחמני

הכירו את רוני אור חקלאי המאסטרספריי / מאת: מיכל רוזנטל נחמני

הכירו את רוני חקלאי המאסטרספריי הרמתגני בן ה-45, הנחשב לאחד הטובים בעולם בתחומו.
למעלה מ-2 עשורים רוני מסתובב ברחבי העולם סוחף את לקוחותיו במסגרת סדנאות וקורסים אשר מעביר בארץ ובחו"ל אל עולם הדמיון עולם שכולו פלא.

קצת על אמנות הספריי…

אמנות הספריי הינה אמנות רחוב הנעשית באמצעות ספריי צבע. אמנות אשר פרצה לראשונה לפני כמה עשורים בדרום אמריקה.
הציור נעשה על גבי נייר, פלטת עץ או כל משטח חלק אשר אינו סופג צבע. (כמו:מתכת, פלסטיק ועוד).
את רוני אני מכירה מימי התיכון, אז כבר ידע שפניו מועדות לכיוון אמנות. בזמן הלימודים מצא את עצמו עסוק  בשירבוטים ומצייר ציורים של שקיעות וחלל עוד לפני שידע שיצייר אותם יום אחד בספריי.

בעבר, יכולנו לראותו במדרחוב בעיר אילת, מדגים בפני הקהל הרחב את כל תהליך יצירת האמנות עד סיומו. "אקט היצירה של ציוריי הספריי, הם שואו בפני עצמו, למעשה זו מעין אטרקציה תיירותית אשר קיימת בכל מדרחוב בכל עיר תיירות בעולם", הגיב רוני.

רוני

בינתיים באילת לא בדיוק נתנו מקום לאמני רחוב ישראליים וזאת על אף שזו נחשבת לאמנות רחוב וכי אין להם כרגע מקום בגלריות השונות.
הציורים עבורו אינם רק לשם פרנסה אלא זה "האור, האופטימיות, זה צבע!"
לא פעם נכחתי  בתהליך יצירות האמנות בספריי, אכן ניתן היה לראות את תשוקתו בעשייה יתירה מכך, השימוש באלמנטים של אש, מסכות, ספריי  בטכניקות השונות הוביל אותי וכל האנשים אשר נכחו סביבו למסע מרתק אל תוך עולם הדמיון.
רבים מציוריי הספריי הינם ציוריי חלל, פנטזיה, מדע בדיוני ועוד.

בחמש שנים האחרונות  מקפיד רוני להגיע לארץ בימות הקיץ החמים על מנת להעביר קורסים  ובכך גם ליצור את הדור הבא של אמני הספריי , דור שייקח את אמנות הרחוב הזו , ע"פ חזונו , אל המוזיאונים והגלריות. רוני פיתח שיטה שבה כל מי שנוכח בקורס, עם או בלי רקע באמנות או בציור יוצא עם ידע נרחב ושליטה מלאה בספריי ומצייר בחופשיות ציורים מדהימים.

 

המוטו של רוני:

"תעשו מה שאתם אוהבים לעשות, אם יש לכם תשוקה אתם תגיעו רחוק".

ואני רוצה להאמין כי אמנות הרחוב תתפוס מקום נכבד יותר בארצנו הקטנטונת ולכל אותם אמני הרחוב יהיה את היכולת להתפרנס בכבוד בארצם ולא רק אל מעבר לים.

שמחה לבשר לכם כי הקורס הקרוב יתקיים בעירנו רמת גן.  לפרטים ניתן להיכנס ללינק ולהתרשם מעבודותיו ולקבלת מועד פתיחת הקורס.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf